Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM's dårlige rygte

Side 1 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle,

Jeg arbejder selv med MLM eller netværks marketing, som man også kalder det. Før jeg startede med det for flere år siden havde jeg faktisk aldrig hørt om konceptet.

Det som jeg til stadighed undrer mig over er at hvis man f.eks laver et indlæg om mlm her på siden, er der straks en flok aminoer der skriver alle mulige mere eller mindre mavesure indlæg om hvorfor mlm er det mest forfærdelige system der findes. De fleste af de argumenter der bliver brugt, virker mest som fordomme.

Hvis nu et givent firma kan dokumentere at deres omsætning baserer sig fuldstændig på kundesalg, og de ikke ripper deres forhandlere af hver måned, ved at de skal købe for så og så meget, hvordan kan det så være at de stadig bliver proppet i "farligt system kassen"?

I USA bliver det respekteret på lige fod som at starte en hvilken som helst anden virksomhed, men i DK bliver man set ned på. Folk som Donald Trump og Robert Kiyosaki opfordrer folk til at starte med mlm, ikke fordi de selv tjener på det, me fordi de kan se at det er en mulighed for mennesker, der ellers ikke ville have fået succes. De mener at det er den bedste måde at undgå finans krisen.

Hvis vi cutter alle de fjollede salgstricks og al "hypen" fra og kører det som en seriøs virksomhed, hvad er så problemet. Jeg kan ikke se det...

 

Glæder mig til en seriøs debat. Forhåbentlig uden alt for mange fordomme, men til gengæld med masser af facts!

 

Tak for mig :0)

 

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

MLM er jo genialt, hvis det bliver gjort rigtigt.

Desværre er der bare alt for mange der fucker et ellers godt koncept op. Og igen, så er det desværre de dårlige nyheder der sælger bedst, og derfor har så mange folk fordomme over for MLM.

Dbh Rasmus

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Andreas Bruhn:

Hvis vi cutter alle de fjollede salgstricks og al "hypen" fra og kører det som en seriøs virksomhed, hvad er så problemet. Jeg kan ikke se det...

Her er nok essensen. Stort set alle MLM-systemer, jeg har hørt om, bliver enten udbredt ved hjælp af fjollede salgstricks, usandheder eller bare overdreven hype.

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Rasmus,

Tak for dit svar

Jeg er fuldstændig enig. Men for at vende sådan en situation er man nødt til, som networker, at vælge sine folk med omhu. En hyped "Bliv rig hurtigt scammer" kan jo ødelægge utroligt meget for ens forretning. Problemet er nok at de samtidigt også får en del mennesker med på ideen, så mange vil sikker vælge dem alligevel.

For mig selv kan jeg sige, at jeg er meget kritisk overfor hvem jeg signer op. Gider ikke at arbejde med useriøe typer, der er mere interreseret i et pyramide spil, end i at drive seriøs forretning. (Har mødt sådanne typer...)

 

Mvh Andreas Bruh

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Hej Frank,

 

Ja mange gør, men ikke alle.  Jeg orker det ikke. Bliver træt ved tanken. Jeg arbejdede med et stort firma før, som elskede at hype og overdrivelse, så jeg stoppede og søgte og ledte efter et med integritet.

Jeg tror integritet er nøgleordet

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Mit største problem med mlm og network marketing er at indtjeningen bliver baseret på 1. hvervning af sælgere 2. slag til nærmeste omgangskreds

Jeg har mildest talt ikke lyst til at skulle sige nej til en nær ven eller min mor for den sags skyld når vedkommende forsøger at sælge mig en eller anden obskur alovera creme, da jeg jo udemærket er klar over det er grundlaget for deres forretning at sælge til netop personer som mig.

Den situation vil jeg aller helst undgå at blive sat i.

Hvis jeg har en ven som på et tidspunkt forsøger at sælge et eller andet til mig så vil jeg jo aldrig nogen sinde igen kunne have mine parader nede når jeg var i rum med vedkommende. Det vil mest være, uhh jeg er blevet inviteret til middag vil vedkommende nyde mit gode selskab eller vil vedkommende tjene penge på mig.

Jeg forsøger jo heller ikke at pushe webshops til min familie og mine venner og jeg kan ærligt talt ikke rigtig se forskellen.

Jeg håber du kan bruge ovenstående til et eller andet. Om ikke andet så er det i konceptet jeg har noget i mod (altså hele konceptet).

 

Mvh Peder

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej Peder,

 

Jeg forstår hvad du mener 100 procent.  Jeg er glad for at høre forskellige synspunkter på sagen.

Jeg lærte hurtigt at det ikke kan betale sig at overfalde sine nære venner og familie, da det næsten ikke giver noget salg alligevel, samt at det kan have negative konsekvenser for forholdet imellem. Jeg tror der er mange networkere der er trætte af at gøre det, men de ved ikke hvad de ellers skal gøre...

Fra Bagsværd
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Peder,


Dejligt at se lidt debat omkring MLM - det er vist ellers ikke den mest brugte debat her på Amino

Jeg funderede lidt over dit udsang, som jeg har tilladt mig at citere:

Peder TakeTwo.dk:

Mit største problem med mlm og network marketing er at indtjeningen bliver baseret på 1. hvervning af sælgere 2. slag til nærmeste omgangskreds

I min del af MLM branchen  - jeg sælger Tupperware - er det ikke hvervning af sælgere der kommer foran salget, men der i mod salg til kunder der er i fokus, og finder vi så en ny forhandler er det fint, og gør vi ikke er der ingen "straf" i forhold til den indtjening man får ved at sælge produkterne ...

Jeg har ingen idé omkring hvordan det er foregår i andre MLM firmaer, men har selv været med til et "hvervemøde" eller to, og dem bryder jeg mig nu heller ikke meget om.

Personligt forsøger jeg dog at holde mit salg af Tupperware og mine venskaber adskilt, og prakker derfor ikke mine venner og familie plastik på ærmet i tide og utide. Håber derfor bestemt ikke mine bekendtskaber har det som du beskriver ovenfor Big Smile

Håber du ikke ser alt for skævt til hele konceptet - bare fordi det er MLM behøver det ikke være skidt!

/Konsinski

Fra Bagsværd
Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tror du har fuldstændigt ret Andreas - mange aner ikke hvad de ellers kan gøre for at få gang i forretninge... Smile

At presse venner og familie er dog SLET ikke vejen frem - de skal nok komme som kunder hvis de selv ønsker det..

/Konsinski

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jeg har selv arbejdet en del med MLM bl.a Worldgames inc (Aspritus som nu er gået konkurs), Gicorp, Herbalife og lidt andre i forskellige perioder. Det er dog en del år siden.  Min erfaring siger HOLD JER LANGT VÆK. Jeg har tjent så lidt på det lort at hvis man regner timelønnen ud så er det slet ikke indsatsen værd og derudover tog skatten lige halvdelen, utroligt nok så er der mange der tror de ikke skal betale skat af indtægter fra din downline.

 

ALLE jeg kender eer arbejdet med MLM incl jeg selv har ikke haft success med det, der er ikke en eneste jeg kan se på i dag og sige. Hold kæft hvor er jeg glad for jeg gik med i det MLM selskab jeg har bare tjent kassen (eller bare en tilsvarende årsløn)

Ivørigt så er det også min erfaring af når danskerne hører ordet MLM eller Network Marketing tænket de straks pyramidespil, hvor har jeg hørt det mange gange.  Tror amerikanerne er mere moden og større til MLM

Skriv et indlæg her i tråden igen om et år om fortæl læserne her om jeres indtjening og om konceptet er bæredygtigt.

Så jeg ønsker jer virklig held og lykke for i får brug for en hel del af det. God fornøjelse  Sleep

 

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Side 1 ud af 7 (61 indlæg)