Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træt af folk der ikke vil betale regning

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en der ikke vil betale for noget undervisning som er udført. Jeg har ikke oplevet det før og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an.

Jeg skriver en regning (original til eleven og kopi til mig selv). Eleven er stoppet men har en gæld til mig på omkring 1000 kr. Som er b-indkomst jeg er ikke momsreg.

Problemet er at jeg har skrevet betalt på den regning fordi jeg stolede på dem. Er det nok til at jeg må vinke farvel til pengene ? kan jeg ikke bare "opdigte" undervisningslektioner og skrive nye regninger ?

Bliver sku pissed over sådan noget ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg kan godt forstå, at du er vred over det, men at skrive "betalt" på en ubetalt regning/faktura er ikke smart.

Du har ikke en snebolds chance i helvede for at få de penge ind, i og med at du jo har skrevet, at det er afregnet for. Så skulle det lige være fordi, at der ikke var dækning på elevens dankort, men da du højst sandsynligt ikke tager dankort, så er den potte ude.

Lad det fare og være en lærestreg. Hvorfor betaler de ikke inden lektionen starter eller umiddelbart efter at den er slut. Det gjorde jeg da, dengang jeg gik på køreskole og sådan var det bare.

Med venlig hilsen

Fleming

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav en kreditnota (som du ikke behøver at sende til eleven) hvorved du er berettiget til at fratrække tabet. Jeg - en kunde - havde et tilsvarende problem for nogle år siden iforhold til en fratrådt medarbejder. Dog var der ikke skrevet betalt nogle steder. Han havde bare ikke betalt hvad han skyldte som aftalt. Rådet var at arbejdsgiveren bare indberettede det som løn og derved fik fradrag (og medarbejderen fik en lærestreg).  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 05:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne blive en lidt morsom klage til fagforeningenGeeked

Fra Roskilde
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm ok .. tak

Ja ved godt det er for dumt . Problemet er at det er børn der kommer her dvs de skal have pengene med i skole så derfor har jeg sagt det er ok de betaler på min konto. Jeg skulle bare ha stoppet undervisningen da betalingen udeblev

Men jeg har jo ikke nogle "varer" der sælges dvs jeg kan jo i princippet skrive hele blokken fuld og sige de ikke er betalt. Forstår du ?

 

 

  

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok det lyder lidt komplicerede. Kan jeg skrive den kreditnota på den blok jeg bruger til regninger og skal der stå noget specielt på den ?

Fra Roskilde
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

øh hvordan klage til fagforeningen ?

Jeg overvejer faktsik at kontakte dansk musiker forbund (min fagforening)

 

Fra Tølløse
Tilmeldt 8. Jun 07
Indlæg ialt: 795
Fra  SusanneK.nu Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Hansen:

Hmm ok .. tak

Ja ved godt det er for dumt . Problemet er at det er børn der kommer her dvs de skal have pengene med i skole så derfor har jeg sagt det er ok de betaler på min konto. Jeg skulle bare ha stoppet undervisningen da betalingen udeblev

Men jeg har jo ikke nogle "varer" der sælges dvs jeg kan jo i princippet skrive hele blokken fuld og sige de ikke er betalt. Forstår du ?

 

Øhhh ja, man kan også køre over for rødt lys eller røve en bank. Og hvad vil det så gøre dig til, hvis du skriver falske regninger ? Og hvilket ry tror du, at du vil få på skolen og i branchen, hvis du griber til den slags?

 

Kreditnotaen laver du på samme regningspapir ja, og så skriver du på, hvilket regningsnr. der skal krediteres, og evt. hvorfor og skriver minus foran beløbet.

Du kan jo også vælge fremover først at skrive regningen/kvitteringen, når du har konstateret pengene er indgået i banken.

 

SusanneK.nu

Bogføring for små og mellemstore virksomheder

Fra Roskilde
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm .. ok tak ang kreditnotaen

Jamen ang at skrive falsk regning. Hvis manden bruger det argument når han udemærket ved der ikke er betalt så må jeg jo give af samme skuffe hvis det er sådan vi skal lege. Jeg kan jo skrive ti regninger der ikke står betalt på hvis han hellere vil betale det dobbelte.

Pigen er jo kommet her i mit hjem fordi en anden elev spurgte mig om jeg kunne tage hende. Det er stor venteliste på musikskolerne og så tager folk en i røven efterfølgende.

Det er sku da princippet ...

 

 

Tilmeldt 1. Apr 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Med ærlighed når man længst.

Skriv ingen falske fakturaer, det får man ikke noget godt ud af.

Du kunne fremsende et brev / kontoudtog med den skyldige saldo.

I brevet skriver du, at fakturaen desværre er blevet kvitteret ved en fejl.

Du anmoder derfor venligst om dit tilgodehavende.

Du kunne også prøve at opsøge debitor, det virker som regel at stå ansigt til ansigt.

Det kunne jo være du var heldig.

 

Venlig hilsen

 

Elisabeth Bay Jensen

www.kontorligaen.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)