Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd søges

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Køge
Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er,

jeg er havnet i en irriterende situation, hvor min tidligere bogholder ikke udlevere mine bilag.

Jeg har flere gange på på mail og telefonisk henvendt mig til hende, men hver gang snakker hun udenom.

Vi har et uafklaret spørgsmål ang. prisen for udarbejdelse af årsregnskab for 2007, hvor hun nu forlanger halvdelen af den aftalte pris for udarebejdelse af 3 årsregnskaber, hvilket jeg ikke vil betale, da der kun er udført et årsregnskab, som jeg forøvrigt endnu ikke har modtaget, men som kun er tastet på SKAT's hjemme side.

Er der ikke en der har et råd til hvad jeg kan / bør gøre, jeg vil gerne have mine bilag fra 1. kvartal 2008 så min nye bogholder kan komme igang.

Hilsen

Erik

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Erik,

Der er kun een ting at gøre.

Du må ud af døren og opsøge hende, hvor hun end måtte opholde sig og forlange at du får dine bilag udleveret. Dine bilag tilhører dig og hun har ingen som helst ret til at "sætte" sig på dem.

Forklar hende i utvetydige vendinger, at du ikke går nogen steder, før du har fået dem udleveret og at du ellers vil indgive en politianmeldelse for tyveri, samt meddele Told & Skat, at hun tilbageholder dine bilag og du derfor ikke har kontrol på dem.

Såfremt hun mener at have krav på et vederlag for udført arbejde, så må hun jo sende dette krav til inkasso, men hun har ingen ret til at tage dine bilag som gidsel i sagen, da du har ejendomsretten til disse.

Med venlig hilsen

Flemming

Fra Køge
Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Flemming,

tak for dit hurtige og gode råd.

 

Erik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat er som udgangspunkt ligeglade med om hun har tilbageholdt bilagene, bortset fra at det måske kan være et argument for at få forlænget en frist i tilfælde af at de rejser en skatteforespørgsel.

Normalt vil en ny revisor jo skrive til vedkommende og bede om at få udleveret materialet og det plejer som regel ikke at være et problem når revisorer kommunikerer indbyrdes men i det her tilfælde taler vi formentlig om to bogholdere som ikke er medlem af nogen revisor-organisation, eller anden form for forening, og derved er de, særligt hende, ikke underlagt nogle branchemæssige spilleregler.  

Alternativt kan en henvendelse til en advokat måske også hjælpe. Du er jo nødt til at få en aftale med hende vedr. honorering for et eller andet sted har hun jo krav på et vederlag for det udførte arbejde. Spørgsmålet er bare hvor stort det skal være.  Der kan en dialog via en advokat måske være en meget pæn opfordring til hende om at finde en mindelig løsning. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er den samme bogholder som du omtaler i tråden fra sidste sommer

http://www.amino.dk/forums/p/40633/247232.aspx#247232

så har hun da taget sig rigeligt betalt......

Og ikke mindst mere ufatteligt for mig at du ikke har gjort noget som helst siden! Du har haft et halvt år - og dengang fik du samme råd som i denne tråd.

Det nytter ikke at klynke - det får du ikke noget ud af. Grib rådene og kom gang.

Henrik

Fra Køge
Tilmeldt 2. Mar 08
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 06:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

det er nu ikke for at klynke [:'(]

og jeg har skam har fat i hende flere gange, uden at komme igennem til hende, derfor søgte jeg et råd til at komme videre.

Og ja jeg mener hun har taget sig så rigeligt betalt, men det havde vi en aftale på så det er som det er.

Erik

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)