Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af Varevogn

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Helsingør / Roskilde
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg regner med at købe noget i stil med en opel vivario, og jeg kunne forstille mig at den kører omkring de 12 km pr. liter diesel, vægtafgift ligger på 4.770 kroner pr. år, forsikring tror jeg vil ligge på ca. 12.000 kr. pr år, reparationer pr. år omkring 12.000 kr.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis du har selskab, kan du evt. bruge fri bil ordningen, så slipper du for kørebog.

Du bliver dog privat så beskattet af min. 25% af 160 tkr., selvom bilen koster mindre.

Fra Dansk
Tilmeldt 16. Aug 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du skal bruge den privat, så kommer der lige 5040 kr. i missundelseafgift som man kalder det, det vil sige at den kommer til at koste dig omkring 9000-9500 kr. årligt inkl. vægtafgift. Du kan i så fald vælge at inregistrere den som halv erhverv og halv privat, så kan du nøjes med at betale 2500 kr. i missundelseafgift, så den samlede udgift pr. år bliver omkring de 7500 kr. Dette kan du kun slippe for hvis du lader bilen indregistrere 100% som erhverv men så må du ikke køre i den privat overhovedet..!

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Husk at få mærkat fra SKAT, så du viser, at du må køre i den privat.

Hvis du køber den efter 1. januar bliver det ikke nødvendigt, da det klistermærke-ordningen bliver afskaffet. I stedet bliver der indført de såkalde "papegøje-nummerplader". Så det fra lang afstand kan ses, at køretøjet er indregistret som enten ren privat eller delvis.

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Fra Helsingør / Roskilde
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dejligt at i gider at hjælpe, tak for det :)

Men synes dog stadig jeg har temmelig svært ved at gennemskue hvad den kommer til at koste mig, på de 2 metoder..

Der må være et facit for det hvis man stiller det konkret op med det budget, eller hva?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra din forholdsvis omfangsrige erhvervsmæssige kørsel og bilens pris at dømme vil jeg umiddelbart vurdere at det ikke kan svare sig at have bilen som fri bil, men i stedet beregne fradrag efter statens takster. Det kræver en kørebog eller ihvertfald en nøje specifikation over den daglige kørsel men umiddelbart er det også det værd.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Helsingør / Roskilde
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay det lyder til at kørebogen bliver valget.

Skal jeg så købe den med firmaets penge eller private penge (foretrækker firmaets) ?

Og skal jeg købe den med eller uden moms?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du må ikke fratrække momsen.

Jamen så køb den med firmaets penge.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Pas nu lige på. Hvis vi taler om en enkeltmandsvirksomhed er firmaets og hans penge de samme, medmindre han er i virksomhedsordningen. Såvel i forhold til virksomhedsordningen som hvis han driver virksomhed i selskab, vil virksomheden kun kunne finansiere bilen hvis vi taler om en fri bil. Dvs. betales den over firmaet er det en privat hævning.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Helsingør / Roskilde
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et aps jeg har

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)