Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revsion af ApS, hvad er det rimeligt at betale?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kære Medaminoer

Jeg har lige fået et helt horribelt "tilbud" fra vores revisor.....og det MÅ bare kunne gøres MEGET billigere.

Her er tale om mindre en 250 bilag for vores samlede regnskabsår.

Vi bruger e-conomic og bogfører selv.

Jeg copy paster lige tilbudet:

Jeg vil helst have bilagene til gennemsyn nu, så vi kan rette juli kvartal´s kassekladde inden vi bogfører den, og så er alt gennemgået frem til 30/9-2008.
Du bedes afleverer alle bogføringsbilag, kontoudtog bank, salgsfakturaer og bogføringsbilag dataløn.

Jeg kan ikke oplyse hvor meget vi skal have for at lave jeres personlige selvangivelser, da jeg jo ikke ved, hvor stort omfanget er!!  - Jeg kan oplyse, at vores timepris er 700-900 kr.

Som nævnt for dig den 18/11 er prisen for gennemgang af bogføringen for perioden 16.08.2007 - 30.09.2008 ca. 3-4 tkr. + moms.

Hertil koster det ca. 1-2 tkr. + moms at gennemgå okt. kvt. 2008 og det koster ca. 10-12 tkr. + moms at udarbejde internt- og eksternt årsregnskabt, revisionsprotokol, forhandlingsprotokol, ledelsens regnskabserklæring, indsendelse af selvangivelse for selskabet m.m.

Ovennævnte er ca. priser og beregnet ud for vores timepris på 700-900 kr. pr. time. Bliver timeforbruget større eller mindre vil det selvfølgelig påvirke prisen.

Det synes jeg jo er noget at en hamper pris for at kontrollere så få bilag, samt for at beregne noget som vi reelt selv kan klikke os frem til i e-conomic.

Hvad siger i derude?

hvor meget revision skal det egentlig til i et Aps, for at alle er glade og alle regler er overholdt - for det vil vi jo selvfølgelig gøre!

 

Caroline

 

http://manse-film.com

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg aner ikke hvad en revision af skidtet måtte koste, men hvad hulen der menes med en timepris på 700-900,- giver da ingen mening?

Hvad koster en liter mælk? 3-28,-? Sådan kan man efter min mening ikke handle.

Jeg er sikker på at andre kan byde ind med hvad en revision kan koste.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Først en bemærkning til timeprisen 700-900 kr. Enhver medarbejder hos et revisionsfirma har en debiteringssats afhængig af uddannelse, erfaring mv. Lille sats for elev og partner måske fra 2000 kr og opefter. Efter min mening er timesatsen "markedsprisen" for omfanget af virksomheden.

Ofte siger man at prisen for et lille ApS ligger på mellem 10.000 - 15.000 kr. for ovennævnte ydelser. Hvor omfanget af bilag, regnskabets standard mv selvfølgelig spiller ind. Revisor giver jo kun en prisindikation, da der er i det overslag der er givet er nogele ukendte faktorer for ham.... - eksempelvis omfanget af jeres personlige selvangivelser mv.

Henrik

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Caroline

Den revisor jeg har tilknyttet mit firma tager 11.300 kr. for revision af et ApS med op til 500 bilag og prisen inkludere også udarbejdelse af årsrapport og selskabets selvangivelse, altså alt hvad der har med firmaet at gøre.

Prisen er en speciel pris jeg har fået af ham og forudsætter at alt et bogført og afstemt af mig inden jeg aflevere materialet til ham. Jeg tør derfor ikke lige sige, hvad det ville koste ekstra hvis han også skal gennemgå bogføringen og afstemme diverse ting, men så har du da en pris at gå ud fra.

Jeg tør ikke give et bud på hvad det koster at få revisoren til at lave din personlige selvangivelse, men jeg vil tro det er omkring et par tusinde.

Er du i øvrigt sikker på, at der er revisionspligt på sit ApS ? Reglerne er jo lempet meget de sidste par år, så mange kan nøjes med at få udarbejdet en årsrapport og en selvangivelse og kan slippe for revisionen, hvilket gør revisorregningen noget billigere.

Du kan slippe for revisione hvis selskabet opfylder følgende:

Virksomheden skal i 2 på hinanden følgende år holde sig under 2 ud af disse 3 grænser:
 
  1. En balancesum på 1,5 mio kr.
  2. En nettoomsætning på 3 mio
  3. Et gennemsnitligt antal heltidsansatte på 12 i løbet af et regnskabsår.

Håber du kan bruge svaret til noget

Lone

Netaccounting.dk

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone,

Enig i at man kan slippe for en revisor - men bordet fanger jo hvis du i forbindelse med stiftelsen har indskrevet at der skal være revisor og en sådan er valgt....

Men det kan jo så overvejes i forbindelse med den førstkommende generalforsamling at ændre dette.

Henrik

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 1129
Fra  SANKT PETRI ADVOKATER Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

det afhænger også af hvor du bor i landet. jeg mere mod vest jo billigere. spørg et par stykker. jeg synes prise lyder meget fornuftig. varians i timepris er helt normal.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Tøjner - www.ditselskab.dk:

det afhænger også af hvor du bor i landet. jeg mere mod vest jo billigere. spørg et par stykker. jeg synes prise lyder meget fornuftig. varians i timepris er helt normal.

Jacob,

Gælder det også for advokater???Devil

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes heller ikke det lyder helt tosset men det er svært at sige da det jo helt afhænger af omfanget af virksomheden/bilagsmængden. Dvs. du kan heller ikke sammenligne med Lone Schous "pris", da virksomhederne formentlig ikke er ens. Vedr. det med revision så kan de sikkert godt fravælge revision men det vil næppe have den store betydning på honoraret da regnskabet jo stadigvæk skal laves og laver revisoren det skal han/hun altid afgive et såkaldt review. Samtidig er det klart en fordel at et regnskab er revideret over for banker m.fl.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 5. Feb 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Spørgsmål: hvor står at revisoren skal lave et review, hvis ikke at der er revision, idet denne er fravalgt.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det aftales oftest med ledelsen i små selskaber.

Gennemgangen er mindre omfattende, og lidt billigere.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)