Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan forholder man sig til dette?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

 

Jeg solgte for flere måneder siden mit pointsystem (Music4Free.dk) til en person, da jeg troede han udelukkende ville bruge det til eget brug, og da jeg så ham som en god ven, havde jeg selvfølgelig ikke indgået aftale med ham om, at han ikke måtte videresælge det det. Derved er varebeskrivelsen på fakturaen mellem mig og 2. part: "Kopi af kildekode til cashbacksite med euroads-funktionalitet".  som senere hen har videresolgt det til en 3. part.

Lidt efter lidt, går det op for mig, at denne 3. part er begyndt at videresælge mit system, og reklamerer med, at pointsystemet er et af deres produkter - præsenteret mellem produkter som CMS-system og shopløsninger. Yderligere hævder de, over for deres kunder (har jeg fået at vide fra en kunde), at de har fulde rettigheder til systemet. Hvilket de ikke har i mine øjne, da jeg på igen måde har noget med dem at gøre.

Hvordan forholder jeg mig til denne situation mht. 2. part og 3. parten?

 

Med venlig hilsen,

Elias Sørensen

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal jeg ikke begynde og kloge i hvad der er korrekt og ukorrekt juridisk men jeg kan da godt forstå du føler dig "misbrugt"

Jeg vil nærmest håbe firmaet ser dette så de kan kontakte dig.

Selvom jeg ikke skal kloge mig juridisk vil da dog mene der nok skal være et eller andet for det kan ikke passe man bare kan købe sådan noget, det vil nærmest svarer til jeg køber en webshop?, så hvis jeg forstår det ret så er det ikke kun kildekoden men også grafikken som de videre sælger uden din accept, og at de direkte lyver over for deres kunder er jo at skyde sig selv i foden.

Mvh Thomas

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt, og der står jo faktisk i fakturaen, at det, der er blevet solgt kun er "En funktionel kopi af kildekode til cashbacksite".

I så fald må designet da heller ikke videresælges?

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Eftersom du hverken lavede nogen skriftelig aftale eller havde udarbejdet en patentansøgning på dit produkt, tror jeg ikke du har nogen god sag. Der er ikke så meget at gøre, end at hænge det ud offentligt eller snakke med dem og se om I kan finde ud af en løsning. Jeg er ret sikker på du ikke kan få et juridisk medhold i din sag. Men er dog ikke sikker. Antageligvis er din sag ikke stærk nok, til du kan gøre noget ved det. Desværre.. Du må op på hesten igen med noget nyt, eller forbedre det system, og sælge det på en alternativ måde, og dermed blive deres konkurrent.

Dbh. Yngvi

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Men der er jo også den indgangsvinkel, at det kun er min kildekode der må være i omløb. Det vil sige intet grafisk som så, da det jo hører under en anden kategori. Derfor er det uautoriseret distribuering af min grafik?

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)