Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontor og uopsigelighed

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Visse steder har man uopsigelilghed i helt op til 30-40 år... Det kan jo også være en fordel for lejeren, da man på den måde kan sikre sig en plads i bybilledet igennem mange år uden at være bange for at blive sagt op.

Det kan være fornuftigt, når f.eks. større kæder ønsker at opbygge et stærkt varemærke og skal poste mange mio. eller mia. kroner i bygninger og koncepter.

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Et år er grumt langt tid hvis alt kikser Sad

Alt over tre måneder bør du holde snuden fra Wink

Tilmeldt 26. Nov 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

På mit tidligere værksted havde jeg 1 mrd opsigelse til begge sider, hvilket var ok da jeg vidste at jeg ikke ville blive smidt ud. Havde jeg ikke kendt udlejer ville jeg nok føle det lidt presset ikke at vide om jeg pludseligt stod uden et sted at drive firma fra.

Mit nye sted var der som udgangs punkt 3 mrd til begge sider, men da jeg vidste at jeg skulle bruge en masse penge på at få det til at være som jeg ville have det, forhandlede jeg mig til at der fra deres side er 5 års uopsigelighed og derefter 12 mrds opsigelse.. Dog "kostede" det at jeg har 6 mrd, istedet for 3 mrd, opsigelse.. Det synes jeg er en god deal for mig og mine planer for fremtiden.

Det du skal gøre er, først at tænke dig grundigt om hvad du mener er rimeligt og så forhandle dig så tæt på som muligt, ta udgangs punkt i lejens pris, indskud, beliggenhed, dine fremtids planer og hvor stabilt dit firma er.. De FLESTE udlejere er interreseret i at ha den samme lejer så længe som muligt da det jo også er en udgift, i både penge og tid, for dem at finde nye lejerer..

Mvh Mads.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Greyzone,

Som svar på dit spørgsmål:

Min virksomhed yder juridisk bistand - primært inden for lejeret og erhvervslejeret.

Bl.a. gennemgås og udarbejdes lejekontrakter, der bistås i.f.m. mislighold, opsigelse, ophævelse, lejevarslinger m.m. 

Håber, at du fik svar på dit spørgsmål!

Med venlig hilsen

Kirsten Dalum, Cand.jur.

Dalum Law Consulting s.m.b.a.   www.dalum-law.dk

 

Dalum Law Consulting smba  - et stærkt fokus på erhvervslejeret

www.dalum-law.dk  

 

 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)