Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af forretnings ide

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa....

Jeg har boet en del aar uden for landets graenser , som kn anbefales paa det varmeste - hvis man gerne vil have gode ideer til nye forretnings muligheder.

Jeg har en rigtig god forretnings ide inden for restaurant/fastfood omraadet. Et lignende koncept har allerede kaempe succes i udlandet.

Jeg har allerede et andet forretnings projekt som tager al min tid - saa derfor onsker jeg at finde ud af om man paa nogen mulig maade kan saelge sin ide (kontant eller med begraenset medejerskab) ?

Nogen som kan give raade med hensyn til at saelge en forretnings ide?

 

 

Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad har du tænkt dig, at du vil have for idéen?

- Mathias Frederiksen
Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 00:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver sandsynligvis nød til at realisere din idé, eller hvertfald gøre den så håndgribelig som muligt. Der er massere af idéer, spørgsmålet er om den kan realiseres samt hvor meget idéen koster sammenlignet med afkastet over en periode.

Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 357
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

He....

Du er langtfra den første som får den "gode" ide om at sælge en ide.

Desværre drejer ikke verden på den måde, hvis den gjorde så ville jeg være rigende end Bill Gates.

Din ide ligesom alle andre ide'er er ikke værd noget som helst, men andre ord hivs ide'en ikke er reliseret så er den værd 0 kr lige meget hvor "genial" den er i dine øjne.

En ide som er realiseret= virksomhed startet op  er værd det virksomheden giver i omsætning minus skat/udgifter/reliserede værdier i virksomheden, med andre ord ligesom man værdisætter alle igangværende virksomheder når de skal sælges.

Så med mindre din ide ikke har bevist sit værd i at den generer penge, så er din ide værd 0 kr

End of story.  

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Er en virksomhed kun det værd som den giver i "årets resultat"?

Det vil jeg bestemt ikke give dig ret i.

Der er mange andre faktorer, der kan give en høj pris: Potentiale, Brand, kontrakter mv.

Eksempelvis er B&O's brand værdisat til 1 mia. kr. Dog er markedsværdien lavere, men man kan ikke regne med noget i denne tid.  B&O går ifølge forventningerne ud med et tab på tre-cifret million beløb.

Problemet er at gøre idéen håndgribelig, så en investor kan se at idéen kan genere penge, eller senere hen sælges med profit.

 

Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig give lidt mere baggrund.

Ideen er a benytte samme koncept som dette andet firma har gjort i udlandet. I lobet af en 3 aarig periode har de skabt mere en 20 restaurant outlets. De tjerner kassen og der er altid folk som staar i ko ved deres outlet.

Med hensyn til "hvad jeg vil have for ideen" - saa er jeg meget aaben for forslag.

Jeg taenker mere paa at for 5 aar siden (i dk) brugte jeg saa meget tid paa at kunne komme op med en god forretnings ide - men jeg fik ikke lige nogen ide. Nu har jeg vaeret i udlandet i 5 aar og har faaet massere ideer til gode koncepter - som vil virke i DK. Det er da synd hvis alle disse ideer ikke bliver provet af.

Min pointe er at der sikkert saetter folk ude i det danske land - som vil have deres eget firma - men blot mangler ideen.

Mht min afregning for ideen kunne der bla vaere folgende muligheder:

1) En option til mig til at kobe en lille del af virksomheden.

2) Et engangsbelob efter 2 el 3 aar - hvis virk bliver succes.

Min pointe er at jeg kun vil have betaling - hvis succesen kommer i hus !!

Er det helt ude i skoven - hvad synes I andre ?

 

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket land er det du har fået idéen i ?

Jeg tvivler på at danskerne går lige så meget på restaurant, som i udlandet. Og nu kan jeg kun tale for Aalborg, hvor jeg bor i. Men der er markedet mere eller mindre fuldt udnyttet. Der er til alle hoveder. Dertil ser jeg heller ikke DK som et turistland mere. Måske med sommerhuse, men det er sæsonpræget.

  Så der ligger en vis risiko for den branche i Danmark, synes jeg.

 

Det er fint tilbud du har. Men hvis jeg var investor ville jeg være lidt mistænksom, da det virker som om at du ikke selv tror på det, og ikke selv er med til det.

 

Der er selvfølgelig altid en mulighed. Prøv at gøre den så håndgribelig som overhovedet mulig.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)