Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefradrag for klubværelse

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Min mand har en kursus- og konsulentvirksomhed (ApS), hvori jeg også er ansat som eneste ansatte ud over min mand. Vi bor i Jylland, og den største del af vores kunder bor på Sjælland - mange i Københavnsområdet. Min mand har mulighed for at leje et klubværelse til 1800 kr.  + forbrug centralt i København. Det overvejer han i stedet for de endeløse og upersonlige hotelovernatninger.

Kan han trække huslejen (og forbruget) fra i Skat?

Kan han trække evt. møblering af klubværelset fra?

De bedste hilsner

Susanne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej...ville nok nærmere bruge reglerne om dobbelt husførelse.

Fradrag 400 kr. per uge samt herudover dokumentation for kost og logi.

Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg formulerede mig uklart. Det, jeg mener er, om ApS' et kan leje klubværelset (og få skattefradrag for det og møbleringen fra det) til brug for dets personale - min mand?

Gode hilsner Susanne 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen!

Hmmm..godt spørgsmål!

Jeg ville gøre det, og så plædere for sparede hoteludgifter.

Møblementet er jeg ikke helt så sikker på!

Må nok lige dykke ned i noget lovgivning, medmindre der er een, der lige har svaret!*S*

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit umiddelbare svar er også ja. Er der fradrag for klubværelset er der også fradrag (afskrivningsadgang) på møblerne.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 5. Feb 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Når ikke huslejen er mere end kr. 1.800 pr. måned - så vil jeg nok give din mand rejsegodtgørelse kr. 440 pr. døgn og så lade ham selv betale for værelset privat. APS´et har så fradrag for udbetalingerne til din mand.

Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vidt jeg er orienteret er rejsegodtgørelsen på 440 kr. pr. døgn til forplejning - altså et alternativ til bon'er. Den har jeg derfor svært ved at se, kan bruges her. Han skal jo uagtet at han overnatter på ApS'ets værelse jo altså også spise oveni. Jeg tror, jeg stiller spørgsmålet til Skattemor?

Mange hilsner og foreløbig tak.

Susanne

 

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Der blander du jo så tingene sammen:

Rejsegodtgørelse eller rettere sagt kostgodtgørelse kan han få fra selskabet når der er tale om rejse med overnatning hvor det ikke vurderes at han har mulighed for at tage hjem og overnatte. Denne kostgodtgørelse på de 440 kr. kan han få uafhængigt af om der stilles logi til rådighed eller ej.

Logigodtgørelsen udgør 189 kr pr. dag (også 2008 sats). Hvis han overnatter mere end 10 dage i klubværelset pr. måned, så kan der ja, være god ide i at han afholder udgiften til klubværelset personligt, men der skal man jo lige huske på at der kun kan oppebæres godtgørelse når/hvis der er tale om arbejde på et midlertidigt arbejdssted (logi: op til 2 år).    Om det er opfyldt her/kan opfyldes her kan være svært at sige.

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Skattekonsulenterne

Det er også sådan, jeg har opfattet reglerne. Og min mand har overnatninger i København svarende til 5 - 6 gange om måneden. Det gør jo alligevel, at ApS'ets udgifter til hotelværelse overstiger klubværelset.

Mange hilsner

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcist. Hvortil kommer at der jo ikke er tale om midlertidigt arbejde. Nu ved jeg ikke om Donser er bogholder (noget kunne tyde på det ud fra hans forskellige svaremner) men det er desværre et eksempel på at bogholdere og revisorer ikke altid har helt styr på reglerne. Faktum er at det ofte er sådanne ting jeg bliver spurgt om fra revisorernes side, enten i konkrete sager eller i kursussammenhæng. Derfor er det heller ikke noget man kan klandre bogholdere for generelt, men det rejser jo et spørgsmål om hvad de gør når de laver regnskaber for kunder (hvis de da gør det). Jeg tror der bliver lavet rigtig mange fejl rundt omkring, i form af forkerte angivelser eller godtgørelses-/fadragsmuligheder som ikke bliver udnyttet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)