Inspireret af Martin Thorborgs Nyhedsbrev, registrerede jeg en side til mit firma på Facebook. Men da jeg ville lægge mit firma-logo ud, blev jeg bedt om at overdrage rettighederne til Facebook. Det gjorde jeg naturligvis ikke, og undrede mig samtidig over at så mange uden at betænke sig har lagt en masse billeder ud, som Facebook nu formelt ejer rettighederne til.
Er der nogen der ved hvordan det forholder sig med rettigheder til materiale på Facebook - og er det reelt noget problem?
Ja det er langt ude. Milioner af billeder fra folks privatliv er officielt ejet af facebook, og kan bruges til hvad som helst. Og iøvrigt også alle andre detaljer om folks privatliv.....
Jja, eventuelt lukke det helt, og forbyde den slags communities, så de unge mennesker igen kan lære at være sociale face to face, og ikke facebook to facebook
(dagdrømmeri og sarkasme anvendt)
Mvh Peter Holmstrand
Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com
Tak for jeres hurtige svar, jeg tænkte at der var noget skummelt ved Facebook, selvom jeg rigtigt godt kan lide de muligheder mediet giver. Ifølge Martin Thorborg er man færdig hvis man ikke viser sig på de sociale medier, men jeg forstår helt ærligt ikke at han og andre er villige til at satse deres uploadede materiale på denne reklameform. Det er måske bedre at satse på LinkedIn?
Jeg bruger selv både Facebook privat og Linkedin professionelt. Nogle enkelte går igen, men ellers synes jeg, det er rart at kunne holde de to ting adskilt.
nu vi er ved det, er der så nogen der ved hvordan man kan, eller om man kan, pushe emails fra Linkedin omkring specielle emner til sin mailboks, ligesom her på Amino...
Det er den primære årsag til at jeg ikke bruger Linkedin særligt meget.. Jeg er ikke opdateret på hvad der sker derinde.