Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigeheder til billeder på Facebook

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Ebeltoft
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Inspireret af Martin Thorborgs Nyhedsbrev, registrerede jeg en side til mit firma på Facebook. Men da jeg ville lægge mit firma-logo ud, blev jeg bedt om at overdrage rettighederne til Facebook. Det gjorde jeg naturligvis ikke, og undrede mig samtidig over at så mange uden at betænke sig har lagt en masse billeder ud, som Facebook nu formelt ejer rettighederne til. 

Er der nogen der ved hvordan det forholder sig med rettigheder til materiale på Facebook - og er det reelt noget problem?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er langt ude. Milioner af billeder fra folks privatliv er officielt ejet af facebook, og kan bruges til hvad som helst.  Og iøvrigt også alle andre detaljer om folks privatliv.....

 

Jeg er færdig med facebook :0)

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Den er en ældre sag den artikel, er det stadig aktuelt mon? Altså er betingelserne for at bruge siden stadig de samme?
I givet fald er det skræmmende.

Tror flere og flere vil opdage at deres online voyeurisme kan kaste ting af sig, de ikke finder behagelige.

Jeg har selv, af forskellige årsager, fravalgt Facebook for et halvt års tid siden, så er mildt sagt ikke selv særligt opdateret på området.

Mange venlige hilsener
Peter Holmstrand

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er stadig et problem. Forbrugerrådet er inde over – såvel i Danmark som mange andre lande. Vi må håbe, de sammen kan gøre noget.

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jja, eventuelt lukke det helt, og forbyde den slags communities, så de unge mennesker igen kan lære at være sociale face to face, og ikke facebook to facebook Stick out tongue

(dagdrømmeri og sarkasme anvendt)

Mvh
Peter Holmstrand

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal aldrig på Facebook, så længe jeg ikke kan blive slettet helt af deres system og skal give dem rettighed til mit materiale....

Mange er slet ikke klar over hvad det er de siger ja til....

Fra Ebeltoft
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres hurtige svar, jeg tænkte at der var noget skummelt ved Facebook, selvom jeg rigtigt godt kan lide de muligheder mediet giver. Ifølge Martin Thorborg er man færdig hvis man ikke viser sig på de sociale medier, men jeg forstår helt ærligt ikke at han og andre er villige til at satse deres uploadede materiale på denne reklameform. Det er måske bedre at satse på LinkedIn?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger selv både Facebook privat og Linkedin professionelt. Nogle enkelte går igen, men ellers synes jeg, det er rart at kunne holde de to ting adskilt.

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

nu vi er ved det, er der så nogen der ved hvordan man kan, eller om man kan, pushe emails fra Linkedin omkring specielle emner til sin mailboks, ligesom her på Amino...

Det er den primære årsag til at jeg ikke bruger Linkedin særligt meget.. Jeg er ikke opdateret på hvad der sker derinde. 

Catillo, Web der virker!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)