Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billige produktfotos af børnetøj

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har gået i en måneds tid gået og tænk på en ide angående produktfotos til netbutikker - med fokus på børnetøjsbutikker.

Den udspringer af, at jeg har kigget efter tøj til min to-årige søn i Aminos mange børnetøjsbutikker og ofte er blevet slemt skuffet og irriteret over ikke at kunne se tøjet ordentligt pga. dårlige produktfotos. Der er utrolig mange uskarpe, kedelige grå og uens belyste tøjfotos. Alt andet lige må det koste i salget, da det ikke giver nogen god præsentation af produkterne. Når jeg hører og ser priser på at få lavet den slags produktfotos (packshots), forstår jeg godt, at mindre web-butikker ikke har råd til det.

Jeg tror, at jeg kan gøre det billigt og i en god kvalitet. Inden jeg investerer en masse tid og penge i at kunne "masseproducere" produktfotos af børnetøj, vil jeg dog gerne have lidt føling med interessen og lidt feedback på ideen fra børnetøjsbutikkerne. Produktfotos vil i dette tilfælde sige, at tøjet bliver lagt på fladt underlag og fremstår på en kridhvid baggrund uden skygger, spejlinger osv.

Lad os sige, at jeg kan lave produktfotos af børnetøj for 20 kr. pr. stk. + 300 kr. i opstart. Er det noget, I ville være interesseret i?

Hvis nej, hvad holder jer tilbage?
Er det prisen, bøvlet med forsendelse eller levering/afhentning af tøj, manglende kontrol over processen eller noget helt fjerde?

Lad mig høre, hvis I har kommentarer til ideen - jeg vil være meget taknemmelig for feedback.

Med venlig hilsen

Carsten 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 26
Fra  TrendZet Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Det lyder meget spændende.

Jeg er helt enig i, at billederne bliver kedelige, uskarpe, utydelige osv.

For mig som totalt uprofessionel fotograf er det meget besværligt at tage billeder. Det tager lang tid, jeg mister tålmodigheden og resultatet er stadig elendigt.

Jeg har også nogle tasker og tørklæder som er meget svære at fotografere pga. genskin, pailletter m.m. Så lige de dele kunne jeg godt være interesseret i at få fotograferet.

Prisen på 20,- kr. er nok rimelig fair i forhold til hvor længe jeg selv skal bruge på at tage et billede og den ringe kvalitet. Noget andet er så om den enkelte vare kan bære en yderligere udgift på 20,-.  

Ulla www.TrendZet.dk Baby- og børnetøj Billige clogs Tasker og tørklæder

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Det lyder som et rigtig fint tilbud. Jeg ville benytte mig af det hvis du boede lige ved siden af os - og kunne springe til kameraet asap når der kom nye varer. For os er det altafgørende at vi er lynhurtige til at præsentere nyhederne - og dette er årsagen til at vi selv har fotograferingen i huset :·)

Hvis man ikke har disse krav - så tror jeg det er meget fornuftigt at ligge fotograferingen ud af huset - for at få bedre billeder og mere tid til andre ting.

Held og lykke med dit projekt :·)

Mange hilsener Helle

Fra Svendborg
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er en god idé. Men desværre er du rent geografisk langt væk fra mig...Jeg ville ikke sende varerne frem og tilbage. Det dur ikke...

Hvis du oprettede et rullende studio, og samlede dine fotooptagelser ville jeg gerne benytte dig, da jeg tænker prisen er ok. Fotos bliver også fritlagt eller hvordan. Lige nu begrænser jeg mig i mange indkøb, da jeg mangler en god løsning på fotoarbejde.

God vind med din idé.

Kh Trine Lønfeldt, www.umas.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ups, jeg fik vist ikke lige checket tråden de sidste par dage :-)

Mange tak for tilbagemeldingen alle tre. Jeres problemstillinger har helt klart givet mig noget at tænke over.

Jeg sender jer nok lige en privat besked i løbet af ugen, når jeg har haft lidt tid til at gruble over det. Jeg vil rigtig gerne hører lidt nærmere om tingene. Måske kunne jeg bidrage med lidt viden om fotograferingen og efterbehandlingen.

Mht. fritlægning. Til den pris skal belysningen laves, så baggrunden bliver helt hvid med det samme (ingen fritlægning). Det kræver dog, at tingene ikke er (delvist) gennemsigtige.

De bedste hilsner,

Carsten.

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten.

 

Dit tilbud vil være meget spændende for mit firma. Jeg pusler lidt med min egen økologiske børnetøjskollektion, hvor der skal tages produktbilleder, så de forhandler jeg forhåbentlig finder ikke skal bruge tid på det.

 

Det er ellers nogle flotte billeder du har på din hjemmeside Big Smile

Mvh

Agnete Justesen

Alma & Jacob - Økologisk og bæredygtigt legetøj valgt med omtanke almaogjacob.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Agnete,

Tak for de pæne ord om mine billeder, og godt at høre, at min ide kunne være interessant for dig - det luner Big Smile

Jeg skal lige forstå dit svar rigtigt. Har du fået forhandlerne til at lave produktfotos til din webshop, eller er det dig selv, som har stået for det?

Under alle omstændigheder er dine produkter klart præsenteret bedre end gennemsnittet - skønt at se.

Jeg skriver nok også lige til dig i løbet af ugen, for at høre lidt nærmere.

Med venlig hilsen

Carsten

 

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Jeg har også kigget lidt på din side og jeg syntes rigtig godt om dine billeder. Jeg syntes at det virker som om at du har mange gode ideer til opbygningen af fotos. Og det er måske lige netop det, som jeg kunne efterspørge hos dig...

På den ene side kan jeg godt li' de produktbilleder, hvor tøjet er fritlagt og med hvid baggrund, for sådan gør alle og det bliver ensartet.

På den anden side mangler jeg lidt "livet" i tøjet (håber at du forstår hvad jeg mener med det). Det bliver let kedeligt og man kan egentlig ikke se pasform m.m. særlig godt.

Da alle butikker får tøj lige nu!!!, så tror jeg at du ville få svært ved at nå rundt til os alle i det tempo, som det kræves for at følge med, for vi vil jo alle gerne være først med det nye :o) men det kunne måske løses på en eller anden smart måde ?!? - måske i samarbejde med leverandørerne... (Majbrit, der tænker højt) :o)

Under alle omstændigheder ville jeg gerne købe et fotokursus af dig og det tror jeg ville være en stor succes at tilbyde. Du kunne komme ud en dag og lære at sætte lys m.m. op, så de netop passer til den enkeltes butiks rammer og udstyr. Det ville jo selvfølgelig koste noget mere, men det ville være en rigtig god investering (for mig ihvertfald).

Håber at du kunne bruge noget af det og jeg vil selvfølgelig gerne være med til at brainstorme videre med dig, for din ide er god :o)

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Du har fat i noget rigtigt.

Vi har en webshop i Sverige som hedder www.mammashop.se og vi stiller altid krav til alle vores leverandører at der skal være profesionelle billeder af ALLE produkter i alle farver, for ellers kan vi ikke præsentere DERES produkter fint og sælge DERES produkter.

Desværre er det sådan at nogle producenter ikke fatter vigtigheden af profesionelle billeder og når varerne bliver leveret, så mangler der billeder på 20% af kollektionen. Så skal vi selv til at tage billeder og bagefter får dem fritskrabet og resultatet bliver aldrig i top, for vi har hverken udstyret eller tiden til at gøre det. Så dit forslag er super og vi vil gerne benytte os af det.

Så hvis du sætter dette i værk, så vil vi gerne have information om det og så kan vi arrangere at vi kommer forbi en eller to gange om måneden med det tøj og ting der skal tages billeder af.

Vores plan er at fra 1. april bliver alle ordre vi sender til vores leverandører afgivet under forudsætning at der er billeder af alle design og print. Såfremt der ikke er det, så forbeholder vi os retten til at returnere alle de produkter, hvor der ikke er billeder på, eller at vi gør en dekort i fakturaen, som modsvarer den omkostning vi har på at få taget billeder. 

Så vi er klar.

DBH Kim Rasmussen

 

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten.

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

Jeg pusler som sagt med min egen økologiske børnetøjskollektion, som der skal tages produktbilleder af..

Mange sælger bruger meget tid på at tage produktbilleder, af de vare der kommer ind ad døren, og ofte bliver de ikke ret gode. Jeg som leverandør syntes ikke at sælgerne skal bruge en masse tid på at tage billeder, hvis jeg kan levere dem.

Gav det mening Smile

Jeg har dog fået lavet en rigtig god aftale med en fotograf i silkeborg, men jeg syntes din ide er god og til en overkommelig pris.

Mvh Agnete Justesen

Alma & Jacob - Økologisk og bæredygtigt legetøj valgt med omtanke almaogjacob.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)