Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konstruktiv kritik søges

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg er selvstændig retoriker. Hermed en sproglig kritik, en såkaldt sprogvask, til din hjemmeside - du får kun det vigtigste, nemlig forsiden. Du skriver:

 velkommen til kidletter

Har du behov for professionel reklame, men hverken brug for eller råd til at bruge et stort reklamebureau.
Så er det måske det helt rigtige for dig at bruge en freelance grafisk designer.

Jeg kan tilbyde alt inden for grafisk design, hvad enten det er en stor opgave eller en mindre en af slagsen. Kort sagt ingen opgave er for stor eller for lille. Ring allerede i dag for en snak om hvad kidletter kan hjælpe dig med.

 

 Kommentarer
En tekst (især en forsidetekst) skal være kort og klar, sprogligt og argumentatorisk. På begge planer synes jeg måske du er lidt søgende.

Argumenter:
__ behov forbrug for råd til er nøgleordene. Men således udelukkes en masse andre kunder, nemlig dem der bare foretrækker en mindre fisk. Samtidig lyder det lidt som en undskyldning: hvem kunne ikke bruge et stort reklamebureaus erfaring? Det kunne nok alle, MEN det gør ikke noget for din argumentation. Man kan godt gerne ville bruge dig alligevel. Vigtigst her er det at du nemt kommer udenom (se nederst).

__ så er det måske det helt rigtige er næsten helt selvudslettende! På fagsprog er måske ’styrkemarkør’, men er det egentlig en nødvendig styrkemarkør her?? Du har ret i at det ikke er sikkert at du er den helt rigtige for alle, men det behøver du ikke skrive. I øvrigt er det ret selvmodsigende med måske vs. det helt rigtige.

 __ Hvorfor skal man så vælge dig? Det skal man fordi du er god. Rigtig god, og det skal du vise. Derfor skal du henvise til dine referencer. Det er vigtigt, og derudover skal din hjemmeside være superskarp i designet (og det er den).

 

Sprog:
__Din først sætning ”Har du ...” er enten 1) et spørgsmål eller 2) en ledsætning. Hvis 1 mangler du et spørgsmålstegn, og hvis 2 kan den ikke stå alene.

__ ”så er det måske det helt rigtige for dig at ...” er simpelthen for mange ord uden reelt indhold. Se fx de to det’er, hvad henviser de præscit til? Det skal som sagt være så kort og klart som muligt.

__ ” hvad enten det er en stor opgave eller en mindre en af slagsen. Kort sagt ingen opgave er for stor eller for lille”. Her gentager du dig selv. Men det er sikkert fordi du har en fornemmelse af at den første del ikke formidlede din pointe helt klart. Så kan man altid gentage - rigtigt -, men det er ikke særlig fikst.

 

Mit alternativ lyder:

Har du behov for professionel reklame uden om de store reklamebureauer?
Så brug en freelance grafisk designer.

 

Jeg kan tilbyde alt inden for grafisk design - se mine referencer for et par eksempler. Ingen opgave er for stor, ingen opgave er for lille. Ring og få en snak om, hvad kidletter kan hjælpe dig med.

 --------------------------------------------------------

 

 Brug det hvis du vil. Det er kortere, klarere, skarpere.

 

Mvh Søren Stochholm, Sprogzonen.dk

soren@sprogzonen.dk

 

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Din "skødesløse" grafik finder jeg særdeles tiltalende - den giver et frit, organisk og levende indtryk.  Siden som helhed synes jeg de andre har kommenteret godt, men ...  Er du sikker på, at navnet "kidletter" er godt?  Jeg ved, hvor svært det er (mit første navn lød efter sigende som "et middel mod fodsvamp"!), men jeg tror til gengæld også, det er væsentligt at der for eksempel ikke er tvivl om, hvordan navnet skal udtales.  Uden at kende baggrunden for navnet er det svært at komme med alternative forslag, men jeg har selv haft gavn af sparring på det punkt.
mvh Anna Grethe, Nax IT
Tilmeldt 29. Oct 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle

Tak fordi I har taget jer tid til at kigge på mit website. Det har været inspirerende både at se hvilken feedback der er er kommet, men også at se, hvor meget folk hjælper hinanden.

Flere af de tilbagemeldinger jeg har fået lyder på at få budskabet tydligere igennem - og derudover er der lidt med søgeoptimering. Disse ting ved jeg ikke meget om, men er ved at læse mig til det - så en dag bliver det rettet. Sprogzonen.dk rensede lidt ud i min tekst - så når jeg har fået det sidst på plads. Så kan I godt tage æren for det endelige resultat.

Som en lille sidebemærkning til AnnaG - mit navn er nøje overvejet, og nok heller ikke helt let at ændre, da jeg har oprettet mit firma i det navn;)

Historien bag er ikke noget fint og flot - andet end at jeg i "gamle" dage var en ivrig gamer og det var mit "kaldenavn" . Da jeg ikke kunne hedde KidA, som Radioheads album, hvilket var mine absolutte favoritter dengang - så måtte det jo være et andet bogstav - men hvad skulle det være - så jeg valgte dem allesammen Wink

Men endnu engang tak fordi I tog jer tid.

Skal I have lavet noget - stort eller småt, så sig endelig til og anbefal mig endelig. Nu er I jo en del af detStick out tongue

 

//martin

Martin Hemdrup

kidletter graphic design
www.kidletter.dk

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)