Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny laptop

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 05:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps, så blev jeg den heldige vinder af indbrud, hvor arbejdslappen blev taget med under armen. Rigtig ærgeligt da jeg havde mange data på den pc som jeg ser som stor værdi. Til mit held er meget krypteret, tak Lenovo, og havde taget ekstern backup et par dage inden - men er da stadig en ærgelig måde at skulle afskrive mange timers arbejde.

Fred med det, men jeg skal klart nok have en ny pc - normalt, dengang jeg havde masser af tid, fulgte jeg en del med i markedet omkring IT, software og hardware, men må nok indrømme at min nuværende viden er begrænset til hardwaretest i det månedlige Pc Player.

Jeg havde forestillet mig mærkerne HP(business maskinerne), Lenovo eller evt Apple? Jeg søger en robust maskine som er lavet af ordenlig kvalitet, og så gerne mest for pengene.

Mit budget ligger omkring 6-7k kan sikkert overtales til at bruge det dobbelte, men så dog gerne at jeg ikke ramte fra langt fra dette udgangspunkt.

På nuværende tidspunkt har jeg ikke planer om at patche maskinen op til en dock, men muligheden kunne være rar.

Hvad jeg primært søger fra jer er erfaring, gerne med de ekstra services producenten tilbyder og generelt jeres egen mening og opfattelse om produkterne såvel som mærkerne.

På forhånd tak.

Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 06:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke noget pis. Der er desværre alt for mange mennesker der ikke helt har styr på hvilke ting der er deres og hvilke ting der er vores. En god ting at du i modsætning til mange andre har tænkt på backup, kryptering mm. Men alligevel der er mange ærgrelser forbundet med den slags oplevelser. Håber svinet får den galt i halsen og dør

Det er altid svært at råde andre til hvilken model af pc/bærbar de skal have. Og det eneste kriterier du har sat op er prisen som jeg forstår, er den også rimelig flydende.

Skal jeg give et godt råd, behøver jeg lidt mere info omkring brugen af den, hvilke programmer skal du afvikle. Hvilket styresystem vil du benytte. Skal den være hurtig eller meget hurtigStick out tongue. Opgraderings muligheder, skærm størrelsen osv.

Med venlig hilsen / Best Regards 

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 06:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hurtige ting jeg skal bruge maskinen til

  • Office
  • Mail
  • Internet
  • Kundetilbud
  • Præsentationer
  • En anelse photoshop og indesign
  • Vista 
  • Gerne Intel - medmindre folk kan overtale mig til AMD :O)
  • 15.4" skærm, muligvis 12", men 8.9 er simpelthen for småt-

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 07:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne f.eks. være en Dell Lattitude E6500.

15,4", valgfri Windows XP/Vista, 2 GB RAM, 160 GB harddisk, DVDRW, WIFI., 3Yr Basic Warranty - next business day inkl..
Til ca. 8.000 kr. excl. moms. Kan tilpasses efter behov.
Den er forberedt til dock, skulle du få brug for det.

F.eks. opgradering til 4 års onsite next business day ProSupport til 1251,- Kr.
De tilbyder også accidental damage, så skulle du komme til at tabe den eller spilde kaffe i den, er det dækket af garantien.
En anden service de tilbyder er remote wipe, så skulle den blive væk fra dig, kan indholdet af harddisken blive slettet ved din kommando.
Du kan få indbygget 3G trådløs modem, så du slipper for en ekstern USB dongle.
Du kan også få en IBAS garanti, så skulle der ske noget fatalt med harddisken, sender Dell denne til IBAS så du kan få dine data tilbage.

Mvh
Brian Jørgensen

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til hvilken CPU du skal vælge er der ikke den store forskel hverken i pris eller ydelse mere. Måske er der stadig en lille forskel, hvor du får lidt mere for pengene med en AMD.

 

Et par forsklag:

HP:

http://compuland.dk/brbar_og_tilbehr/500010000_kr/hp_compaq_6735b_15_rm70_2gb_160gb_vb_53797_da.html

Lenovo:

http://compuland.dk/brbar_og_tilbehr/500010000_kr/lenovo_tp_r61_141_t9300_2gb_120gb_57472_da.html

 

Eller denne muskel maskine med ekstra meget kraft, fingeraftryk genkendelse og meget mere

Toshiba:

http://compuland.dk/brbar_og_tilbehr/10000_kr/toshiba_qosmio_f50113_154_wxga_57909_da.html

 

Med venlig hilsen / Best Regards 

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 08:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Har faktisk kigget på netop denne model.

Den virker til at være af usædvanelig god kvalitet, især når man ser billeder og læser test.

Den lurer jeg lige nærmere på. 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt klart anbefale dig at kigge nærmere på en IBM/Lenovo Thinkpad X300. Prisen er lidt højere end budgetteret, men nu nævner du jo, at du kan overtales... :)

Maskinen er udstyret med en skærm på 13,3" med en opløsning på 1440 * 900 px. Den er desuden udstyret med 64 GB SSD og en 1,2 GHz low voltage CPU. Den vejer oven i købet under 1½ kg - med DVD-brænder.

Er budgettet til det, kan du også overveje X301. Den er udstyret med 128 GB SSD samt 1,4 GHz CPU og indbygget 3G-kort. Vægt, størrelse osv. er den samme.

En kollega på kontoret investerede i sidste uge i X301'eren, og det er virkelig den lækreste maskine jeg nogensinde har set. :)

Fra Ny Vestergade 5, 1471 København K
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv en DELL vostro 1710 - Den er lidt tung, men har en stor skærm og er ganske flot, så den har en vis WOW effekt ved præsentationer overfor kunder.

Jeg er ihvertfald glad for den, men jeg har også en IT-virksomhed, som sælger noget seriøst software.

Held og lykke med det.

Få styr på arbejdstiden - Lav en plan - Se hvordan på www.ondutyplanner.dk - Planlægning af vagter og booking af vikarer

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad nu være at bruge særlig mange penge påe n bærbar medmindre du skal spillecomputerspil ofte,ogfaktisk sletikke dastationær er langt bedre til det.

Brug 4k evt en fra zepto, mere kan jeg ALDRIG se du skulle bruge på den. Det er rent til grin med alle de mennesker der køber bærbare til 10k og ikke spiller computerspilpå dem, også næsten dem der gør...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)