Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af hjemmeside

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gået og tænkt over en masse ting i forbindelse med oprettelse af hjemmeside i længere tid nu og nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge jer. Jeg har selvfølgelig selv researchet lidt, både her på Amino og andre steder, men jeg kan stadig ikke se sammenhængen.

1. Hvordan laver man en hjemmeside? Jeg ved godt, at man skal købe et domævnenavn, men ved ikke hvor og hvordan.

2. Skal man være en haj til html, php og hvad det nu hedder, eller findes der en nemmere metode?

3. Har jeg forstået det rigtigt, når jeg siger, at Google viser annoncer via AdSense på min hjemmeside og det kan man så tjene penge på? - Samt at Google viser annoncer via AdWord på deres søgemaskine, når folk søger på noget der relaterer sig til min hjemmeside?

Jeg håber, at I vil hjælpe mig med disse presserende spørgsmål.

Mvh Igidie

Fra Viby J, Århus
Tilmeldt 10. Oct 08
Indlæg ialt: 631
Fra  Søgemedier A/S Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Ofte vha et CMS system (Google det, eller læs om CMS her)

2. Nej, absolut ikke nødvendigt

3. Jeps, korrekt ang AdSense

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igdie,

At få sin egen hjemmeside er super spændende, men kan også for mange virke uoverskueligt.

Til at starte med skal du have købt et domæne, dette kan f.eks gøres på www.one.com  - de er rimelig billige samt yder de en udemærket support.

Nu har du så domænet og skal have lavet en hjemmeside, dette kræver selvfølgelig man har lidt forstand på området, hvis man vil have et lækkert design og sat op i et smart CMS system.

Enten kan man lave det selv, ellers kan man betale for at få andre til at gøre det for sig. Men jeg ved at på one.com kan man også lave sin egen hjemmeside, de har en masse templates man kan benytte samt også muligheden for at lave sin helt egen.

Held og lykke med det =)

Dbh Rasmus

Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus,

Tak for beskrivelsen. Det hjalp en del af få det sat i perspektiv.

Tror i første omgang jeg skal koncentrere mig om overhovedet at oprette en hjemmeside og så må jeg rode med annoncerne senere. Der er virkelig mange ting at sætte sig ind i. Har også stadig svært ved at se forskellen på wordpress og cms.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv tak =)

Nu afhænger det jo også af, hvilket formål du har med dit website, hvad det skal bruges til. Men du har helt ret, hellere tage det en ting af gangen, således du ikke får taget en for stor mundfuld til at begynde med =)

Wordpress.com et er blog system, hvor du kan oprette din egen blog, der er selvfølgelig flere muligheder forbundet med dette. Du kan så vælge at intergrere dit website omkring din wordpress, hvis dette ønskes =)

CMS, Content Management System, er det system der ligger bag langt de fleste websites, og alt efter hvilket CMS system du bruger, giver dig mulighed for at styre dit website, redigere i dit indhold og oprette nye ting osv.

Dbh Rasmus

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du søger forskellige udbyder til at registrere domæner og hvor du kan oprette webhotel og mail konti kan du finde flere forskellige på f.eks. www.hostindex.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske du skulle overveje Surftown. De er et discountfirma. Men de har en one-click funktion, hvor at de mest populære systemer med et-tre klik er sat op. Super nemt. Så kan du lege med dem og  finde ud af hvad der passer bedst til dit behov .

Tilmeldt 17. Mar 08
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du bør nok overveje, hvad dine behov er. Hvis du har meget specifikke behov, så bør du nok få bygget en hjemmeside fra bunden. Hvis du blot har behov for at prænsentere dig på nettet, evt. med nogle ekstra funktionsmoduler, så kan du nøjes med at købe en hjemmeside med CMS, som du selv kan justere efterfølgende. Det er billigt og på den måde behøver du i hvert fald ikke at blive en haj til HTML eller noget andet, da CMS'et fungerer lidt ligesom Word osv.

Mvh Morten.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Wordpress er et godt sted at starte, hvis du er nybegynder. Det er ret nemt at sætte op, og selve den daglige drift foregår i et miljø der minder meget om Word.

Du kan selv registrere et domæne til din Wordpress-løsning, eksempelvis hos one.com, som jeg også anbefaler, og så downloade systemet fra Wordpress.org og installere det. Det er en tre-trins installation der skulle være til at finde rundt i. Jeg har skrevet en meget overordnet vejledning lige her.

Bliver installationen for uoverskuelig kan jeg hjælpe dig med at få sat systemet op på dit webhotel for 699 kroner inklusiv moms.
Der skulle dog være en god chance for at du selv kan klare den, med den iver du tilsyneladende udviser :-)

I hvert fald skal du have held og lykke med projektet! :-)

Mange venlige hilsener
Peter

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Give
Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har skrevet en lille artikel om det at skal erhverve sig en hjemmeside. Du kan læse den her: http://www.hedeby.net/Artikler/Vejledning-til-specificering-af-hjemmeside/.

Når det så er sagt skal du gøre dig nogle tanker om hvad du ønsker:

  • Vil jeg selv stå for at lave hele hjemmesiden?
    Så kan du finde hjælp på www.html.dk
  • Hvad skal jeg bruge den til?
    Præsentation af mine ydelser / produkter?
    Netbutik?
    Blog om mig eller mit erhverv?
  • Hvilket budget har jeg til den?

Overstående skal du have afklaret inden du begiver dig ud i om det skal erhverves igennem en leverandør med CMS eller om det skal være en blog eller om du selv vil til at designe og kode hjemmesiden.

Mvh.

Lasse

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)