Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattefradrag for klubværelse

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 5. Feb 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mærkelig begrundelse!!!

Han kan da sagtens få de kr. 440 ud fra den betragning af han har besøg i KBH, hvor han besøger forskellige kunder, deraf midlertidig karakter. Tror nu at mange revisorer kan fejle: IT-factory etc.

Selvom det kun er fem-seks dage pr. måned vil det stadig kunne betale sig at afholde klubværelset privat:

Privat udgift kr. 1.800

Privat skattefri indtægt 6 x 440 = 2.640

Fradrag for ApS 2.640 istedet for kun 1.800.

Lad mig høre Hr. skattekonsulent - hvad du mener. Som åbenbart har et stort problem med bogholdere, revisorer etc.

Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skynder mig lige med en opfølgning.

Jeg har i dag talt med en meget venlig og velinformeret Skattefar, som bestemt ikke var sikker i sin sag, fordi der netop på dette område er rigtig mange paragraffer, der spiller ind over hinanden. Og også en hel del paragraffortolkning. Så nu har min mands ApS såmænd brugt 300 kr. og jeg har brugt nogle timer på at formulere problematikken i forventning om, at jeg om nogle uger får det man kalder et bindende svar fra Skat. Altså en forlods afgørelse, der uanset hvem hos SKAT der vender og drejer ApS'ets årsafslutning i de næste fem år, bare har at acceptere afgørelsens indhold. Når svaret kommer, skal jeg naturligvis nok vende tilbage hertil.  

Og af hjertet tak for jeres input. Alle som en.

Mange gode hilsner

Susanne

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad jeg mener: Jeg mener at du blander pærer og bananer sammen. Du omtaler reglerne for kostgodtgørelse. En godtgørelse manden kan få uanset om han lader selskabet betale for værelset eller betaler det selv.

Det skrev jeg (og Susanne) også i mit svar til dig men den er åbenbart ikke faldet helt på plads: Prøv at læs hvad jeg og Susanne skriver igen, Læs ligningslovens § 9A og kig på satserne som du kan finde på Skatteministeriets hjemmeside. Så har du forklaringen .

Og nej - jeg har intet problem med bogholdere og revisorer. Jeg opholder mig dagligt blandt revisorer. Smile   

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvad du har spurgt til konkret: Om vi taler om klubværelset eller vi taler om godtgørelsessatserne, men én ting der er vigtigt når vi taler bindende svar er at man får formuleret anmodningen ordentligt og får beskrevet de faktiske forhold præcist. Eksempelvis er dette ikke et spørgsmål om hvorvidt der er fradragsret for klubværelsen i og med at det er et selskab  der afholder udgiften.

Det er et spørgsmål om hvorvidt det kan anerkendes at selskabet afholder denne udgift. Anså man at det var en privat udgift for din mand ville modstykket jo være beskatning som maskeret udlodning.

Herudover kan det være et spørgsmål om hvorvidt han skal beskattes af fri bolig (skal han ikke når I har en bolig til rådighed ved siden af).

Men ellers er bindende svar et glimrende instrument at bruge i mange situationer, og set ud fra et rådgiversynspunkt hvor det jo også handler om at holde sin rådgiverforsikring fri, en ganske god ting. Dog med den risiko at man får et svar som er forkert (og som så kan påklages).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle i denne streng

Jeg lovede at vende tilbage med SKATs bindende svar. Det blev et klart og rungendes JA. Altså er min mands ApS fuldt fradrageberettiget for såvel husleje som forbrug og indretning i forbindelse med det lejede klubværelse. Det bindende svar er gældende i fem år, hvis forudsætningerne for lejemålet er uændrede.

Det var jo klar og hurtig ekspedition. 300 kr. kostede det. Og de er ikke fradrageberettiget :-) 

God Jul til alle og tak for jeres tid - Susanne

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Susanne!

Er jo super..........er noteret, når regnskabet skal laves!*S*

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var godt nok hurtigt må man sige. Men afgørelsen er helt klar/korrekt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)