Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhed i lejet bolig

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

jeg er igang med at starte en virksomhed, som blot forhandler produkter fra en webshop. Kan man godt drive erhverv fra en lejet lejlighed eller SKAL jeg have et kontor? Jeg trækker ikke nogen ting fra som udgangspunkt. Jeg bruger bare mit private skrivebord, private computer osv osv.... Er det helt ok?

Mvh

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer an på om det er tilladt at drive erhverv i lejemålet.

Ofte vil det være tilladt at drive såkaldt "liberalt erhverv" men hvis der i din lejekontrakt står at det kun må anvendes til beboelse skal du have skriftlig tilladelse fra din udlejer for at må drive din virksomhed fra din lejede bolig.

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt kommunen kan have noget at sige i den anledning, men det kan være andre herinde kan kaste lys over det.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra det du selv siger så er der ikke tale om et decideret arbejdsrum som kun anvendes i virksomhedens tjeneste og så kan du ikke fratrække noget. Man kan jo så indrette sig med henblik på at muliggøre fradrag men om det er muligt afhænger bl.a. af lejlighedens størrelse og virksomhedens intensitet. Umiddelbart hælder jeg nok til at det bliver vanskeligt.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)