Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Reklame for kopimøbler

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere firmaer, som leverer kopier af gamle, klassiske designer-møbler fra England.

Det er fuldt lovligt, da Storbritannien er med i EU - og der gælder ikke samme regler for ophavsret som i Danmark. Det er også lovligt at købe for danskere at købe møblerne.

Mit spørgsmål er så: er det også tilladt at reklamere for møblerne på en dansk hjemmeside? Der var jo nogle sager om reklamer for udenlandske spillefirmaer på et tidspunkt - og det må vel være lidt det samme?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo bare anmelde dem. Så finder du ud af det.Big Smile

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var nu mere fordi jeg selv havde en idé omkring en hjemmeside. Så jeg tror ikke, at jeg vil sætte det op - og så efterfølgende anmelde mig selv :-) Omvendt har jeg heller ikke lyst til at gøre noget ulovligt.
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Så kunne du jo bare starte op så skal jeg nok anmelde dig! Yes

Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Loco,

Produkter, der blot én gang er bragt i omsætning inden for EU, kan du som udgangspunkt uden problemer importere til Danmark. På "juridisk sprog" hedder dette regional konsumption, og det er et princip, der sikrer varernes frie bevægelighed i EU (én af grundpillerne i det indre marked). Hvis der er tale om produktefterligninger af beskyttede produkter, skal du dog være påpasselig. Du nævner specifikt markedsføring af produkterne, og her kan markedsføringslovens § 1 potentielt anvendes som supplement til en immaterialretlig beskyttelse.

Hvis du har planer om at basere en virksomhed på dette, ville det nok være en idé at gå detaljerne igennem med en advokat. Inden for immaterialret og markedsret kan jeg anbefale Bender von Haller Dragsted.

Held og lykke med projektet.

Jeg hjælper med på www.madforlivet.com. Sunde opskrifter og inspiration til et sundt liv.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Remy har nok ret, selv om han i vanlig stil ikke svarer særlig konstruktivt.

Du finder næppe et sted hvor nogen konkret siger "Ja det er ulovligt" eller "Ja det må du godt". Du bliver nødt til at få en advokat til at vurdere din sag. En sådan vil så enten kende til relevent lovgivning eller retspræcedens hvorfra han kan give et råd om, hvor dybt vandet er.

Du kan dog være sikker på en ting: rettighedshaverne hader den engelske model. Fx. Frits-Hansen har ofte være ude og vise deres holdning. Du kan være sikker på, at de vil kaste advokater efter dig, så den vurdering du skal lave, efter din advokat måske har sagt god for det, er om du har råd til at kæmpe kampen...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 12. Mar 08
Indlæg ialt: 155
Fra  Loco Media Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Det kan jo også lige nævnes, at Tradedoubler kører en affiliate-aftale for en af de engelske udbydere.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)