Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobilt fritids diskutek

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i ikke omsætter for mere en 25000 kr om året, kan man så vidt jeg ved undgå at blive momsregistreret, så skal i bare opgive jeres indtjening som b indkomst. i kan finde mere om det på skat.dk

Hvis der er nogen der ved mere om det så kan i rette mig, hvis jeg ikke har ret.

 

Fra Vejle
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

ja lyder meget rigtig snakkede også med nogle andre der sagde helt det samme bare hvor grænsen gik ved 50000 :)

Fra Holstebro
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige tjekket på skat.dk

 

Her står du: Vejledninger til virksomheder > På vej mod egen virksomhed > Hvis du skal opkræve moms
Hvem skal ikke momsregistreres?
Du skal ikke momsregistreres, hvis du kun sælger varer og momspligtige ydelser for 50.000 kr. ekskl. moms eller derunder om året. Du kan dog vælge at blive registreret. Det vil fx være en fordel, hvis du for det meste sælger til momsregistrerede virksomheder.

 

Så det er korrekt at det er 50000 kr inden du skal momsregistreres

Fra Vejle
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

ok vi er som sagt flere medejere så vil lige tage det op med dem næste gang men lyder som en sikker jahvis du spørger mig :)

Fra Vejle
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for du gad finde det på skat for mig, kunne ikke selv finde det derinde :b hehe

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

NEJ: Man kan ikke vælge at blive frivilligt momsregistreret når man opererer i en branche som er fritaget for moms efter momslovens § 13. Sagt med andre ord; De kan og skal ikke momsregistreres under nogle omstændigheder, medmindre de også laver udlejning af anlæg. Så vil den del skulle momsregistreres hvis omsætningen, for denne del, er over de 50.000 kr. og så taler vi delregistrering. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)