Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så gik den ikke længere for Stein B

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 24. Aug 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan har SB overtrådt den amerikanske lov…??  Som jeg ser det – kom han til USA den 29. november og i den forbindelse udfylder han nogle papir i flyet omkring turistvisum. men på det tidspunkt er han jo hverken dømt eller efterlyst via Interpol.  Eller har jeg overset noget..?

Jesper

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Jeg er stadig ikke helt færdig med at tøre opkast af mit tastatur.

Hvad ligner det at bringe sådan nogle billeder?
Har vi opbygget en kollektiv hævntørst, så vi føler glæde ved at se en knækket mand blive ydmyget.
Lad nu sagen gå sin gang, men fri os fra sentimentale og stereotype generaliseringer.

Det forekommer meget tydeligt, at manden med fuldt forsæt har begået nogle ulovlige dumheder.
Han har tillige haft muligheden for at sætte flere nuller efter det betydende ciffer på sine dumheder end gennemsnitssvindleren.

Det er rigtig trist, at han rykker nogen med sig i faldet. Men det er klamt, når nogen oplever mellemsmå orgasmelignedne tilstande over at se ham få håndjern på.

mvh

Hans

Du har helt sikret også selv set den, så lidt hævntørstige er vi vist alle sammen, ikk Hans?? ;)

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

os2000:

Hvordan har SB overtrådt den amerikanske lov…??  

Jeg kender ikke detaljerne i hans sag, men immigrationsmyndighederne HAR jo offentligt udtalt, at de tilbageholder ham, og smider ham nok også ud af landet, fordi han har givet forkerte oplysninger ved indrejse, for at kunne rejse ind via "Visa Waiver" programmet. Den slags ser de som sagt meget alvorligt på. Smider de ham ud - hvilket alt jo typer på, så vil han som udgangspunkt ikke kunne rejse ind igen. Og han vil normalt heller ikke kunne få at vide hvornår, om nogensinde, han kan få lov at komme ind igen. Han må bare, år efter år, bruge penge på dyre immigrationsadvokater, der kan forfølge sagen - hvis han da vil ind, og har råd til advokaterne :)

Der er mange regler der skal overholdes i Visa Waiver programmet - og i sidste ende kan de bare bruge "fall back paragraffen" om, at man lover ikke at indgå i "immoral activities". Den kan jo dække så meget

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmmm, der er jo ikke nogen af os, der ved hvad han har skrevet på sine visumpapirer??Smile  Der er en del spørgsmål på et turistvisum som han kan have løjet om?

Henrik

 

OKAY OVERHALET ........ deMib

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tyder på, at han ikke har taget højde for de amerikanske regler.

Det ser jo også ud til, at det ikke var planen, at han skulle flygte direkte fra Dubai, og at der måtte være sket et eller andet, som han ikke havde forventet. Derfor var det sikkert ikke helt gennemtænkt, at han tog til USA og fik så sig en immigrationssag på halsen. Men han skulle vel give et eller andet til ham svenskeren?!

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Blasone:

Altså, manden vil naturligvis blive erklæret personlig konkurs, men det forhindrer ham jo ikke i at have adgang til en masse penge. Hvis jeg ikke tager meget fejl, så blev Riskær da også erklæret konkurs på et tidspunkt. Han oprettede så bare en fond istedet for.

Stein B har jo alle muligheder for at bruge de penge, han har gemt. Det kan klares gennem forskellige former for konstruktioner. Fonde/firmaer/whatever.. det er ikke så svært at lave. F.eks. kan han blive ansat i et firma, ejet af hans svenske svindlervenner, som jo slet ikke vidste noooogensomhelst om, at han var på flugt Smile. Når han har udstået sin straf i Danmark, er han en fri mand, og vil ikke være noget at komme efter.

Jeg tror roligt du kan regne med at alle der taber penge på SB vil holde øje med ham i mange år, hvis de har en tro på, at der er skjult penge et eller andet sted. Næ næste gang du ser SB i dyr bil eller lignende er det "lånt" fra en ven!

Henrik

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Klovn:

Jeg tror roligt du kan regne med at alle der taber penge på SB vil holde øje med ham i mange år, hvis de har en tro på, at der er skjult penge et eller andet sted. Næ næste gang du ser SB i dyr bil eller lignende er det "lånt" fra en ven!

Henrik

Så er vi heller ikke uenige! Smile

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Blasone:
Han er da i fuld gang med at udføre en veltilrettelagt plan. Hvis han skal kunne bo i Danmark igen, bliver han jo nødt til lige at tage de 4-6 år. Det har han jo vidst hele tiden. Men bagefter er han jo fri til at rejse ud i verden og leve af sin milliard, som er gemt på hemmelige konti i lande, hvor de danske myndigheder aldrig kan få kendskab til dem.

Da du er så velorienteret, Patrick, bør du gå til politiet med din viden.

Jeg er helt med på at lige netop "hvor er det fedt..."-sætningen kan tolkes, som du beskriver det, og i øvrigt er jeg enig i det tåbelige i fremgangsmåden.
Men jeg synes, at dine meget skråsikre formuleringer om, hvordan SB har tænkt og planlagt er temmelig uklædelige. Det kan sagtens tænkes, at du har ret, men sandsynligheden for, at der er fejl og mangler i din teori, er temmelig stor. Under alle omstændigheder er din teori baseret på den udgave af sandheden, som medierne indtil nu har kunnet viderebringe, med mindre du har noget konkret viden, som endnu ikke er kommet for en dag.

En detalje, som din teori ikke tager højde for er, hvorfor SB rejste til USA for at melde sig. Hvis planen hele tiden har været at tage sin straf i Danmark med oprejst pande, kunne han da lige så godt være rejst til Herning.

Jeg tror, sagen er så kompliceret, at vi aldrig for alle detaljerne med - og i øvrigt kommer detaljerne os ikke ved. Hvis manden er kriminel (og det ser det jo umiskendligt ud til), skal han dømmes. I retten.

Jeg ser ingen grund til at forsvare SBs handlinger, men jeg ser masser af grund til at forsvare hans integritet.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Da du er så velorienteret, Patrick, bør du gå til politiet med din viden.

Altså, jeg kan ikke se, at det kræver nogen særlig stor viden at regne den ud, og mon ikke politiet udmærket er klar over, hvordan tingene hænger sammen. Desuden kan de jo være ligeglade - de skal jo bare have ham dømt i Danmark, og så er den jo ikke længere for dem.

Hvis du hellere vil tro på, at manden gennem flere år har bygget et svindelimperium op, snydt så mange mennesker for så mange penge, involveret sig med rockere, osv, men så bryder grændende sammen efter at have været på flugt i en uge og melder sig selv, tynget af sin dårlige samvittighed - og i øvrigt fortryder det hele - så fint med mig!

Hans Stokholm Kjer:
En detalje, som din teori ikke tager højde for er, hvorfor SB rejste til USA for at melde sig. Hvis planen hele tiden har været at tage sin straf i Danmark med oprejst pande, kunne han da lige så godt være rejst til Herning.

Se venligst mit forrige indlæg.

Hans Stokholm Kjer:
Jeg tror, sagen er så kompliceret, at vi aldrig for alle detaljerne med - og i øvrigt kommer detaljerne os ikke ved. Hvis manden er kriminel (og det ser det jo umiskendligt ud til), skal han dømmes. I retten.

Har jeg sagt andet?

Hans Stokholm Kjer:
Jeg ser ingen grund til at forsvare SBs handlinger, men jeg ser masser af grund til at forsvare hans integritet.

Hvis man snyder for over en milliard, så må man påregne, at ens integritet vil blive påvirket!

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)