Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår bør man benytte CMS

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Blasone:

Der findes CMS'er til et hvert formål. Joomla er svært at gå til, men måske kan det også mere, end det, du skal bruge det til.

Hvis det er et forholdsvis simpelt site, kan du formentlig med fordel vælge wordpress. Det er nemmere at gå til.

Men hvis du fortæller os lidt om, hvad din hjemmeside går ud på, så kan vi måske give mere konkrete råd...!

det er ikke til nogen bestemt hjemmeside, men undersøger blot hvad cms er.....

Når man bruger et cms , og laver hjemmesiden der, behøver man så ikke andet ?? altså udover ftp til at uploade det med..

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

www.easywebhost.org:

Droppede CMsimple p.g.a. en elementær fejl i wysiwyg editoren, som gjorde at den blev droppet.

Hej Mogens,

Hvad gik fejlen ud på?

Jeg er nysgerrig efter, om det er en fejl, der vil være en showstopper for mig. I så fald behøver jeg slet ikke kigge nærmere på CMsimple, som ellers virker ganske tiltalende.

Fra Århus
Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du ikke har behov for en databasestyret hjemmeside, vil jeg helt klart foreslå en ganske almindelig hjemmeside i html og css.

Først det første vil den typisk være billigere.

Du er uafhængig af udbyderen - dvs, at du vil kunne få sitet hostet hvor som helst, hvilket sjældent lader sig gøre med cms-løsninger.

Du undgår at skulle betale et opdateringsgebyr, som langt de fleste cms-udbydere tager hver måned.

Du vil kunne få hjælp til videreudvikling fra ethver udvikler, og er dermed heller ikke her låst af den udbyder, som du køber cms hos.

Masser af cms-løsninger er ikke særlig brugervenlige, når det kommer til at opdatere sin hjemmeside.

Og så er det sådan, at ethvert cm-system bygger på hver sine skabeloner, hvilket vil sige, at i den første og muligvis anden fase af hjemmesidens udvikling kan der være flere muligheder, men derefter vil nye krav til hjemmesidens opbygning støde på masser af forhindringer, fordi cm-systemets skabeloner ikke kan tilpasses dine krav. Og så vil der typisk ske det, at det bliver dine krav, der må tilpasses cm-systemets skabeloner.

Dermed ikke sagt at et cm-system bare er noget skidt, men det er vigtigt, at du gør dig klart, hvad din hjemmeside skal kunne nu, og hvad den skal kunne i de følgende år. Vælg din cms-udbyder med omhu og sikr dig, at firmaet vil kunne løse dine fremtidige krav. Bed om at se en løsning magen til funktion og lad dig ikke spise af med ordene "det er et modul, der er på vej". Det holder sjældent stik - eller alternativt bliver du både forsøgskaninen og "investoren" på et nyt modul.

 

Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ja umiddelbart virker det også for mig meget skabelon agtigt, og måske man bliver for fastlåst mht. til design...

Kan man ikke bare bruge open source cms, så skal man jo ikke betale til en cms udbyder ???

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hjensen:

Kan man ikke bare bruge open source cms, så skal man jo ikke betale til en cms udbyder ???

Jo da, hvis du selv har styr på at opdatere det løbende og sikre dig at eventuelle sikkerhedshuller lukkes når de opdages, så er det intet problem.

Ovenstående foretrækker de fleste at betale sig fra at udbyderen sørger for, er ihvertfald min erfaring.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

hjensen:

Kan man ikke bare bruge open source cms, så skal man jo ikke betale til en cms udbyder ???

Jo da, hvis du selv har styr på at opdatere det løbende og sikre dig at eventuelle sikkerhedshuller lukkes når de opdages, så er det intet problem.

Ovenstående foretrækker de fleste at betale sig fra at udbyderen sørger for, er ihvertfald min erfaring.

 

Ja okay, man kan betale sig fra meget, men er så også mere fastlåst på mange måder vil jeg mene, også mht til abonnement osv...

Men er man helt blank hvad angår hjemmesider, så er det selvfølgelig en ok løsning som jeg ser det...

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hjensen:

syntes bare at feks joomla virker noget uoverskueligt ved første øjekast, må da også tage en rum tid at sætte en uvidende bruger ind i .....

Det vil jeg nu ikke give dig ret i. Joomla 1.5 er da meget brugervenlig - men ellers kan du prøve MODx - det er endnu nemmere eller WordPress de to systemer er nok de mest brugervenlige efter min overbevisning.

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, her er en del, som jeg grtundlæggende er uenig med dig i. Hvis vi forudsætter er vores præmis er en lille hjemmeside uden en masse indhold eller behov for en masse funktioner:

Mikael Køster Andersen:

Først det første vil den typisk være billigere.

 

Du er uafhængig af udbyderen - dvs, at du vil kunne få sitet hostet hvor som helst, hvilket sjældent lader sig gøre med cms-løsninger.

 

Hvis man selv kan lave hele systemet med design, html og css - så måske ja. Men jeg vil faktisk stadig stille mig tvivlende. Hovedparten af templates laves vel efterhånden til diverse cms, og så bliver det faktisk relativt hurtigt at komme igang. En del udbydere tilbyder endda scripts, der sætter hele skidtet op for dig - så er der kun tilbage at smide indhold på.

Skal du have lavet den grundlæggende html og derefter bare vedligeholde i Frontpage/Dreamweaver/Notepad - så skal der altså betales en del i opsætning og der er stor risiko for at lave l..t i koden, med efterfølgende support-betaling til 'eksperten'.

 

 

Du undgår at skulle betale et opdateringsgebyr, som langt de fleste cms-udbydere tager hver måned.

Du vil kunne få hjælp til videreudvikling fra ethver udvikler, og er dermed heller ikke her låst af den udbyder, som du køber cms hos.

Hvis vi snakker om et lille system, så vil jeg da kraftigt anbefale et af de mange opensource-produkter. Og så er der ikke noget opdateringsgebyr, ej heller låsning til nogen udbyder.

Masser af cms-løsninger er ikke særlig brugervenlige, når det kommer til at opdatere sin hjemmeside.

Men mange af dem er enddog særdeles brugervenlige set i forhold til at skulle opdatere en række sider, hver gang der kommer nyt indhold i menuen.

Dermed ikke sagt at et cm-system bare er noget skidt, men det er vigtigt, at du gør dig klart, hvad din hjemmeside skal kunne nu, og hvad den skal kunne i de følgende år. Vælg din cms-udbyder med omhu og sikr dig, at firmaet vil kunne løse dine fremtidige krav. Bed om at se en løsning magen til funktion og lad dig ikke spise af med ordene "det er et modul, der er på vej". Det holder sjældent stik - eller alternativt bliver du både forsøgskaninen og "investoren" på et nyt modul.

Her er vi så til gengæld helt på linie og MEGET enige!  Big Smile

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mogens.

Kan du sige mig hvilken fejl, det drejer sig om? Jeg anvender CMSimple og er godt tilfreds.

Vh Ellen

http://www.tolerancetaersklen.dk

Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hjensen

De fleste mennesker jeg har snakket med siger at de er grundigt trætte af at skulle ind og rette i kode hele tiden. Tiden er simpelthen løbet fra Frontpage og Dreamwaver. Min mening er at for ALLE webprojekter er det formålstjenstligt at bruge CMS. Så udfordringen består blot i at finde det rette system til dine opgaver.

Du kan sagtens finde open source CMS med mulighed for at style dine sider individuelt. Noget af det jeg har set, der ser mest imponerende ud, er nok Umbraco et dansk CMS.

Der kan den teknisk mindede ovenikøbet også indsætte sine PHP scripts eller andre mærkelige ting.

Kan du have en god dag.

Venlig hilsen Jesper Nissen

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)