Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få andre til at lave arbejdet! Må man det, og er det smart?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Til min nye tøjside, med tøj, voks osv. til unge, har jeg fåe ten idé. Det er lidt ligesom referrals.

Kort sagt, man melder sig som sælger, modtager en unik kode, siger det til alle sine venner, de køber over mit site, køberne får 5 % rabat, sælgeren får 10 % af omsætningen.

Jeg vil gerne høre om det er lovligt, at have andre til at sælge for en, med en aldersgrænse på 15 år. Selvfølgelig hvis vi ikke tænker på skat. De kommer selv til at have ansvaret for at indberette det, vi vil dog hjælpe dem med det. Derudover vil jeg også gerne vide hvad i syntes om selve konceptet. Det kommer til at være 100 % gratis at deltage. Og til sidst, er det noget vi skal gøre noget ved, eller er det ikke værd at bruge tid på? Så vidt jeg kan regne ud, så betyder det at vi skal have minimum 20 % på alle vores ting..

Sælgerne kan så vælge hver måned at få det de har tjent ( i eksemplet 9.5 kr.) eller 1.50*deres løn i gavekort til vores butik.

Hvis vi nu siger det er en voks til 100 kr. som jeg selv har givet 50 kr. for så vil regnestykket se således ud:

 

Pris på varen 100 kr.
Vi har givet for denne vare 50 kr.
Vores fortjeneste 50 kr.
Hvis man giver 5 % rabat 95 kr.
Derudover skal sælgeren have 10 % af omsætningen 9.5 kr.
Dvs. varen er solgt for, fra vores synspunkt
85.5 kr.
Hvis vi selv havde solgt det havde vi tjent 50 kr.
Dette salg har altså kostet os 14.5 kr.
Fortjeneste 35.5

kr.

 

 

 


Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Casper.

 

Egentlig så kan man spørge sig; Hvorfor har andre ikke tænkt på dette noget før`?
For vil mene at du her er kommet med en unik idé til hvorfor folk lige netop skal vælge din "butik"...

Dog syntes jeg at det lød lidt rodet, omkring;

Casper Blom:
De kommer selv til at have ansvaret for at indberette det, vi vil dog hjælpe dem med det. Derudover vil jeg også gerne vide hvad i syntes om selve konceptet
Der knækker filmen for mig, for hvordan skal de indberette det? Og man kan jo sagtens købe noget hos dig, uden at fortælle det til "din sælger".....

Men helt klart Yes her fra! Big Smile

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 27. Dec 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Casper,

Se på www.nemfamilie.dk . De bygger på det princip, som du skitserer. Så måske kan du få lidt inspiration?

Med venlig hilsen

Dan

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe salget foregår direkte fra jer, og ikke fra dem under 18 år, er der ikke noget problem mht. til moms osv.

du skal dog beregne salgsmomsen af de 95 kr. (jvf. dit eksempel)

Honoraret til "sælgeren / referenten" skal anføres som B-indkomst hos sælgeren.

når du indberetter til Skat.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er smart hvis man kan få lavet et setup der virker og kunderne gider "lave arbejdet", men jeg tror ikke at det er helt nemt, men sikkert heller ikke umuligt :-)

Men det er vel egentlig ikke meget anderledes end ethvert andet MLM/ pyramidespils setup?

Forbrugerombudsmanden er generelt ikke så glad for systemer hvor man skal anbefale/lokke/presse sin omgangskreds til at købe produkter, så de regler skal man nok lige sætte sig ind i.

Og som det bliver nævnt kan det blive en udfordring med Skat. Uanset om man tjener penge eller gavekort (der er sikkert en minimumsgrænse) så skal SKAT jo have sin andel.

Ved et sådan setup, vil du sandsynligvis også hurtigt opleve, at dit firma bliver sat i forbindelse med spam i emails, fora osv. fordi der nok skal være nogle der er lidt for ivrige, med at skaffe omsætning.

Når jeg lige læser mit indlæg i gennem virker det vist ret negativt...det beklager jeg :-)
Hvis du har mod på det, er det jo bare med at få lavet en gennemført beskrivelse af konceptet og så herefter tilpasse det til de udfordringer der måtte være med SKat, forbrugerombudsmand osv.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemfamilie kigger jeg mere på, tak for linket! :)

Hvordan regner jeg momsen ind i mit eksempel?

Det jeg mente med at vi ville hjælpe, var at vi ville skrive præcis hvordan de skulle angive det til skat. Dvs. de skulle angive det som B-skat.

Jeg har et par idéer mere i ærmet, så jeg tror det ville kunne blive populært, så det er jeg nu ikke specielt bange for.

Mit eneste problem er mht. Skat og alle de regler der findes.

Og ja, det er jo en form for MLM, men ikke helt.

Nogle der ved hvad minimumsgrænsen er man må give, hvis vi betalte folk i gavekort?

Tusind tak for hjælpen..

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hedder affiliate, og er absolut hverken nyt eller unikt! Ethvert shopsystem med respekt for sig selv har eget partnerprogram installeret, og enhver shopejer har sin shop tilmeldt min. ét affiliatenetværk.

 

Jimmy

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Virker lidt som en simpel form for Network marketing, men held og lykke med ideen hvis du fører den ud i livet.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan.:

Men det er vel egentlig ikke meget anderledes end ethvert andet MLM/ pyramidespils setup?

Forbrugerombudsmanden er generelt ikke så glad for systemer hvor man skal anbefale/lokke/presse sin omgangskreds til at købe produkter, så de regler skal man nok lige sætte sig ind i.

Hvem sagde Tupperware? ;-)

Jeg synes det lyder som en fin idé. Go for it!

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Blom:

Hvordan regner jeg momsen ind i mit eksempel?

Hvis du sælger en vare for 100 kr inkl. moms er prisen ekskl. moms 80 kr.
.. så du skal nok tage lidt mere end 100 kr, før det kan betale sig med din model - eller sælge rigtigt mange styk :-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)