Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontant salg til kassekladde (SummaSummarum 3)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 02:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et par kontant salg, hvor jeg lavede faktura og valgte bogfør og kontant på kontonr 58200 (kasse, status).

Men disse fakturaer skal vel også ind i klassekladden samt få bilags nummer derfra?
Prøvede at indsætte faktura i kladde, den vælger så selv 0kr på kontonr 56100 (Debitorer ubetalte fakturaer), men dette tal vil den ikke godtage, indtaster jeg tallet manuelt brokker den sig over posteringen ikke vil udligne den angivne faktura osv..

Tilmeldt 18. Dec 08
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

havde været dejligt om nogen kunne svare i dag så jeg får bogføret klassekladden og komme videre i regnskabet :)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kigger i posteringsjournalen vil du opdage at fakturaen er bogført - og derefter udlignet (krediteret 56100 og debiteret kassebeholdningen).

VH Jørgen Olsen

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Hvis du ønsker at benytte et bilag til selve betalingen er du nødt lave en rettelse:

1. Debiter 56100 og krediter kassebeholdningen beløbet.

2. Debiter kassebeholdningen og krediter 56100 beløbet (denne gang med det bilag du vil benytte).

Det er altså hvis du skulle ønske at tilknytte et bilag til selve BETALINGEN (og det kan der jo godt være gode grunde til)

VH Jørgen Olsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)