Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende salg på webshop

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Smørum
Tilmeldt 6. Oct 08
Indlæg ialt: 16
Fra  XpertSport.dk Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle amino'er

For et par måneder siden, oprettede jeg (og en kompagnon) interessentskabet ved navn XpertSport.
Vi har fået produceret en webshop professionelt, vi har tidligere fået SEO-hjælp herinde og vi har derfor en Google Adwords kampagne kørende.

På trods af dette, og et pænt besøgsantal på hjemmesiden (i forhold til den periode vi har haft siden kørende), så udebliver det salg, som vi havde håbet på, da vi startede op.

Udover Adwords, har vi ligeledes kørt nogle rigtig gode tilbud her i opstartsfasen, på trods af, at vores priser i forvejen ligger pænt under markedspriserne. (Dette kan vi gøre, pga gode kontakter til leverandøren). Slutteligt har vi også kørt med diverse opslag, brochurer og anden offline-markedsføring, selvom vi godt har vidst, at dette formentligt ikke ville producere den helt vilde omsætning (Vi gjorde det mest for at skabe kendskab til hjemmesiden og virksomheden)

Jeg / Vi vil derfor meget gerne høre, hvad i har af forslag til, hvad vi kan gøre i denne situation ?
Både hvordan vi får flere ind på hjemmesiden, men næsten vigtigst af alt, hvordan vi så får kunderne til at købe, når de endelig er inde på siden?
Hvis i har forslag eller kommentarer til hjemmesiden eller andre aspekter af virksomheden, vil jeg også meget gerne høre dem :)

 

Med Venlig Hilsen

Claes Olsen
Medejer af XpertSport

Fra Århus
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 80
Fra  HN Gavekurve Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Først TILLYKKE med jeres nye shop, og dernæst VELKOMMEN i knokle klubben -

Jeg har kikket lidt på jeres shop, og umiddelbar er der ikke så mange varer, det er selvfølgelig noget der skal oparbejdes. Det er svært at få skabt sig et navn på Internettet. Det er ikke så ligetil at lave en shop, og så derefter sidde og vente på at der kommer besøg/køb i butikken. Jeg tror at det drejer sig om at jeres navn skal sættes fast, med andre ord, vi skal se butikken mange gange før vi køber. At få salg i butikken er et spørgsmål om at ligge så mange steder som overhovedet muligt rundt omkring på nettet. Hvad med at lave nogle konkurrencer, opsamle e-mailadresser til nyhedsbrev osv.

Jeg ønsker jer held og lykke med en "lille" formaning om at det ikke kommer af sig selv. KOnkurrencen er enorm....Ellers en rigtig flot shop :)

MVH

Helle

http://www.hngavekurve.dk

 

 

Tilmeldt 17. Mar 08
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Claes.

Jeg går ud fra, at jeres shop befinder sig på http://www.xpertsport.dk/.?

Det første der slå mig ved siden er, at forsiden er helt bar. Glem alt om at skrive om stolthed og andet prosa - vis istedet en række slagtilbud eller topsællerter. Det gør forsiden meget mere interessant.

Derefter kiggede jeg på jeres tøj. Efter første tryk på "Beklædning" kommer der ingen produkter. Selvom man ikke har valgt endelig menu, så synes jeg at I skal vise nogle produkter. En tom side er ikke meget værd. Og så til 1.000 kr. spørgsmålet: Hvordan vil I kunne sælge tøj, hvis køberen ikke kan vælge størrelsen, når han/hun køber ind???

Grafisk er siden også en lille smule kedelig. Baggrunden kan nemt peppes op, så man tænker mere WOW end når man ser en almindelig blå baggrund. Det i sig selv vil gøre underværker. Derudover så vil jeg anbefale, at I placerer et link til "Forsiden" lige over "Beklædning", så man kan finde tilbage igen.

Funktionsmæssigt fungerer siden fin, så bare få styr på resten, så skal salget nok begynde at stige. Men det kræver hårdt arbejde at få succes.

Mvh Morten.

Tilmeldt 17. Mar 08
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan nu se, at I senere i købsprocessen beder om størrelsen på tøjet. Prøv at bede om dette, inden varen kommer i kurven... Ellers vil køber blive skeptisk overfor dette...

Fra Århus
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claes,

Træls, at I har svært ved at få kunderne til at bide på. Jeg har et par bud på, hvordan I kan øge mulighederne for mere salg.

Først og fremmest synes jeg, det er utrolig svært hurtigt at afkode, hvad jeres site tilbyder. Jeres introtekst på forsiden nævner INTET om, at det badmintonudstyr, man kan købe. Jeres forsidetekst forudsætter også, at man ved, hvad RSL er.

Forslag: Skriv kort et par linjer om, hvad XperSport helt konkret er, og sæt evt et eller to af jeres bedste ketchertilbud på forsiden, så det bliver meget mere synligt, hvad I tilbyder.

Desuden synes jeg godt, I kunne gøre mere ud af produkterne - skriv lidt mere om dem, så det bliver nemmere for kunderne at tage stilling. Lige nu skal man nærmest på forhånd vide, hvilken ketcher, sko eller andet, man vil have, inden man besøger jeres site.

I har skrevet en fin vejledning til ketcherkøb, men den overser man nemt, fordi den ligger som den gør. Skriv beskrivelserne ved det enkelte produkt i stedet.

I det hele taget er det nok svært at få sportsfolk til at købe deres udstyr på nettet. Jeg har selv været meget aktiv badmintonspiller, og hvis jeg skulle købe en ketcher, ville jeg prøve at stå med den i hånden først, inden  jeg slog til.

Men prøv da at få nogle samarbejdsaftaler i hus med forskellige badmintonklubber. Jeg tror, der ville være mange interesserede, fordi I er så billige. I det mindste kan I vel få lov til at få nogle opslag op eller links på klubbernes hjemmesider m.v.

Håber, I kan bruge noget af det, jeg skrev, selv om der nok skal mere til for virkeligt at få gang i salget.

vh Jakob Christiansen - freelancejournalist og tekstforfatter.

www.jakobchristiansen.dk

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claes,

Jeg vil starte med at sige at jeg ikke har ret meget kendskab til badmintonsporten, men jeg forestiller mig jo nok at jeres kundegruppe er en forholdsvis lille gruppe.

Hvor tit køber man ny ketcher og hvordan med rådgivning i forbindelse med købet?

Hvor mange badmintonspillere er der i DK?

Er det ikke meget sæsonpræget?

Er jeres målsætning realistisk, (Hvordan har i beregnet det forventede antal besøgende)?

Jeg ved ikke om ovenstående er relevant i jeres situation, men i kan læse det og glemme det igen hvis det er irrelevant.

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claes

HVor mange besøgende har i per måned og hvro mange ordrer genererer de?

Jeg formoder at "SEO hjælpen" i har modtaget begrænser sig til Adwords kampagnen. Ellers skal i sørge for at få implementeret de SEO tiltag der er påpeget som nødvendige. HEr er de SEO mæssige urdfordringer i har:

1) 320 søger hver måned på "badmintonketcher"  og 260 på "badminton ketcher på Google"

2) Jeres site har ikke indekseret nogen sider der dukker op for søgninger på ""badmintonketcher"  (overhovedet).

3) Den side der ranker bedst på søgninger på "badminton ketcher" har titlen "Valg af ketcher - XpertSport"

4) Amino er det eneste site der linker til xpertsport.dk, og det er med ankerteksten www.xpertsport.dk

Det korte af det lange er at jeres mest oplagte målgruppe IKKE finder jeres site når de søger på den vare som er jeres speciale.

Lad os sige at i optimistisk kan opnå en top placering på disse to søgetermer. I kan så forvente at få besøg af ca 40% af dem der søger på hhv. "badminton ketcher" og "badmintonketcher": i alt 232 besøgende. Kan i konvertere 1% af disse til kunder svarer dette til mellem 2-3 ketchere solgt ekstra hver måned.

 Kig på nogle af de guides der er herinde omkring SEO, og sørg for at optimer jeres site til "badminton ketcher" og "badmintonketcher".

Mvh Jesper Jørgensen

 

Fra Smørum
Tilmeldt 6. Oct 08
Indlæg ialt: 16
Fra  XpertSport.dk Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest vil jeg gerne starte med at sige mange tak til jer alle sammen.

Det er super dejligt, at folk gider at tage stilling til mine problemer!

 

Til HN Gavekurve:
Ja, shoppen er implementeret på
www.xpertsport.dk

Det er korrekt, at vi ikke har så mange produkter endnu. Vi har på nuværende tidspunkt omkring 120 varenumre. Det skyldes, at vi netop nu primært satser på badmintonmærket RSL, som vi har en god kontakt til. Vi har deres ”kun” hele deres varesortiment på vores side, men vi er for tiden ved at skaffe os flere indkøbs-kontakter.

Med hensyn til at indhente e-mail-adresser ved brug af konkurrencer, er jeg lidt i tvivl om, om det overhovedet er lovligt.. Jeg har tidligere fået at vide (herinde på Amino), at det skulle være ulovlig markedsføring. Er der nogen herinde, som kan be- eller afkræfte det ?

 

Til Morten Boldsen

Du har fuldstændig ret i, at jeg burde sætte nogle billeder på både forsiden og når man trykker ind på beklædning. Det vil jeg se på en af dagene.

Med hensyn til størrelsen på tøjet, så er det faktisk kun en midlertidig løsning vi kører på pt.

Min webdesigner og min programmør er netop nu ved at implementere ”valg af størrelse” inde på det enkelte produkt.

Slutteligt vil jeg da også snakke med min designer om, hvorvidt jeg burde ændre min baggrund.

 

Til Jakob Christiansen

Jeg har især lagt vægt på dit forslag angående teksten og beskrivelserne af produkterne. Jeg kan godt selv se, at nogle af produkterne kræver lidt yderligere forklaringer.

Med hensyn til samarbejdsaftalerne med klubberne, så kan det være lidt svært her i opstarten, da nærmest alle klubber har deres faste kontakter. Men vores nuværende fokusområde, rent markedsføringsmæssigt, ligger netop på klubberne, da de vil kunne generere det største og mest stabile salg.

 

Til Lars N.

Med hensyn til de spørgsmål du stiller, så er det alle spørgsmål, som vi har tænkt igennem ved opstarten. Vi tror, at der er et pænt marked, for salg af badminton over nettet. Størstedelen af de folk, der spiller badminton, kender allerede produkterne, og har ikke brug for at stå med det enkelte produkt. Endvidere er der her en stor chance for den enkelte badmintonspiller, da de kan prøve produkterne i fysiske butikker eller deres klub, og så derefter købe produktet på vores side, og spare penge på den måde. Men ja, salget vil blive meget sæsonpræget, og derfor vil vi da også prøve at tilføre shoppen flere produkter, så vi har tilbud hele året rundt.

 

Til Jesper Jørgensen

Jeg må indrømme, at dit indlæg åbnede mine øjne lidt mere for det aktuelle problem. At vi ikke dukker bedre frem på nettet, på trods af adwords, gør selvfølgelig, at hjemmesiden har brug for bedre SEO. Det er også noget, som jeg har taget fat i allerede nu, og som jeg klart vil forbedre i fremtiden, da det kan være medvirkende til direkte salg.

 

Flere indlæg med ris/ros modtages meget gerne J

Fra København (Rødovre)
Tilmeldt 3. Nov 08
Indlæg ialt: 130
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claes,

Til lykke med din ny shop.

Umiddelbart min første indtryk er at din shop ikke bærer præg at det er en butik, som sælger varer (sportsudstyr) nærmere betegnet en præsentationshjemmeside.

Du skal nok overveje at smide noge "lækker" dejlige billeder af de varer du sælger på forsiden, så det virker mere indbydende.

Også er designet ret kedeligt at se på, måske skal du få den til at se mere livlig eller mere bevægelse på shoppen f.eks. med lidt flash eller andet

Med venlig hilsen

Kim H.

tkhau@mwc.vn

www.mwc.com.vn

Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv en andel i www.camole.com , og der kæmpede vi lidt med samme problemer i starten.
Så spurgte jeg nogen hvad de tænkte lige de 2 første sekunder de kikkede på forsiden.

Det viste sig at folk kikkede helt andre steder end jeg troede.
Og de gad ikke være i tvivl om hvad de fik ud af at besøge websiden.
Tvivler kunderne på hvad du tilbyder de første 2 sekunder, så er de tabt.

Af samme grund tonede jeg vores logo meget ned, og fremhævede fotos langt mere på forsiden.
Jeg sørgede også for at lave nogle tekster på billederne, der fortæller at der faktisk er et par gode tilbud på lige den vare de får kastet i hovedet.

Samlet set formår vi nu at holde fast i 3 af 4 kunder der rammer vores forside, som finder bliver nysgerrige og klikker videre.

Jeg er igang med at andet projekt jeg også tror bliver godt, og jeg bruger samme taktik.
Det er så ikke en auktion, men jeg bruger en anden taktik til at "lokke" folk til at oprette sig som kunde i shoppen uden at købe noget i første omgang.

Tænk ikke så meget i kunder her og nu, men i kunder du kan arbejde med ved at sende dem et nyhedsbrev i ny og næ.
Hvem siger de har brug for en ketcher i de 2 sek. de ser din side?
Det har de måske først brug for om 2 måned.
I løbet af de 2 måneder, skal han have at vide flere gange at det han mangler kan han få hos dig.

Så er han din kunde om 2 måneder ;-)
Tålmodighed er en dyd...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)