Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbud på hjemmeside søges

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Er ikke enig i at kunden nødvendigvis får den bedste pris på den måde... F.eks. giver vi for tiden nogle ret så fair priser til vores kunder, da vores kreative bureau er et forholdsvist nyt projekt, og derfor skal have en masse fede referencer i kassen! Men de priser er vi ikke interesseret i at have liggende ude, da de jo ikke holder for evigt.  

Er heller ikke interesseret i at melde en pris ud på en opgave i dette forum, da to opgaver der umiddelbart lyder helt ens, kan være vidt forskellige. Kommer jo meget an på hvilke krav og forventninger kunden har til produktet.

Men hey, vi kan vel bare gøre det på hver vores måde, og så må kunden jo selv vælge hvem de vil benytte sig af... Jeg tvinger altså ikke nogen til at købe noget hos os. Så kan kunderne sammenligne de priser og tilbud de får pr. mail (uden for offentligheden) med dem de får i et forum, som alle har adgang til.

Og husk det ikke kun handler om pris, men også om kvalitet og service. Vi tager os tid til at snakke med kunden om hvad de ønsker, så vi er sikker på at kunne overholde vores aftaler, og leverer et godt produkt, der lever op til kunden krav, behov og forventninger.

Mvh Morten Hundahl @ We Make Noise

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Det er også sådan offentlige licitationer fungerer.

Jørgen - det var da vist noget værre sludder, du fik sagt der. Offentlige licitationer er bestemt ikke offentlige i den forstand, at alle kan se alles bud - så kan den næste jo bare byde under, og dermed vinde budrunden. Derimod drejer den offentlige licitation sig om, at bud kan gives af alle (deraf ordet offentlig), under forudsætning af, at de overholder givne deltagerbetingelser - modsat begrænset licitation, hvor det er specielt udvalgte virksomheder, der kan give bud.

Nå - men det var licitationsregler. Jeg synes absolut ikke det er fair at sige, at alle skal opgive deres bud offentligt. Hvad skal det gøre godt for, andet end at den næste så bare har mulighed for at gå 500 kr. ned i pris, som måske slet ikke er reelt i forhold til opgaven ? Reelt set mener jeg bestemt, at en person, der ønsker et godt tilbud, er langt bedre stillet ved at få reelle lave tilbud ind via brevsprækken (mail) - et tilbud der holder vand, og hvor tilbudsgiver ikke laver et venstrehåndsarbejde, for overhovedet at kunne tjene et par hundrede dask på opgaven. En tilbudgiver er ved et skjult bud klar over, at der er konkurrence, og dermed afgiver sit absolut bedste og billigste tilbud, men stadig er realistisk overfor opgavens art, og at vi jo ikke arbejder gratis. 

Til gengæld synes jeg det er helt fair, at alle oplysninger - der har relevans for opgaven - bliver meddelt i det offentlige forum, så tilbudsgivere kan få et retvisende billede, og dermed give det mest realistiske bud.

Og ja - naturligvis blot min ydmyge holdning Stick out tongue

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

SusanneK.nu:

Jørgen Olsen:

Det er også sådan offentlige licitationer fungerer.

Jørgen - det var da vist noget værre sludder, du fik sagt der. Offentlige licitationer er bestemt ikke offentlige i den forstand, at alle kan se alles bud - så kan den næste jo bare byde under, og dermed vinde budrunden. Derimod drejer den offentlige licitation sig om, at bud kan gives af alle (deraf ordet offentlig), under forudsætning af, at de overholder givne deltagerbetingelser - modsat begrænset licitation, hvor det er specielt udvalgte virksomheder, der kan give bud.

Nå - men det var licitationsregler. Jeg synes absolut ikke det er fair at sige, at alle skal opgive deres bud offentligt. Hvad skal det gøre godt for, andet end at den næste så bare har mulighed for at gå 500 kr. ned i pris, som måske slet ikke er reelt i forhold til opgaven ? Reelt set mener jeg bestemt, at en person, der ønsker et godt tilbud, er langt bedre stillet ved at få reelle lave tilbud ind via brevsprækken (mail) - et tilbud der holder vand, og hvor tilbudsgiver ikke laver et venstrehåndsarbejde, for overhovedet at kunne tjene et par hundrede dask på opgaven. En tilbudgiver er ved et skjult bud klar over, at der er konkurrence, og dermed afgiver sit absolut bedste og billigste tilbud, men stadig er realistisk overfor opgavens art, og at vi jo ikke arbejder gratis. 

Til gengæld synes jeg det er helt fair, at alle oplysninger - der har relevans for opgaven - bliver meddelt i det offentlige forum, så tilbudsgivere kan få et retvisende billede, og dermed give det mest realistiske bud.

Og ja - naturligvis blot min ydmyge holdning Stick out tongue

Hejsa. Jeg ved naturligvis godt at man ikke får sine konkurrenters bud at se i offentlige licitationer - men spørsmål fra alle bydere har jeg erfaret bliver offentliggjort. Det er denne åbenhed jeg bryder mig godt om. Det er ikke en livsnødvendighed for mig at kende mine konkurrenters priser - men det ville være lækkert.

Jeg synes det kunne være interessant for mange hvis folk stod frem med deres priser - så kan folk der læser med også få en ide om hvad prislejet er for den type opgave det drejer sig om.

 

Og er der nogen der kan lave det 500kr billigere - så fred være med det - han skal da have opgaven hvis han "umiddelbart" kan levere det samme - det må da være købers fornemmeste opgave at vurdere sælgers troværdighed - og tjekke op på referencer før arbejdet påbegyndes.

 

Bortset fra det er her tale om købers marked  - husk det hvis du er køber :)

Og du får ikke hvad du betaler for som mange folk siger - du får enten mere eller mindre. Du bestemmer som regel selv, men du skal gøre dig umage for at finde den rigtige leverandør.

 

Som leverandør af en serviceydelse skal man jo ikke være bange for at blive underbudt af folk der laver venstrehåndsarbejde - for kunden er som regel utilfreds med den leverede serviceydelse hvis det er noget lort - så hvis du har givet dit bedste tilbud og er blevet slået af en "klaphat" er det bare at læne sig tilbage og vente på at kunden "bliver klogere".

 

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Hvad præcist han har sagt har givet dig "sidstnævnte" ide?

At han før har tilbudt at give mig en pris - da jeg så beder om den, vil han hellere have mit budget afvide end at fortælle en pris. Da jeg siger, at der er tale om en budgetopgave, er det det sidste jeg hører til ham.

Så er det da mere reelt at melde ud fra starten, at den allerede definerede opgaven vil koste X.000 kroner. I stedet for at være så fokuseret på, at tilbuddet endelig ikke skal skyde under budgettet (kan jo godt regne ud, hvad tilbuddet kommer til at lyde på, hvis budgettet er henholdsvis 8.000 eller 14.000 kroner).

Fra Silkeborg
Tilmeldt 2. Mar 09
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig Morten!

Der blir alt for tit fokuseret på prisen, i stedet for at tage alle faktorer med i overvejelsen... Og det er altid leverandørens opgave at råde og vejlede kunden, så man sikrer at den pris og kvalitet der er aftalt, stemmer overens med kundens forventninger til projektet.

Jeg ville som kunde da også have det bedre med at modtage et tilbud fra en, der havde vist interesse for opgaven, og brugt tid på at sætte sig ind i omfanget, i stedet for bare at få smidt en pris ud på X.XXX kr.... det virker useriøst for mig.

Men derfor er der jo ikke noget i vejen for, som Susanne skriver, at kunden ligger alle oplysninger ud, så alle får det samme udgangspunkt.

Fra København
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er derfor vi har faste priser. - Alle betaler det samme. Send mig en mail på frederik@purplecow.dk, så får du prislisten retur.

 

God dag til alle.
- Frederik

PurpleCow - Websites der skiller sig ud

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Frederik, det er forhåbentlig et latterligt forsøg på at promovere dig selv, eller en dårlig joke?

Ellers vil jeg gerne købe en hjemmeside med ca de samme funktioner som FaceBook. Hvor lang leveringstid har i?

Fra København
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har faste priser på design og CMS med standardfunktioner, selvølgelig betaler man ekstra for udvikling.

PurpleCow - Websites der skiller sig ud

Fra Århus
Tilmeldt 2. Mar 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu handler det ikke om at have et forum hvor der er verdensrekord holdere, men et forum til udvikling og udveksling mellem firmaer/personer, som har en interesse i at deltage i det der foregår her.

Og jeg vil personligt hellere have en god kontakt og fornemmelse af en, som man kan møde gennem det åbne forum, frem for bare at tage det firma med bedste Adwords på google.

Fra Nyborg
Tilmeldt 6. Jul 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hej aminoer

lige det med offentligelicitationer, her bliver en opgave udbudt offentligt, og ved denne lejlighed er der fastsat en dato hvor de indkomne tilbud åbnes, og man har derfor ikke mulighed for at tilpasse sin pris til de andre, endvidere bliver alle stilede, uddybende spørgsmål besvaret, og udsendt til alle der har rekvireret materiale, i forbindelse med rettelsesblade, en eller to gange i forløbet (offentliggørelse til åbning af indkomne tilbud).

lidt svært at gøre i dette forum!

de bedste hilsener

Morten

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)