Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

wordpress - spørgsmål om database

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg skal lave et site, hvor wordpress vil være en udemærket løsning. Mit eneste problem er, at jeg skal præsentere en "stor" mængde information for brugerne og er i tvivl om hvordan et "interfase" til wordpress kan laves.

Data tænker jeg at lægge ned i mysql databasen. Nogen der har nogen ide til hvordan jeg får lavet et interfase,  som de besøgende kan søge i databasen med. Løsningen skal være være opbygget efter princippet:

Område (geografisk)
By
Butik

Jeg har ikke fundet noget plugin eller lignende til wordpress? Nogle der har et forslag til hvordan jeg kommer videre?

Henrik

Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil foreslå at du skriver dit eget Wordpress plugin, som kan anvendes til at hente dine informationer fra databasen. Hvis du er interesseret i at jeg hjælper med dette kan du kontakte mig via PM, og så finder vi ud af noget.

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 06:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bedste ville nok være at du fik lavet dit eget plugin, hvis det er du gerne vil bruge wordpress som platform.

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Århus
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

-- Krellers.dk --

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Evt. kan du også hardcode det oven på wordpress - altså insætte et søgescript uden om wordpress - i selve filerne. Ved dog ikke om jeg ville anbefale dette. Nogen special årsag til at du vil benytte wordpress til dit eventyr?

Vi laver en del lokations baserede systemer med bl.a. implementering af google maps og POI's (Points of Interest - f.eks butikker) - Kan vi være behjælpelig på nogen måder?

/Lars

Fra Næstved
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Ettrup:
Evt. kan du også hardcode det oven på wordpress - altså insætte et søgescript uden om wordpress - i selve filerne. Ved dog ikke om jeg ville anbefale dette. Nogen special årsag til at du vil benytte wordpress til dit eventyr?

Jeg ville ikke anbefale at hardcode noget som helst oven på en WordPress. Lige så snart du opdaterer skal du så rette filer til igen, for at det virker igen. Wordpress har jo et fantastisk pluginsystem, så hvorfor ikke udnytte det?

Hvis det SKAL være WordPress anbefaler jeg at lave et plugin.

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager - jeg formulerede mig forkert - Man kunne hardcode det ind i templaten, ikke selve wordpress filerne..

Fra Næstved
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det gjorde det hele en del bedre - men i tilfælde af man skifter theme virker det så ikke igen ;)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Tak for svarerne.

Jeg var egentlig godt klar over at wordpress ikke ville være det optimale til vores nye koncept. Det forekom ideelt til den protype vi ville præsentere for vores interesserede investorer.

Jeg er gået bort fra wordpress-tanken og er i stedet startet ud i Joomla.  Om jeg får problem med at præsentere database søgning i Joomla ved jeg ikke endnu. Men mon ikke det sklle være forholdsvis simpelt for Joomla-folket.

Lars Ettrup:
Vi laver en del lokations baserede systemer med bl.a. implementering af google maps og POI's (Points of Interest - f.eks butikker) - Kan vi være behjælpelig på nogen måder?

Dette kommer jeg til at efterspørge - men har lige sparet det væk i første fase (Helt ærligt ved jeg ikke hvad data koster og herunder opsætning) da jeg af erfaring ved at data er utroligt upræcise fra google maps her i Italien.

Du er velkommen til at berige min viden på dette område. - og så har jeg bookmarked dig til senere.

Tak for inputtet til alle

Henrik

Fra Århus
Tilmeldt 27. May 07
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

-- Krellers.dk --

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)