Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man oprette firma hjemme?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Vi er 2 der er igang med at oprette firma og i bestillingen af et I/S skal vi angive adressen.

Vi har ikke noget bestemt lokale eller noget da det hele primært er netbaseret, så hvordan oprettet vi en adresse...?

Kan det godt bare være hos en af os? Men samtidige slog det mig at jeg har hørt noget om der ikke må være nogle "soveredskaber" i samme rum som firmaet er oprettet i?

Nogle kloge folk der kan give os nogle fif?

 

Evt. en af os har nogle forældre der har et ekstra rum der står tomt.. kan vi benytte det?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på hvilken type virksomhed der er tale om, hvis vi snakker autoværksted er det nok ikke et hit på 3. sal i en lejlighed.

Men er det "liberalt erhverv" så er det normalt ikke noget problem.

Du blander vist reglerne lidt sammen, du må gerne arbejde hjemme, men du kan ikke få fradrag for et kontor i hjemmet hvis det også kan anvendes til andre formål.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du må selvfølgelig godt have firmaadresse og folkereg.adresse på samme sted. Problematikken er primært af skattetmæssig art: hvisi du vil have skattemæssig fradrag for leje af et rum i egen bolig skal du kunne godtgøre at det ikke også benyttes i private sammenhænge. Jeg er ikke skatteekspert, men det er mit bedste bud.


Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Som der korrekt bliver fortalt kan I ikke få fradrag for udgifterne hvis I samtidig anvender rummet privat. Reglerne om anvendelse af erhvervsmæssigt kontra privat formål er meget strikse og det kræver, at SKAT ikke kan være i tvivl om hvorvidt rummet anvendes privat eller erhvervsmæssigt. Med andre ord vil det sandsynligt kræve, at der bl.a. er egen indgang.

Da I ønsker at opstarte en webshop, er der som udgangspunkt intet problem i at starte hjemmefra - det gør mange og med god grund, da det er omkostningstungt at leje lokaler. Dog skal du være opmærksom på, at for mange lejelejligheder, har lejerforeningerne nogle særlige regler, der bevirker, at man ikke må drive erhverv i lejede boliger. Men det kan I hurtigt undersøge ved at kontakte udlejer såfremt I bor til leje.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)