Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR nummer, dankortbetaling og moms

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Højbjerg
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Som total newbie er der en chance for at mange af jer har set lignende spørgsmål før. Håber i bærer over med mig.

Jeg er ved at lave en lille webshop ved siden af mit almindelige arbejde. Ideen er at sælge nogle enkelte produkter indefor lystfiskeri (som er min store interesse).

Jeg har ledt meget rundt på Amino siden for at finde svar, men jeg synes jeg er blevet lidt forvirret, for der er vist forskellige meninger om det.

Jeg vil rigtig gerne kunne tage imod dankort betaling i min webshop, men jeg har ikke særlig meget lyst til at blive momsregistreret før jeg har en omsætning på de 50.000.

Spørgsmålene lyder:

- Skal man momsregistreres for at tage imod dankort?

- Skal man have et cvr nummer for at tage imod dankort?

- Bliver man automatisk momsregistreret når man har et cvr nummer?

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

For at tage imod dankort skal du have et CVR nummer. Selvom du får et CVR nummer bliver du ikke automatisk momsregistreret. Det skal du også sikre dig at du bliver. Det hele er gratis.

Det er først når du vil have dankort betaling at det begynder at koste.

Du har ingen udgifter ved at blive momsregistreret men derimod kan du trække moms fra de ting som du benytter i dit firma. Det kan være varekøb, hosting  af webshop m.m.

 

Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Spiritower,

Jeg har selv en shop indefor lystfiskeri ved siden af mit almindelige job. Jeg har haft den kørende siden ultimo Juli 2008.

Du er velkommen til at kontakte mig via mail eller telefon, så giver jeg meget gerne et par råd med på vejen.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, Niels. Jeg kan godt se det er ret dyrt at få en dankort løsning op at køre. Er det bedre at vente med at tage imod dankort til man er sikker på at have et godt overskud? Vil folk i det hele taget handle i en webshop hvor der ikke tages imod dankort?

Fra Højbjerg
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

NapNap.dk:

Hej Spiritower,

Jeg har selv en shop indefor lystfiskeri ved siden af mit almindelige job. Jeg har haft den kørende siden ultimo Juli 2008.

Du er velkommen til at kontakte mig via mail eller telefon, så giver jeg meget gerne

Det ville være en stor hjælp. Jeg sender dig en mail. Rigtig fed side i øvrigt!

 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er svært at sige..... I nogle butikker vil folk gerne handle og i andre ikke. En butik jeg har under mine "vinger" er www.marieskellingsted.dk hvor folk kan betale med paypal eller efterkrav. Og det kører fint for hende.

I andre butikker vil folk måske ikke købe, så man kan ikke sige ja eller nej. Men salget vil måske være størrer hvis de kan betale med kort. (modsagde jeg mig selv lige der??).

Men der er jo ikke noget ivejen for at starte op og måske tilbyde paypal og senere når du har opsparet lidt, så ansøge om kreditkort betaling.

Fra Højbjerg
Tilmeldt 27. Jan 09
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er en fin side hun har. Det kommer måske også an på om webshoppen iøvrigt ser indbydende og prof. ud. Det må man sige at hendes gør.

Nej, du har ret. Man kan jo altid starte op og se hvad det bærer med sig.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)