Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning af Aps/ Genoptagelse af Aps.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er medejer af et Aps. som er løbet direkte ind i et problem, med "Tvangsopløsning af Aps". Opstået pga.. "for sent indsendelse af regnskab (2007). Sagen har rullet frem og tilbage, med "trusler" om skifteret osv. (Vi fravalgte revisor i 2006, da vi ikke har særlig stor omsætning, og har haft underskud i selskabet, så hvad der er sparet....osv. - Men set i bakspejlet burde vi vel have beholdt revisor!!)

Vi HAR erkendt, at lukke firmaet, men vil jo helst selv "styre" et salg, uden konkurs osv. Derfor kæmper vi nu for at undgå skifteret osv. Har "genansat" Revisor, et krav fra Selskabsstyrelsen.

Problemet er så, at revisoren pludselig forlanger "dokumentation for ALLE transaktionerne mht. mellemregningen mellem Anpartshaverne (vi er 2)". Kan oplyse at vi begge har indskudt mange penge. A): kr. 414.000,-, B) Kr. 219.000,-. Der er KUN tale om at mellemregningen bliver større, i vores "favør", altså gælden til anpartshaverne øges. ( VI HÅBER jo at få afhændet selskabet (aktiverne...!)

Mit spørgsmål: ER det ikke tilladt at smide penge ud af vinduet? For det er jo det vi gør i STOR målestok. Vores revisor går allermest op i at der er tilbagebetalt småbeløb til den ene anpartshaver. Der er ikke tale om lån " den anden vej". Jeg undrer mig MEGET over, at jeg skal klandres for at have penge tilgode...!

Ok- at der er dumt at blive ved med at indskyde penge i en "dødsejler" er sandt, men ER det ulovligt?

Har jeg en Revisor som ikke er på min side, ???? 

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Din revisor vil normalt altid være på din side, men derfor kan vedkommende stadigvæk ikke trylle reglerne væk.

Så der skal naturligvis være papir på alle indtægter og udgifter i virksomheden, ellers kunne det jo lige så godt være at virksomheden blev brugt til hvidvaskning af illegale midler.

SKAT vil helt sikkert slå ned på hvor pengene stammer fra hvis der ikke foreligger papir på at det er private indskud/lån til virksomheden.

Det er forøvrigt en stor fordel for dig som långiver at have papir på at have lån XX.XXX kr. til virksomheden, da du så sidestilles med andre kreditorer ved en eventuel konkurs.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke bare dokumentere bevægelserne som revisor beder om ? Du skal også lige være opmærksom på at hvis først et selskab er tvangsopløst så er det bare bad luck. De er benhårde i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen hvad det angår. Så jeg ville da klart føje min revisor sålænge det ikke er ublu krav han stiller og det mener jeg umiddelbart ikke det er.  Her har Anders, som sædvanligt, helt fat i den lange ende.

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Hvis mellemregningen skal bruges til reetableringen

af egenkapitalen....

Skal din revisor have dokumentation på mellemregninger og indskud.

Så han gør det ikke for at tjene penge, men for at have formalia i orden.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)