Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ville det her holde?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Havdrup
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hey alle,

Jeg har i lang tid ville starte min egen virksomhed, og jeg har altid haft en stor passion for den elektroniske sport. Men jeg er stødt ind i et stort spørgsmålstegn som jeg ikke helt ved hvordan jeg skal afvikle... Og så er jeg kommet her, fordi det er her alle de super kloge hoveder sidder :)

Jeg skal til at skrive kontrakt med 5 spillere fra Finland. Jeg sidder og kigger på et udkast fra en gratis kontrakt som er blevet skrevet af en velkendt organisation i esports verdenen. Og på første side af kontrakten står der 2 ting som jeg er i tvivl om:

http://www.g7teams.com/page/download/625d50483de68c6c584f92dab13b34ed/standard_agreement_without_insurance.pdf

Ved nr. 1 skal jeg skrive det fulde legale navn for firmaet/klubben/organisationen som jeg selv styre. Og ved nr. 2 skal jeg skrive mit firmas/klubbens/organisationens CVR nr.

Så nu tænkte jeg at det var på tide at jeg hæftede mit firma/klub/organisation. Men efter hvad jeg har læst skal man jo hæfte et eller andet. Jeg er den eneste der styre firmaet, så jeg går ud fra jeg har at gøre med et enkeltmandsselskab. Problemet jeg ikke kan afvikle er, at jeg ikke har nogen kreditorer, da alt bliver betalt ud af egen lomme (hvilket er helt fint, og også meningen). Så ville nogen sige til mig at jeg slet ikke behøvede at hæfte, fordi jeg ikke har brug for at blive momsregisteret (min indkomst er ikke op på det maximale man skal have før man bliver momregisteret), men hvordan ville jeg så få mit CVR nummer, og få et registeret legalt firma navn?

Jeg er rimelig ny til forretninger, og pga. ting og sager kan jeg ikke komme ind på HHX (og derefter buisness school) endnu, først om 2 år.

Jeg har sikkert udladt et par ting som jeg nok skulle have fortalt, men hvis jeg har så spørger endelig ind til det. Ville være en rigtig rigtig stor hjælp. Tak for jeres tid.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Det skader vel ikke at blive momsregistreret og få et CVR.nr.

Jeg har et Ishockey-agentur som kunde..hvor det kører uden problemer.

Fra Havdrup
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man bliver momsregisteret, så skal man lave årsregnskaber for omsætningen ik? Man skal stadig lave omsætningen selvom der ikke er nogen omsætning (teoretisk set, ik?)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal skam også lave regnskab, når du ikke er momsregistreret!

Fra Havdrup
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Men firmaet er jo ikke registeret.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Stadig..når du udøver erhvervsmæssig vikrsomhed, skal du lave regnskab, selvom du ikke er

registreret/har momsnummer!

Fra Havdrup
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, kan godt se hvorfor, men kan ikke se det systematiske i det... Nå men ja ok, det var rigtig godt at vide... Tak.

Nu er sådan at der er 3 ting ved den elektroniske sports omsætning:

1: Man kan få omsætning ved at reklamere for en sponsors produkt. (kommision)

2: Man kan få omsætning igennem et finansielt sponsorat.

3: Man kan få omsætning ved at tage procenter fra det som dine hold vinder til fx. turneringer.

 

Så alle disse er indkomster, korrekt? Bare for at være sikker, når jeg engang skal til at lave regnskaber. Og så sidste spørgsmål: Jeg skal gå til nærmeste told og skat for at blive registeret firma og få et CVR nr. ik? Eller er det muligt at ringe i stedet (hvis man ikke skal udfylde formularer osv)?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...det er indtægter.

Du kan finde formularen på www.webreg.dk  Start af virksomhed!

Såfremt du har digitalsignatur, kan du bestille CVR.nr. online på www.virk.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christopher,

Nu er jeg ikke så meget inde i Jura verdenen og udarbejdelse af kontrakter. Men da jeg selv tidligere har været en del af den danske e-sport scene, så vil jeg næsten råde dig til at tage en snak med Guddo, manageren fra mTw. Du kan fange ham på xplayn.com

Jeg går næsten udfra du ved hvem jeg snakker om, og hvilket website xplayn.com er. Ellers må du meget gerne spørge =)

Af ren nysgerrighed, hvilket team vil du have ind i din organisation?

Held og lykke med det hele

dbh Rasmus

Fra Havdrup
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Peter.

 

Rasmus: Ja, jeg har meget kendskab rimelig mange scener. Jeg har selv spillet meget CS 1.6, CS:S, WC3, SC, CoD4 og CoD5. De senere spil har jeg kun spillet for at få kendskab til hvordan hele scenen fungere da jeg viste jeg ikke kunne blive professionel selv, men altid har følt at esporten var noget jeg var god til (var aldrig den der fik høje karaktere, og havde ingen interesse ud over esporten).

Ja, jeg kender godt Guddo, mTw.dk og XpN, jeg vil prøve at finde ham på XpN og spørger ham omkring det hele, tak for dette :)

I øjeblikket er jeg ved skrive kontrakt (hvad denne tråd handlede om originalt) med et hold i Counter-Strike: Source (det er dette spil som jeg selv startede på at spille på højt plan, selvom det allerførste spil var 1.6) fra Finland. De har ikke bevist noget endnu, men jeg tager gerne chancen selvom folk råder mig til fx. at tage folk som dakarma eller vulkan-klan ind i stedet. Vi skal til Assembly Winter 09 her til feburar, så det er derfor folk gerne vil have skrevet en 1-års kontrakt, da der går nogle rygter om at ledelsen aldrig betaler omkostningerne for billetter, transport, m.m. i nogle organisationer. Men ud fra hvad jeg kan dømme når jeg ser mine spillere spille, kan vi godt blive top1-2 i Finland... Men det må tiden jo vise :)

 

Tak for jeres indlæg, det hjalp mig meget. <3

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)