Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM's dårlige rygte

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peder.

Tak for indlægget. Jeg er helt enig i, at mindre overdrivelse og kult vil være fremtiden. Omkring salgskanaler så kører mange firmaer med online shops. Vi skal dog hele tiden holde os for øje, at Network Marketing består af 2 ting. En forretningsmulighed og et produkt. Hvis vi valgte at sælge produktet i eksempelvis Matas, så ville fortjenesten gå til Matas og leverandøren. I network marketing går fortjensten til den enkelte forhandler og firmaet. Så gik man den traditionelle vej, så ville der ikke være nogen forretningsmulighed for menig mand.

Vi er lidt tilbage til måde, man henvender sig til folk på. Jeg har en kammerat, som har et tøjfirma. Han ringer nogle gang til mig og fortæller, at jeg skal kigge forbi, fordi de har fået nyt tøj. Det gør jeg så, og køber altid noget af ham. Jeg har også en kammerat, som har en restaurant. Han ringer også i ny og næ og spørger, om jeg ikke kommer ind og spiser med konen. Dette gør jeg også i ny og næ. Føler jeg mig presset til at købe tøj eller spise på restauranten? Nej egentlig ikke, fordi de henvender sig til mig på en prof måde.

På samme måde havde jeg en kammerat som henvendte sig til mig, fordi han var begyndt at sælge et ny kosttilskud. Han spurgte, som jeg havde lyst til at se på produktet og forretningen, for det kunne være noget for mig? Det gjorde jeg så, hvilket fik mig ind i network marketing. Han snakkede ikke om millioner, om at produktet kunne kurere alverden sygdomme eller om at jeg ville fortryde, hvis jeg ikke gik med.

Så spørgsmålet er! Hvis jeg nu var din bedste ven Peder, og jeg havde stødt på en forretning eller et produkt, som jeg var overbevist om kunne hjælpe dig! Ville det så være okay, hvis jeg IKKE kontaktede dig for at høre din mening? Hvis jeg nu kun kontaktede dig, for at høre din mening om konceptet eller produktet! Ville det så være okay, eller ville du føle dig presset op i en krog?

Så spørgsmålet er, om den direkte kontakt kun bliver kvalm, når den har noget med network marketing at gøre! Igen kan det føres tilbage til vores måde at henvende sig på!

Med venlig hilsen

Anders Petersen

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders,

 

Du er en ægte networker :0) Glæder mig at læse dine indlæg!

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Petersen:

Så spørgsmålet er! Hvis jeg nu var din bedste ven Peder, og jeg havde stødt på en forretning eller et produkt, som jeg var overbevist om kunne hjælpe dig! Ville det så være okay, hvis jeg IKKE kontaktede dig for at høre din mening? Hvis jeg nu kun kontaktede dig, for at høre din mening om konceptet eller produktet! Ville det så være okay, eller ville du føle dig presset op i en krog?

Så spørgsmålet er, om den direkte kontakt kun bliver kvalm, når den har noget med network marketing at gøre! Igen kan det føres tilbage til vores måde at henvende sig på!

Hmm... Det er jo et godt spørgsmål.

I udgangspunktet vil jeg sige at jeg givetvis ville købe tøj i min kammerats butik i ny og næ og jeg ville givetvis også spise på min kammerats restaurant i ny og næ. Hvis det altså var tøj/mad som kunne fange min interesse.

Hvis jeg blev ringet op af min kammerat som lige ville høre om jeg ikke kom og købte et eller andet ville jeg føle det meget ubehageligt, hvis det er produkter jeg bryder mig om handler jeg der i forvejen så hvis jeg ikke handler der så er det fordi jeg ikke bryder mig om det.

I forhold til at høre min mening om et produkt. Så vil jeg meget gerne spare med de af min kammerater/bekendte som er selvstændige, men igen vil jeg finde det meget ubehageligt hvis sparingen lugter af at vedkommende gerne vil sælge til mig frem for at spare med mig.

Så grundlæggende har den kvalmen ikke noget med mlm at gøre, men i stedet at der er tale om en slagssituation i en kontekst hvor der (efter min bedste overbevisning) ikke burde være nogen salg.

 

Jeg kan godt se at min holdning underminere konceptet bag mlm i almindelighed. Men det er nu engang sådan jeg har det og jeg ved ikke lige hvad der kan gøres ved det (i så fald ville jeg nok også være frygteligt rig Big Smile)

Jeg håber ovenstående kan bruges til et og andet.

Mvh Peder

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peder.

Det er lige præcis sådan nogle indlæg, jeg kan lide. Det er helt fint, at din personlige holdning er, at du ikke bryder dig om at komme i en situation, hvor du er nødsaget til at sige "nej tak" til en ven.

Sådanne argumenter holder, og det skal vi respektere i branchen. Jeg har sværere ved at acceptere argumenter som "mlm er bare noge fanden har opfundet" fordi jeg kender een, som kender een der tabte penge på det!

Hilsen

Anders

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peder,

Tak for dit indlæg.

Mht. webshoppen, Ja det er en god ide. Men der er allerede en del virksomheder der benytter sig af dette. Med forretninger er det straks sværere, fordi så bliver det alligevel dyrt at starte sin egen virksomhed op, hvis man skal ind i butikkerne. Plus at det bliver svært at identificere hvem der skal have provision og bonus af salget.

Strikse regler med en tilføjelse af at man bliver smidt ud af firmaet, hvis man prøver at hverve dig Peder, må være vejen frem :0)

 

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Petersen:

Hej Peder.

Det er lige præcis sådan nogle indlæg, jeg kan lide. Det er helt fint, at din personlige holdning er, at du ikke bryder dig om at komme i en situation, hvor du er nødsaget til at sige "nej tak" til en ven.

Sådanne argumenter holder, og det skal vi respektere i branchen. Jeg har sværere ved at acceptere argumenter som "mlm er bare noge fanden har opfundet" fordi jeg kender een, som kender een der tabte penge på det!

Hilsen

Anders

Enig. Flere af dem!

Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle MLM vender..!

Det er godt at se at der er nogle som har fanget hvad der går du på..!

godt indlæg Andereas..

Mvh

Ulrik

 

Af Salgschef

Ulrik M. Haislund petersen.ulrik@mail.com

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har i mine "unge dage" også haft kontakt med MLM produkter som f.eks. Herbalife, men jeg endte ret hurtigt med at gå i en ny retning, i mit tilfælde fordi jeg slet ikke gider at sælge og fordi jeg syntes der var for meget hype og alt for mange ubesvarede spørgsmål.

Nå, men nogle af mine venner er for nyligt begyndt med at sælge produkter fra Amway, og med det samme jeg hørte det, sagde jeg "back off" - ikke fordi jeg mener der er noget galt med produkterne (for kender dem ikke) men fordi jeg står i en periode hvor jeg simpelthen ikke vil bruge min tid på at tage stilling til om jeg skal begynde at bruge Amways produkter i stedet for det der allerede er indkøbt og står på hylderne.

Så jeg meldte klart ud til min kæreste at hvis han syntes det var en god ide, så tog han bare imod salgstaler, sammenlignede produkter, prøvede dem af mm - men jeg ville ikke have noget med det at gøre og kom en af forhandlerne hjem til os for at overbevise os at det her bare var verdens bedste produkt, ja så ville jeg være høflig og sige goddag, men så stoppede det også der.

Min kæreste startede altså med at få salgstalen og blev i første omgang tilbudt at "få nummer" og dermed have mulighed for at kunne købe produkterne billigere OG finde andre der også ville forhandle og dermed have mulighed for at få fordelagtige priser - altså kort og godt de ønskede at hverve ham.

Han besluttede sig for at købe nogle få produkter som vi allerede brugte og se dem an, og der blev aftalt at han skulle med ud til en der var højere oppe i rækken, og endte - uforvarende - med at blive "tvangsindlagt" til foredrag om disse fantastiske produkter - øh, han skulle jo bare købe dem.

Igen og igen blev der gjort masser af forsøg på at overbevise ham om fordelene om at "få nummer" frem for bare at købe dem gennem hans venner.

Det er lige præcis det jeg ikke bryder mig om ved MLM, den respektløse overskridelse af grænserne, altså de må da vel være glade for at han gider købe og bruge produkterne uden gang på gang at overbevise ham om at skulle "have nummer" og selv finde andre som også skal overbevises om at det er bedst at de "får nummer"

Under alle omstændigheder har jeg betragtet dette lille spil fra mit hjørne og kan ikke lade være med at smile. For det første tror jeg slet ikke de nogensinde får overbevist min kæreste om at han skal "have nummer" og blive forhandler.

Men jeg takker dem for at have givet mig en lille ting at drille min kæreste med i dagligdagen.

For er du nu helt sikker på at du ikke skal "have nummer" ? Wink    

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Birgit - Min-mave.dk:

Han besluttede sig for at købe nogle få produkter som vi allerede brugte og se dem an, og der blev aftalt at han skulle med ud til en der var højere oppe i rækken, og endte - uforvarende - med at blive "tvangsindlagt" til foredrag om disse fantastiske produkter - øh, han skulle jo bare købe dem.

Hej Birgit

Jeg har været i amway for længe længe siden, og ved det er ikke i tråd med forretningsmåde at behandle kunder på den måde, for amway er delt op i to grene, kunder og forhandler, så der er total mangel på respekt fra den amway forhandler, at forsøge at indfange din kæreste på den måde ,når han nu VAR en sikker kunde. Jeg forventer ikke han handler der mere og hvad har forhadleren så fået ud af det?

Venligst

René Buch

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Andreas

Jeg har da tit tænkt over, om det dårlige rygte stammer fra de networker, som i tidernes morgen, dengang network marketing kom til danmark, kunne se deres snit til, at tjene hurtige penge på produktløse og ulovlige systemer. I danmark er vi ca. 5,5 mio. mennesker. Det svarer ca. til indbyggertallet fra Hamborg org Berlin. Sa, muligheden for, at procentualt set, flere mennesker har haft kontakt med MLM er større, end i andre lande. Først indenfor de senerer år er der kommet seriøse firmaer på banen med rigtig gode produkter ( som er godkendte)og afsætningssystemer(som er fuld lovlig og indimellem genial). Men disse virksomheder har det svært, fordi nogle få sorte får har ødelagd det for mange os andre. Mange har for alvor brændt fingerne på disse mennesker og det er utolig svært at overbevise disse folk om, at MLM kan være en rigtig god mulighed for dem. Jeg tror, at denne generation skal først uddø, før der sker en drastisk forbedring. Jeg tror, at her ligger en af grundene til det dårlige omtale af MLM.

 Jeg er enig med Anders om, at der er en nøje sammenhæng mellemm produkter og marketingsplanen od den måde man præsenterer det for andre. Det er hårdt arbejde, men med det rigtige produkt og den rigtige marketingsplan kan vi seriøse networker forsøge, at genvinde det tillid af forbrugerne.

D.b.h

Michael Dullweber

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)