Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har startet egen virksomhed, ved siden af mit A indkomst job.. mit problem jeg har tjent 125000 kr det første mdr.. og venter lige lidt med at køre det videre pga mit andet arbejde... jeg vil gerne ha så meget ud af firmaet som muligt uden at betale for meget i skat... evt købe en bil men ved ikke om det kan svare sig

er der nogen der kan hjælpe !!!!

mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen..det der jo et luksusproblem!

Det afhænger af dig, om du vil opspare overskuddet i din virksomhed efter VSO, eller om du vil købe noget, muligvis

noget, som du kan fradrage i dit firma.

Du må nok lige konkretisere lidt mere, hvilke planer du har. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal under alle omstændigheder huske, at du skal momsregistreres, hvis du ikke allerede er blevet det. Det skal du vist nok allerede ved en omsætning på 50 kilo pr. år, hvilket du jo flot har rundet.

God vind.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans..Det er ik 50k pr. år..men per løbende 12 måneder!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Hans..Det er ik 50k pr. år..men per løbende 12 måneder!

med de 125 k på én måned skulle nok kunne hamle op med det :-)

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemlig..Hans!*S*

Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har endelig ikke nogen plan.. jeg kunne godt tænke mig at købe en hvidpladebil... til firma og privat brug.. men det med kørebog er ikke mig.. bilen koster ca 80.000 kr men mener jeg har læst at jeg så bliver beskattet af 160.000 kr som er mindste beskatning.. hvis det er tilfældet ?? hvad bliver det så brutto og netto for mig privat..??? jeg er ingen planner om at lave mere lige nu i firmaet.. skulle bare se om jeg kunne og det lader det til... men der er jo ingen grund til aty betale 60 % i skat hvis jeg kan lave noget andet sjov...noget andet er .. er det firmaet der betaler forsikring og grøn afgift på bilen .. eller deler man også det

 

mvh Thomas

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er som Peter siger et lukssusproblem. Hvis du kan lave 125.000 på en måned og har det godt med det, ja så er der vel ikke så meget at betænke sig over. Bilen kan du jo købe privat og oppebære skattefri godtgørelse fra virksomheden for kørsel i dennes tjeneste. Alternativt er der modellen med fri bil som du selv omtaler. 

Hvad der er bedst afhænger af dit kørselsmønster men umiddelbart taler mest for at have bilen privat når vi taler om en billig bil. Det kræver så i realiteten en kørebog men der kunne du jo overveje en autolog. Alternativt  kan du lave en skønsmæssig fordeling som evt. kan underbygges med arbejdssedeler m.v. Evt. i din fakturering anføre kørsel på. Det er at at betragte som andet skattepligtigt salg men i og med at din kunder herved har betalt for din  kørsel vil det være vanskeligt for Skat at anføre at der er tale om privat kørsel.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)