Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

indskud af udstyr i virksomhed.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan forholder man sig til værdien af en ting hvis den skal indskydes i et firma?

 nu tænker jeg på værdien af alt fra computere til telefoner til kontor udstyr.

Grunden til at  spørger er at jeg har en mobiltelefon jeg har brugt i mit firma i længere tid som firmaet ikke har betalt for.

Det forholder sig sådan at jeg har modtaget den som præmie i en konkurrence og derfor har jeg af sagensnatur ingen kvittering/faktura på den til at fastsætte dens værdi.

Så hvad gør man? kan man fastsætte en værdi udfra den laveste nypris på nettet? eller skal man bare glemme alt om det.

Ser frem til jeres guldkorn :D

 

Fra Aars
Tilmeldt 27. Jan 07
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Selbach

Såfremt du har haft noget udstyr, som du har købt privat før virksomheden blev startet op er der mulighed for at få skattefradrag for den værdi, udstyret havde i handel og vandel på tidspunktet for din virksomheds opstart.

Det betyder, at computer, telefoner og kontorudstyr skal værdiansættes - eftersom det er brugt udstyr vil det være til den pris du kunne få, hvis du satte det til salg på dba.dk eller andre lignende steder. Hvis hvert enkelt aktiv har en handelsværdi på under 11.900 kr. kan du fratrække hele værdien af udstyret i etableringsåret.

Jeg er så lidt i tvivl om den mobiltelefon, du har vundet. Hvis du vandt den efter du blev etableret er jeg ikke så meget i tvivl - der vil ikke være noget at fratrække. Hvis du vandt den før du blev etableret og dermed "indskyder" den i din virksomhed, da du startede op kan du efter min opfattelse værdiansætte den til handelsværdien på dét tidspunkt og få fradrag for dette beløb.

Mvh.

Ole P.

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole.

Mobiltelefonen er vundet efter jeg har startet firmaet, så der så simpelthen intet at komme efter i fradrag overhoved selvom jeg bruger den kun til firmaet?

Det jo lidt trist hvis man ikke kan det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan indskyde den til en skønnet værdi........(uden momsfradrag), og herefter hæve pengene.

Har intet at gøre med, hvornår du har startet dit firma.

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter.

hvordan skønner man sådan en værdi for at være på den sikre side i forhold til skat?

I det her tilfælde ex nypris på nettet, lad os sige 1000kr -20% (moms) og så trække lidt ekstra fra ex 10%? så vi er nede på 720 kr i værdi.

 

og hvad med dokumentation? kan man bruge et billede af produktet (for at bevise det eksisterer) med udskrift af butiksprisen til at bevise hvad den har kostet? der er jo ingen papirer på den.

 

Og jeg går ud fra at jeg så ville skulle indregne udgiften på den rigtige konto nr i regnskabet og så enten udbetale værdien eller tilskrive den egenkapitalen? altså ligesom ved en normal regning man lægger ud for.

 

Og tak for dit svar Peter, man kan da også altid regne med at du er klar med guldkorn på de mest underlige tidspunkter af dagen/ugen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Tak.

Du tager prisen inkl. moms og trækker så en %-del fra.

Ja...vedlæg evt. foto mv.!

Ja...lige som et normalt udlæg.

Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, jeg tager så et foto af den og skaffer så meget info som muligt til bekræftelse af prisen da jeg ikke har en kvittering og laver det som et normalt udlæg.

 

Endnu engang tak :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med Peter. Det er uden betydning hvornår telefonen er vundet, og hvad du har betalt, eller ikke har betalt for den.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)