Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lige dele skuffet & forbløffet: Risikovurdering i bund

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

> Der findes de mennesker som mener at de har retten til at kritisere.

Kan du fortælle mig hvlken lov eller regler der siger det modsatte?

Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Alle har selvfølge ret til at kritisere... Zip it!

Det ville bare være så dejligt hvis dem som reelt gerne ville diskutere MLM, kunne gøre det uden at blive smædet af diverse personager her på sitet - none mentioned, none forgotten.

Jeg har brugt en times tid på at surfe lidt rundt på MLM-siderne og kan konstatere at Amino desværre ikke virker til at være det positive og konstruktive forum jeg havde håbet på at finde - som en fin gut som Thorborg ellers kunne være garant for (uden at blame ham, naturligvis).

Jeg er lidt skuffet over det - men vil da stadig prøve at bidrage positivt med konstruktiv kritik en gang imellem.

Kan vi lægge MLM-shamingen lidt til side og få en god og åben dialog ville det være sweet.

Joe1

Tilmeldt 21. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil give Mikkel ret. Man har ret til sin mening, og man har ret til at kritisere alt det man vil. Men det virker som en meget ensporet kritik, der ofte er meget usaglig. Så Joseph, jeg må indrømme, at du har også fuldstændig ret. Det virker underligt, at der er så mange "MLM-hadere" i et MLM forum. Hvad laver I dog her? Brug dog jeres energi på noget som for jer er positivt. MLM er her for at blive. Vær dog med til at komme med noget konstruktivt. For nogle årtier siden var man meget efter Franchise-branchen, da folk mistede deres surt tjente eller lånte penge i flæng. I dag er der ikke én der blinker over, at man køber en 7-Eleven Franchise.

Der var en der engang sagde: "Det du fokuserer på, vil ekspandere i dit liv!"  Så hvis man vælger at fokusere på det negative ......... tjah

Jimmy

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9715
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino er ikke et MLM-forum - men et iværksætter-forum, hvor alverdens forskellige iværksættere diskuterer deres ideer på tværs af brancher og erfaring.

Amino fungerer også, som mange andre gode communities, som et effektivt "bullshit filter" og det er derfor sværere, at slippe afsted med halve sandheder og salgsgas uden indhold. Og da der desværre er ekstremt meget af den slags i MLM-branchen - også i indlæg her på Amino, ja så vil man altså blive mødt af meget kritik.

Hvis man ønsker at beskæftige sig med et ektremt kontroversielt område som MLM, og man vælger at diskuterer det i et bredt tværfagligt forum som Amino, så må man altså acceptere kritik. Alternativt må man vælge nogle mere lukkede miljøer hvor kun dem man er enig med har adgang.

Jeg er overbevist om, at vi ville opleve samme dominerende kritik, hvis vi havde en gruppe her om f.eks. prostitutionsbranchen - der jo heller ikke som udgangspunkt er ulovlig, men hvor der også er rigtig mange aspekter af arbejdet i branchen der hurtigt kan blive det. Og så er det iøvrigt også en branche, der sætter mange negative følelser igang hos folk. Og uanset, at man kan argumentere for, at prostitution altid har været her, så ændrer det ikke ved, at mange mennesker synes branchen er et udtryk for en helt grundlæggende modbydelig udnyttelse af mennesker.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt på linie med Mikkel her.

Amino er ikke for MLM'er, der skal hverve kunder, lige så lidt som det er for iværksættere, der skal hverve kunder. I begge lejre findes der folk, der ivrigt forsøger at hverve kunder her på sitet, men det tror jeg ikke nogensinde var hensigten med siden.

Hele ideen ligger i, at man kan udveksle gode ideer, synspunkter, hjælpe hinanden, støtte op om hinanden og give inputs til hvordan de enkelte kan gøre det bedre. Desværre er der bare alt for mange, der tror at Amino er et sted, hvor man skal finde sine kunder - og det er her, det går galt. Både for iværksætterne og for MLM'erne.

Som Mikkel ganske rigtigt siger, så er der et uhyre effektivt bull-shit filter her i form af over 100.000 brugere. Så tro ikke, at du slipper afsted med en masse ævl, når dine ord står til skue for enhver i al fremtid. Den går nemlig ikke. Så har du ikke fakta på plads og styr på dine ting, så skal du vælge andre fora end Amino. Det gælder stadig begge lejre.

Der er set masser af iværksættere, der også har fået på snuden herinde, så det er altså ikke ubetinget MLM, der står for skud.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 21. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel og Flemming,

Nu er Amino mange ting, hvis jeg har forstået det ret. Det er IKKE kun et sted, hvor I kan kaste op, hver gang noget ikke lige passer ind i jeres model af verden. Amino er bygget op med flere interessegrupper, og den gruppe jeg har skrevet i er: 

Iværksætter Debatten Amino » Diverse erhvervsemner » MLM (Multi-level Marketing, Network Marketing

Eller det troede jeg i hvert tilfælde. Grunden til jeg specifikt valgte at kigge her ind var, at der nok ikke var så mange øv bøver, der har haft en forfærdelig barndom og som sammenligner MLM med diskutioner med italienere om bestikkelse og nu om prostitution. Låget er godt nok lettet. Dog synes jeg det er positivt, at du skriver at MLM som udgangspunkt ikke er ulovligt. Det har sikker været rigtig svært for dig.

Men det er en fri verden. I har ret til jeres mening og jeg til min.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Gudmand:

Men det er en fri verden. I har ret til jeres mening og jeg til min.

Tak, Jimmy.

Det er storsindet af dig.

Synes dog du overreagerer en kende. Så vidt jeg ved, har hverken Mikkel eller jeg angrebet MLM som sådan, men kun taget udgangspunkt i når der taltes bullshit.

Men nok om det.

Fortsat god aften

Flemming

Tilmeldt 21. Mar 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Selv tak, Flemming 

Sådan er jeg.  Wink

Men hvis du synes jeg overreagerer, så har du ikke læst Mikkels svar særlig grundigt. Mikkel er knusende dygtig på sit felt og har virkelig mange gode indlæg og tips og også skarpe indlæg, jeg fuldt ud kan tilslutte mig. Men når det kommer til MLM, så bliver MLM og os der arbejder med det sidestillet med prostitution og bestikkelse - og det er sgu da til at grine af    Big Smile  

Hav en dejlig aften  Smile

Jimmy

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)