Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad må jeg sælge under mit CVR nummer

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tvivler på at forsikringsselskaberne alene vil tilægge en branchekode den store betydning, men  vil hver gang selv fastsætte den med udgangspunkt i den konkrete virksomheds aktiviteter. Du kan jo under der samme CVR-nummer have op til flere forskelige forretningsaktiviter, der ikke nødvendigvis har noget med hinanden at gøre.

Det er ofte mere eller mindre tilfældigt hvaf folk vælger som deres branchekode. Det er jo ikke en kode man bliver tildelt.

Henrik

Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Dyrebilen.dk har ret i forhold til forsikringsselskaberne. Jeg har en fortid som erhvervsrådgiver i et stort forsikringsselskab. Præmierne bliver i høj grad beregnet på branchens ulykke-statistik. F.eks. er der enormt mange skader i rengørings- og tømrerbranchen og derfor vil præmien for f.eks. en lovpligtig arbejdsskadeforsikring på ansatte i denne branche, være forholdsvis høj. De fleste forsikringsselskaber er dog gode til at tjekke op på, om det er den rigtige branchekode man er registreret med, så man er sikker på at få dækning ved en evt. skade. Så få endelig rettet branchekoden. :-)

Men få dig en grundig snak med forsikringsselskabet, så du er sikker på, at de er helt indforstået med, hvad du laver - for som Klovn skriver, tages der altid udgangspunkt i den enkelte virksomhed.

En revisor vil måske kunne uddybe, om branchekoden har noget at sige i forhold til at trække udgifter fra af momsen. Altså relevante virksomhedsudgifter..? I dunno :-)

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

RND:

En revisor vil måske kunne uddybe, om branchekoden har noget at sige i forhold til at trække udgifter fra af momsen. Altså relevante virksomhedsudgifter..? I dunno :-)

I min tid hos SKAT blev branchekoder alene brugt til statistik og udtræk. Branchekoder er mest af hensyn til Danmarks statistik og EU om handel. Det har absolut intet at gøre  i relation til moms og fradrag.

Og jeg vil gerne gentage at det står enhver frit at skrive hvilken som helst branchekode på i forhold til din registrering.  Jeg har eksempelvis selv i flere år haft et "børnetøjs"firma selv om jeg ikke har været i den branche. 10 tommelfingre.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja...branchekode er kun til statistik for SKAT.

Kan dog være relevant i forhold til forsikringer mv., som det nævnes.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt ærligt, så troede jeg det var bedre håndteret af endten regler eller love, men ok. Hvor mange procent gætter i på er registreret under en forkert brancekode?

Jeg spørger fordi jeg har bygget søgemaskine der benytter disse.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)