Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Video: Duplicate Content

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Man kunne godt ønske sig, at du havde ret, men desværre ser vi fortsat mange - selve store of kendte systemer - der faktisk bliver DÅRLIGERE i forhold til SEO, når de opdaterer deres løsninger. Senest så vi det her på Amino, med den sidste Community Server update, som ud fra et SEO synspunkt var en katastrofe!

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 01:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det må være til stor irritation. Især, når man ikke kan få lov til at lave om i koden. - Ikke at det ville gøre det meget bedre, da man vel køber 3rd party software for at slippe for at skulle rode med det selv! Wink

Nu kender jeg (måske lykkeligvis) intet til Community Server. Min optimisme går mere på, at de fleste nye websites ser ud til at blive lanceret på de store CMS'er (Joomla, Drupal, Wordpress, Ning, etc., etc.), og de nye forums, man ser dukke op til disse, ser noget anderledes og langt mere simple ud end de gamle. Og man må gå ud fra, at de mennesker, der sidder og laver den slags også har lært noget om optimeret kode og SEO et eller andet sted hen ad vejen?! Smile

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

> Min optimisme går mere på, at de fleste nye websites ser ud til at blive lanceret på de store CMS'er (Joomla, Drupal, Wordpress, Ning, etc., etc.)

Det er ikke min oplevelse at store virksomheder i særlig stort omfang bruger netop de systemer. De hænger typisk fast i større og tungere frameworks i .NET, Java eller Domino (argh!).

> Og man må gå ud fra, at de mennesker, der sidder og laver den slags også har lært noget om optimeret kode og SEO

Opmærksomheden er lidt større i dag end for få år siden, men det er ikke min generelle opfattelse, at størstedelen af udviklerne i de miljører tager teknisk SEO alvorligt nok. Jeg hører i hvert fald igen og igen, fra de kanter, den samme fejlagtige antagelse at "det MÅ Google da kunne finde ud af"... Problemet med teknisk SEO er, at ja, sometider KAN Google godt finde ud af komplekse eller dobbelttydige tekniske løsninger, men bare ikke altid. Den eneste måde DU kan sikre DIN røv på er ved at forhindre nogen form for dobbeltydighed i dine løsninger så søgemaskinerne IKKE skal tage et valg. DU skal tage valget, hvis DU vil have det på DIN  måde. Overlad ALDRIG beslutningerne til søgemaskinerne! :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Den eneste måde DU kan sikre DIN røv på er ved at forhindre nogen form for dobbeltydighed i dine løsninger så søgemaskinerne IKKE skal tage et valg. DU skal tage valget, hvis DU vil have det på DIN  måde. Overlad ALDRIG beslutningerne til søgemaskinerne! :)

Meget enig. Hvis man har muligheden for at tage skeen i egen hånd og fjerne tvetydigheder. Og jo større ens virksomheds succes er bundet op på trafik via internettet jo større risiko løber man ved at vende det blinde øje til. Fred være med at man skærer en hæl og kapper en tå på en hobbyshop, men når man skal leve af det er det en anden sag.

Mvh Jesper

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Det er ikke min oplevelse at store virksomheder i særlig stort omfang bruger netop de systemer. De hænger typisk fast i større og tungere frameworks i .NET, Java eller Domino (argh!).

Nej med store virksomheder tror jeg, du har ret. Og hvis de først hænger på en åregammel løsning, er det svært og dyrt at skifte. Store virksomheder er som bekendt ikke altid de hurtigste til at omstille sig!

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg hører i hvert fald igen og igen, fra de kanter, den samme fejlagtige antagelse at "det MÅ Google da kunne finde ud af"...

Ok, det lyder pænt skræmmende, hvis der findes udviklere, der i 2008 kan finde på at sige det! Indifferent. Jo bevares, Google kan finde ud af overraskende mange ting selv, men en søgeoptimeret side er så værdifuld for virksomheden, at det må være højeste prioritet i et hvert nyt webprojekt. Desuden er søgeoptimering som oftest også en optimering af loading-tid, brugervenlighed, accesibility og kommunikation over for brugerne.

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Forresten så faldt jeg lige over funktionen, der rapporterer om identiske title tags i Google Webmaster Tools.

Den er jo et super værktøj til at finde duplicate content på sit website, da de fleste tilfælde, hvor flere title-tags er identiske, er (eller bør være) tilfælde af duplicate content forårsaget af omtalte querystring-parametre!

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)