Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Økologi god ide?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Exellent.

Ja økologi er noget dyere men man får somregel også bedre produkter.

Ta feks. torskerogn de fleste torskerogn af alm slags er der 30-40 % rogn i resten er mere eller mindre fyld af alt muligt usundt. De Økologiske jeg sælger er 85% rogn og de sidste 15% er sundt fyld.

Butikken er ike klar endnu er faktisk kun igang med det indledende ;)

shop design osv

 

Det er min første shop nogensinde så det tager lidt tid at blive klar med det hele ;)

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige at du skal huske på udløbsdatoer, og overvejer forsendelsen nøje, men som tidligere sagt, så er der ingen tvivl om at ideen er rigtig god.

Casper.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig er økologi vejen frem.

Punkt 1, så undgår man pesticider, gensplejsning, ekstra gluten, og hvad industrien ellers har ændret på i forhold til, hvad der fra starten har været fra naturens side... Ene ting, som nogle med tiden får større og større problemer med...

Punkt 2, så skader det ikke miljøet at producere økologisk, hvor konventionel produktion er virkelig skadelig. Det er der også kommet langt mere fokus på i disse tider, hvor der tales så meget CO2 og miljø generelt.

Punkt 3, så er der også større og større fokus på hormonforstyrrende stoffer, parabener, parfume og andre kemikalier, hvor man reelt ikke ved, hvad de gør ved vores helbred. Flere og flere får jo også problemer med disse stoffer, og man hører om nyfødte, hvor man ikke liiige kan bestemme kønnet. Det er virkelig skræmmende!

Vi har handlet økologisk i en del år, og når man ikke lige bor i nærheden af de 5 største byer i landet, kan det godt være svært at finde de varer, man ønsker. Derfor handler vi også ofte på nettet. Coop har dog været rigtig godt med, hvad angår økologi, og nu er selv Bilka også kommet med Yes

Priserne på nettet har dog ofte været ret dyre, og jeg tænker, at det på et eller andet plan burde være omvendt - at de var billigere end økologi i forretningerne. På nettet skal du da ikke have udgifter til butik på den rigtige adresse, personale osv osv. Kan det virkelig ikke gøres til priser, der i hvert fald er lig dem i forretningerne?

Jeg har det sådan, at hvis bare priserne kunne blive lig dem i forretningerne, ville jeg handle langt mere økologi på nettet. Men jeg føler heller ikke, vi har tid til den nødvendige handel i hverdagen. Det bliver ofte noget jag-værk...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Som en tilføjelse har jeg i længere tid søgt på økologisk tøj. Det er ikke noget, man sådan lige finder til voksne - hvorimod der er tonsvis af varer til børn. Så hvis nogle skulle få lyst, er jeg i hvert fald en interesseret kunde, for det behøver jo ikke være oldemor-trusser bare fordi, man gerne vil have økologi...!

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Når man går efter de økologiske varer, er det efterhånden let at få fat i "standard"-varer inden for pasta, ris, marmelade, m.v. i diverse supermarkeder og discountbutikker.

Og når man alligevel skal ud at købe frugt og grønt, vaskemidler, m.v., som du ikke tilbyder, så kan man lige så godt købe de andre ting med det samme.

Hvad jeg altid efterspørger inden for økologi er alt det, som er mere "interessant", fordi man ikke lige kan få det økologisk i nævnte butikker eller helsekostbutikker.

Nemlig specialiteter. Hvem laver f.eks. en økologisk kommenost? Findes der økologisk mini-pasta til suppe? Eller økologiske smøreoste med appelsinsmag, med rom eller lignende?

Ovennævnte er bare eksempler. Det ville være skønt med en webshop med økologiske specialiteter, som ikke fandtes andre steder, f.eks. importeret fra udlandet.

Held og lykke  med projektet.

 

Mange hilsener

Anne

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sandfær.

Ja der er mange punkter efterhånden der taler FOR Økologi, og jeg tror det kommer flere i fremtiden.

Angående priserne så tror jeg sagtens det kan lade sig gøre at konkurrere med butikkerne, men der er jo det "problem" at forsendelsen på ca 50 kommer oveni, det skal man lige tage højde for. Men det er jo også en slags luksus at få varene send til ens dør ;)

Jeg tror bestemt at jeg kan være med MHT priserne da jeg har nogle rigtig gode forbindelser til grossister oparbejded igennem mange år.

Men måske jeg lige skulle se på COOPS priser når jeg nu handler ;)

Tilmeldt 4. Dec 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sommerfugl.

Jeg kommer til at tilbyde Vaskemiddel også ;)

Saft, Cacao, The, Kaffe, Vin, Spiritus, Sodavand, Øl, Mælkeprodukter, pasta, ris, olie & eddike, salt, tomatprodukter, sødemidler, kornprodukter, slik, div piller, kiks kager, shampoo, balsam/lotion, tandpasta, vaskemiddel, krydderier, naturpleje, kosttilskud, papir varer, marmelader, påløg, tørret frugt, nødder og frø.

Det var lidt af udvalget ;) Er der noget som i øko lystne mennesker meget gerne ser på listen ellers?

Der er mange intressante varer imellem som men ikke kan få i brugsen/bilka osv, bla smødeoste med mange smage som du også er inde på, samt et hav af andre varer. Også mini pasta, og ikke mindst en masse økologiske oste som man ikke finder i butikkerne.

Mvh

Michael

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Det lyder rigtigt interessant, at du har nogle af de varer, man ellers ikke kan få andre steder. Jeg vil helt sikkert studere din shop med stor interesse.

Hvis du kunne skaffe et produkt, som jeg har smagt en enkelt gang, og som er helt fantastisk lækkert, er det en såkaldt økologisk "Lemon Curd" af mærket "Duchy". Det er et smørbart produkt, som består af æg, citron og smør - fremstilles i England. Dette særlige produkt er udviklet af hertugen af Wales, prins Charles, deraf navnet.

Det var lige i farten, hvad jeg kunne komme i tanker om. Når jeg har set vareudvalget i din webshop, vil det være nemmere at komme med flere forslag. En god aften til dig.

 

Mvh

Anne

 

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Tilmeldt 24. Sep 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

 

sandfær-andersen:

Som en tilføjelse har jeg i længere tid søgt på økologisk tøj. Det er ikke noget, man sådan lige finder til voksne - hvorimod der er tonsvis af varer til børn. Så hvis nogle skulle få lyst, er jeg i hvert fald en interesseret kunde, for det behøver jo ikke være oldemor-trusser bare fordi, man gerne vil have økologi...!

 

Sådan én kommer der meget snart Big Smile

Mvh Camilla

Te, kaffe og delikatesser på teacup.dk

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)