Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ny opstartet enkeltmandsvirksomhed, lidt praktiske spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Jul 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg startede mit enkeltmandsvirksomhed op i august måned i år 2008,

 

Nu har jeg lidt spørgsmål,

1.       Underskud i 2008, der vil fradraget blive overført til 2009 ?

2.       Hvornår skal man aflevere sit først regnskab?

3.       Hvornår skal man aflevere sit momsregnskab?

4.       Moms regnskab fx oktober kvartal 2008 den går fra perioden okt-nov-dec?

 

Tilmeldt 14. Dec 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej CG import

 

1.

Hvilken beskatning bruger du i enkeltmandsvirksomheden? Personlig beskatning, Virksomhedsskatteordningen eller kapitalafkastordningen?

2.

Du skal ikke aflevere et regnskab men blot en selvangivelse.

3.

Er du overhovedet momsregisteret? skat burde have sendt dig en skrivelse om det?

hvis du har halvårsmoms (højest end million i omsætning) vil du senest skulle angive og betale den 1. i den 3 måned efter perioden.

altså skal du for momsperioden der ender i december angive og betale momsen senest d. 1. marts.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

1. Du skal tage stilling til beksatning her 1.år Enten personlig eller VSO. Kapitalafkastordning er irrelevant for dig.

2. Der skal udarbejdes regnskab, selvom det ikke skal indleveres til SKAT i første omgang.

3. Du har kvartalsvis momsafregning som nystartet. Momsanviesels og betaling senest 10. februar 2009.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Jul 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret :)

Hej Peter undskyld jeg ikke har svaret tilbage og takket for svaret..

Hvis jeg skal betale 60.000 kr i moms for varekøb i udlandet, og ikke har pengene kan jeg så få betalingen udskudt. Betalingen skal ske senest 10 feb.

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal ikke betale moms af det du købe,det kan du trække fra, når du sælger varen skal du betale moms ved den førstkommende moms regnskab, og ja moms kan man godt få på afbetaling, det har jeg fået et par gange, man skal jo lige have pengene først, men ring til dem, de er flinke nok

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvor køber du varen fra!

Hvis fra EU.....skal du ikke betale moms/Dog EU-erhvervelsesmoms..som du så trækker fra den indg. moms

3. lande importmoms/som du dog kan modregne den indg. moms

Så hvordan opstår dit mellemværende? Er det salgsmoms?

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover det der er sagt om valg af beskatningsform kan vi jo tilføje at underskuddet i 2008 vil blive modregnet i øvrige indkomster for 2008 hvis der ellers er indkomster at modregne i. Her taler vi om underskud i den skattepligtige indkomst og underskud i den personlige indkomst. Det er sidstnævnte der er i spil når vi taler om valg af beskatningsform.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Jul 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

astroman - Lyder godt, så må jeg lige ringe til dem. De skriver selv, Momsbeløb, som skal medtages på momsangivelsen i rubrikken. "moms af varekøb mv i udlandet

Peter - Revisor -  Det køb af vare fra Kina, har desværre ikke haft noget salgsmoms i 2008.  Hvornår skal man senest indbrette sit underskud til skat for 2008 ?

Skattekonsulenterne - Så jeg skriver i min selvangivelse xx kr underskud, også vil jeg få skat tilbage fra 2008 ?

 

Tak for jeres svar :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej CGImport!

Jamen så har du da moms tilgode...idet dine køb fra Kina er momsfrit(importmoms/modregning på indgående moms)!

Ja.....gør som Bent skriver med dit unnderskud!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)