Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man...?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Som stor tilhænger og bruger af Google Analytics + andre værktøjer, herunder trackingsystemer, vil jeg høre om det er lovligt at udsende noget materiale (via alm. post) til en virksomhed som man kan se har være inde at besøge ens website.

Tænker på noget i retningen af: "...vi retter henvendelse til Jer fordi vi kan se at I er trofaste besøgende på vores hjemmeside, og vi vil derfor høre, om bla bla bla bla...."

Er det fuldt ud lovligt...?

 

JLN

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skulle der umiddelbart ikke være noget til hindring for, så længe du holder dig til at udsende materialet pr. post, eller tager kontakten pr. e-mail.

Jeg ved dog ikke om det vil være påkrævet at skrive det i en disclaimer på siden at "Besøgsinformation på hjemmesiden anvendes udelukkende til interne statistiske og markedsføringsmæssige formål.

Hvordan du sporer dine besøgende kan jeg så ikke helt gennemskue, medmindre de har en profil du kan finde kontaktoplysninger i, eller de har deres egen ip-range hos ripe.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Det skulle der umiddelbart ikke være noget til hindring for, så længe du holder dig til at udsende materialet pr. post, eller tager kontakten pr. e-mail.

Jeg ved dog ikke om det vil være påkrævet at skrive det i en disclaimer på siden at "Besøgsinformation på hjemmesiden anvendes udelukkende til interne statistiske og markedsføringsmæssige formål.

Hvordan du sporer dine besøgende kan jeg så ikke helt gennemskue, medmindre de har en profil du kan finde kontaktoplysninger i, eller de har deres egen ip-range hos ripe.

 

Det er da vist kun lovligt pr, post, e-mail er kun tilladt såfremt de selv har tilmeldt sig f. eks nyhedsbrev, eller er der  kommet nye regler?

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

kijo:

Det er da vist kun lovligt pr, post, e-mail er kun tilladt såfremt de selv har tilmeldt sig f. eks nyhedsbrev, eller er der  kommet nye regler?

Du har ganske ret - Det var en tastefejl fra min side, jeg havde været ved at rette i sætningen da jeg skrev den, og kom til at skrive e-mail i stedet for telefon.

Man må naturligvis IKKE tage uopfordret kontakt pr. e-mail hvis man ønsker at afsætte en vare eller tjenesteydelse.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vist ingen ko på isen i forhold til loven. (I hvert fald ikke, hvis du tilpasser en disclaimer, som Anders foreslår.).

Til gengæld er jeg ikke så sikker på effekten. Det kan blive opfattet som anmassende, i hvilket tilfælde dit brev ryger direkte ud, og du samler badwill.

Så er der problematikken med at ramme den rigtige modtager.  Der er f.eks. en risiko for, at det er en almindelig ansat, som surfer privat i arbejdstiden og havner på din side. I dette tilfælde vil modtageren af brevet nok også bare kyle det ud, hvis du stiler det til den funktion, som oftest har med dine ydelser at gøre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det ville så være mit andet spørgsmål - nemlig mht. effekten som jeg har tænkt meget over.

MEN man er jo nød til at bruge den business intelligence til et eller andet. Hvis man kan se at en potentiel kunde flere gange har brugt relativt lang tid på ens site, besøgt flere sider m.m. - så bliver man sq nød til at gøre noget for at komme i dialog - naturligvis med den bagtanke at få solgt noget (surpriiise!)

Hvad siger I - hvordan skal man bruge den viden? Hvilken approach skal man tage? Skal man ringe i stedet og "lade som ingen ting" eller hur...?

 

JLN

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

mmdgh:

Hvad siger I - hvordan skal man bruge den viden? Hvilken approach skal man tage? Skal man ringe i stedet og "lade som ingen ting" eller hur...?

Kontakt dem og brug den viden du har uden at fortælle dem, at du ringer eller skriver, fordi de har besøgt din hjemmeside. Det ville være min tilgang til sagen.

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mmdgh:

Ja, det ville så være mit andet spørgsmål - nemlig mht. effekten som jeg har tænkt meget over.

MEN man er jo nød til at bruge den business intelligence til et eller andet. Hvis man kan se at en potentiel kunde flere gange har brugt relativt lang tid på ens site, besøgt flere sider m.m. - så bliver man sq nød til at gøre noget for at komme i dialog - naturligvis med den bagtanke at få solgt noget (surpriiise!)

Hvad siger I - hvordan skal man bruge den viden? Hvilken approach skal man tage? Skal man ringe i stedet og "lade som ingen ting" eller hur...?

 

JLN

Jeg er enig med dig. Men hvad med at vende den om? Hvis de bruger tid på jeres side, men ikke kontakter jer, så skal i måske rette på siden? Bedre mulighed for kontakt, mere fokus på hvor det er brugeren smutter... Den slags.

Hvis du ringer op, så ville jeg overhovedet ikke nævne at de havde kigget på siden.

Mvh

/Jesper

 

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra Næstved
Tilmeldt 21. Jul 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

min erfaring er at sender du noget til virksomheder pr. post så ryger det lige over venstre skulder og direkte ned i skraldebøtten. jeg har prøvet flere indgangsvinkler og synes den der virker bedst er at ringe dem op, få fat i deres beslutningstager og lave en hurtig intro da du kan se de har vist interesse for dit produkt. og hvis de er afvisende så forsøg at få en mail adresse ud af dem, for så må du gerne sende mail til dem.

held og lykke

christine, harmoniet.dk

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gad ikke bruge energi på at gå offline med stor risiko for at ramme den forkerte og personligt synes jeg, at det er for langt ude at jagte kunder på denne måde.

Du har dem jo lige der, på din hjemmeside - den rigtige person - i situationen hvor de kan påvirkse, så hvorfor ikke kommunikere med dem på dette tidspunkt?

Hvis nogen har solgt dig noget business intelligense, så har de vel også leveret opskriften, der fortæller hvordan du tjener investeringen hjem igen?

Hvis hjemmesiden ikke er god nok til at få dem til selv at kontakte dig; så skal hjemmesiden jo bare gøres bedre Wink

Mvh,
Christian

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)