Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad syntes i om min banks måde at behandle mig på?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder som om det bedste råd er at få ALLE aftaler med banker på papir, da man ikke altid kan regne med at folk kan huske/vil det de siger nogen gange. Det kan selfølgelig blive besværlig, men åbenbart nødvendig Huh?

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det jeg skriver nu, vil du sikkert ikke bryde dig om. Men hvis dine erfaringer skal komme andre til gode, er det også vigtigt at få et input fra nogen der ikke nødvendigvis er enig med dig. Når det er skrevet, så synes jeg selvfølgelig at du er havnet i en træls situation, og jeg kan godt føle med dig, men det er en ringe trøst.

Jeg synes at banken har været rimelig large, men desværre fik de din kæreste med som meddebitor, og det var en klar fejl fra din side. På det tidspunkt må du være klar over problemerne, men alligevel vælger du at lukke øjnene og tage den nemme vej og give banken en luns kød, nemlig din kærestes underskrift. Selvfølgelig vil man kæmpe for sin forretnings overlevelse, men det mindste du kunne have gjort var at sætte dig ned og få lavet nogle nye realistiske budgetter baseret på den omsætning butikken faktisk lavede, og ikke på dine mavefornemmelser som indtil da ikke har vist sig at holde stik.

Nu ved jeg ikke hvor længe du har boet i Danmark, men man skal ikke have været her ret længe før end man finder ud at at det danske sommervejr har rigtigt mange regn- og gråvejrsdage. Hvorfor du ikke allerede fra start havde taget det med i dine beregninger, forstår jeg ærlig talt ikke. Du skriver også at du næsten jævner stedet med jorden, og starter forfra og at du er nødt til at købe et stort varelager. Ingen af tingene er rigtige, en eksisterende butik kan friskes op for små midler, og skulle man "løbe tør" for varer, så har man pengene fra salget til at prøve nye leverandører. Du vil blive forbavset over hvor meget kontant betaling kan fremskaffe ;-)

Du skriver meget om at andre løber fra deres ord, men ser ikke dine egne fejl. Du går meget op i, at andre løber fra deres ord, og hænger dig i aftaler som ikke overholdes, og vil vide om juridiske spidsfindigheder vedr. mundtlige aftaler. Når du selv bliver bedt om at skaffe indtægter,  har piben en anden lyd. Først søger du kun på skrømt, siden er det finanskrisens skyld.

Vigtigst af alt, er ingenting din skyld.

Det holder bare ikke, og nu må du sgu tage dig sammen og lade være med at bruge så meget tid på at føle dig forfulgt og skrive læserbreve og indlæg og hvad ved jeg.

Brug i stedet tiden på at få afviklet din gæld, og brug masser af energi på at få trukket din kæreste ud af den suppedas du har placeret hende i. Det var ikke banken der tvang hende til at skrive under, det var hendes kærlighed til dig der fik hende til det. Så få fingeren ud, - nu skal du ud og dele aviser ud og samle tomme flasker, samt have mindst ét job. Glem du bare alle dine ideer om direktørjobs osv. - du skal tage det første ledige job du bliver tilbudt. glem alt om hævn på bankerne, og vis dig som et mandfolk.

Læs dit eget indlæg igen, og se hvor mange fejl du har begået, og kom så igang med at redde kæresten økonomi om ikke andet. Alt det her piveri kan du ikke bruge til noget fornuftigt.

/Michael

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs betingelserne igennem, og du vil stensikkert finde ud af at banken har ret til at opsige kredit eller ændre i aftaler, hvis de mener at du ikke vil kunne opfylde dine forpligtelser fremover. Banken er en forretning ligesom alle andre, og du vil jo heller ikke blive ved med at låne penge ud til en der gang på gang viser minusser. I mine øjne ser du ikke ud over egen næsetip, men kun ud fra din egen synsvinkel. Sådan hænger verden ikke sammen...

 

Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil jeg sige man ikke kan blive ved at drive en forretning for lånte penge. Og jeg er da meget ked af det på dine vegne ( Hvis du altså ikke køre i en Q7 hehe) men altså hvis du ikke kan få overskud i din butik efter 3 år ville jeg nok sige det var det. Og komme igang med noget andet.

Martin Grove
Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Grove: 1,5 år... ikke 3 år, første halve år gav et underskud på 12.000 kr, og vil tro det er nogenlunde det samme i år

Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit problem er heller ikke at de lukker kassen, problemet er at de springer fra aftaler, og ikke giver mig tid til at sælge varelageret når der er kunder. Dette er jeg overbevist om at skyldes, at den anden erhversrådgiver sidder i bestyrrelsen i nabo klubbem, og er bange for at jeg "ødelægger" området for deres egen shop. Havde de givet mig et halvt år til at sælge varene når der er kunder, er jeg overbevist om at de hurtigere får deres penge end hvis jeg står med en privat gæld på 100.000 der skal afdrages.

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kigger stadigvæk ikke udover egen næsetip.

 

Vi er i en krisetid ligenu. Golfbranchen har udviklet sig så meget de seneste par år at golfklubber og butikker er skudt op over alt. Udbuddet er blevet for stort iforhold til efterspørgslen. Akkurat som elektronikken i 1920'erne.

Bankerne mangler kapital, den kapital de kan skaffe er dyr.

Så hvorfor skulle banken låne dig flere penge eller opretholde kreditten? De mangler kapital, og du er en af de kunder hvor der er risiko for at du ikke kan overholde dine forpligtelser..

Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Og hvad får de så ud af at lageret skal sælges hurtigst muligt? ikke andet end en lav pris, og en endnu længere kredit tid.

Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Større chance for at de får noget likviditet fra dig.

Der er rigeligt med konkurssager lige nu..

Hvor meget du end ønsker det, tilpasser bankerne sig ikke dig. Det var dig der ønskede noget fra banken og fremviste noget, som du i deres øjne ikke lever op til mere..

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Meget uheldig situation. Det lyder lidt som en, der gerne vil tjene penge på dig.

Jeg kunne meget nemt være interesseret i dit varelager til min side billigegolfbolde.dk

Send mig en mail: casperblom@live.dk - så finder vi udaf det..

 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)