Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cold calls

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa...

Vi saelger software.

Hvordan klare I andre det med at lave "cold calls" ?

Nogen som kan dele deres erfaringer?

A) Jeg vil meget hellere mode kunderne face to face og vil derfor gerne have nogen til at forestage cold calls.

B) Skal man team op med Telemarketing firma eller skal man bare ansaette en studerende?

Paa forhaand tak for input....

 

 

 

 

 

 

 

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg har aldrig brudt mig om Cold Calls, så det stoppede jeg med i år 2000 efterhåden som jeg fik check på online markedsføring.

I dag ser jeg Cold Calls som en forældet markedsføringsform, der hører fortiden til.

Ulemperne er, at du med stor sansynlighed forstyrrer en masse personer, der bliver irriterede over at skulle tage stilling til en "sælger", ventetid, ring tilbage senere, jeg er ikke den rette, han er på ferie, ikke lige nu, vi kikker på det, vi har desværre haft for travlt til at kikke på dit tilbud - ja, de sidder stadig i rygmarven, alle undskyldningerne.

Over for dette står Internet markedsføring:

Du er synlig, netop på det tidspunkt dit produkt efterspørges.

Du styrer 100% kommunikationen, hvad der skal vises, i hvilken rækkefølge og hvordan.

Kunne du komme med et argument for, hvorfor du vil lave Cold Calls?

Venlig hilsen,

Christian

 

 

Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

enig christian....fedt hvis man kan faa kunder i butikken via web,

 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet med telemarketing salg er, at det kun egner sig til simple produkter som kunden meget let kan tage stilling til. Bliver det for avanceret, og er der for meget kunden skal tage stilling til, så ender det næsten altid med et nej. Og software tror jeg kan være vanskeligt at sælge via telemarketing.

Men måske kan du bruge et telemarketing bureau til at booke møder for dig?

mvh Carsten

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Carsten Jacobsen:
Men måske kan du bruge et telemarketing bureau til at booke møder for dig?

Enig, få andre til at booke møder for dig, f.eks. www.FreeTele.dk eller et andet bureau som kun tager betaling for resultater.

Mvh.

ditbrugtmarked

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Vi har både brugt telemarketingsfirmaer (til mødebooking), og Google Adwords, til vores salgskampagner, og her har det klart været Google Adwords, der har givet bedst afkast. Jeg tror at I vil gøre jer bedst med Adwords også.. jeg ville da ikke købe software over telefonen.. jeg vil da SE en demo el. lignende .. på min skærm :)!

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg mener at du skal se på de foregående indlæg med nogle væsentlige forbehold.

1. Telemarketing eller cold calls ER hårdt arbejde, men har du gjort dit forarbejde ordentligt i form af en kvalificeret søgning efter interessante kundeemner, så kan hitraten blive rigtig god. MEN - før du går i gang er det er helt afgørende, at du danner dig et klart billede af, hvem der er potentielle købere. Så spørgsmålene er: Hvem kan du løse nogle problemer for? - forbedre forretningen for? eller give en større indtjening?. Er din software særlig interessant for en særlig branche eller for en bestemt størrelse virksomheder, så skal du kvalificere din søgning og emneliste i forhold til det.  At Christian iMARKETING lever og ånder for online markedsføring er indlysende, men det betyder ikke, at telemarketing er en forældet form for indledende kundekontakt. Sure kundeemner og mange afslag på telefonsalg skyldes som regel, at man ikke er i stand til at skabe en umiddelbar interesse for produktet/ydelsen eller at man har fat i de forkerte kundeemner.

2. Jeg er slet ikke enig med Carsten Jacobsen i, at telemarketing kun egner sig til simple produkter. Det er faktisk direkte forkert. Tilgangen til telefonsalget er imidlertid en anden, når det er mere avancerede produkter eller ydelser, der skal sælges. Hvor en sælger af f.eks. kuglepenne vil prøve at lukke ordren i telefonen, så skal din tilgang i stedet være at skabe en umiddelbar interesse for dit produkt i telefonen, hvorefter du kan aftale et møde med kundeemnet. Så fokus skal altså ikke være på et direkte salg af dit produkt i telefonen, men i stedet på at "sælge" et møde, hvor du kan demonstrere produktet og skabe en længerevarende relation. Men du skal selvfølgelig gøre dig klart, om fortjenesten på dine produkter kan bære de udgifter i form af timer, kørsel mv., som mødeaktiviteter er forbundet med.

3. Er du ikke sikker på, at du selv har de rigtige evner til at udføre telefonsalg, så kobl op med et professionelt telemarketingfirma, der kan booke møder for dig. Aftal som start en test, hvor firmaet udfører et mindre antal opringninger til en aftalt pris. Så kan du uden at brænde nallerne, indledningsvis afprøve om du har fat i de rigtige kundeemner og om det telemarketingfirma, du har fat i, er det rigtige for dig.

4. Kombinér dine aktiviteter - måske skal du kombinere telemarketing, direct marketing og adwords. Direct marketing kan være noget så simpelt som et brev, som du sender til kontaktpersoner, der har beslutningsmyndighed i forhold til at indlede et samarbejde med dig eller købe dit produkt. Direct marketing skal i dit tilfælde følges op på telefon.

 

Venlig hilsen
Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

 

Fra Næstved
Tilmeldt 21. Jul 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

nej hvor er jeg glad for du skrev alt det. jeg har forsøgt mig med møde booking omkring firmamassage ordninger og sågar hyret en salgstræner omkring det at lære mig at sælge. og må bare indrømme at det er for mange "spildte" kræfter at jeg selv skal tage mig af det, når det er selve møderne jeg har det bedst med. nu har jeg så i et stykke tid gået og vendt om jeg skal prøve et mødebooking virksomhed, og har egentlig ikke haft lyst til at bruge flere penge, men ved heller ikke hvordan jeg skal "sælge" ordninger via nettet når jeg ikke vil f.eks. bruge google adwords som koster kassen. så tak for alle jeres råd, der er rigtig meget guf imellem som helt sikkert skal prøves af.

mange hilsner

christine, harmoniet.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej thomaschr.

 

Hos NyeKunder har vi erfaring med mødebooking for flere store navne indenfor IT-verdenen, som bl.a. sælger ERP-systemer og kender sagtens til at det til tider kan være svært at få et møde i stand, når det drejer sig om at ramme kunden på det tidspunkt, hvor de er i markedet efter en specifik løsning, men telemarketing generelt er en af de måder, hvor du kan blive hjulpet gevaldigt, så længe du selv er i stand til at sælge varen på det efterfølgende møde. Ved at få et professionelt firma til at gennemføre dine mødebookinger, kan du få flere møder i kalenderen. Fordelen ved et "rigtigt" møde med en potentiel kunde, efter de er blevet kontaktet per telefon, er jo netop at de er interesserede i din løsning.

For at svare på dine spørgsmål, så klarer vi naturligvis vores egne møder, men for at sælge de mere komplicerede og større løsninger er et møde stadig vigtigt. Det giver også en hel del ekstra at møde op og præsentere løsningen. Men ved at foretage et opkald fremfor at sende materiale alene får man allerede kunden i tale inden mødet. Det giver materiale og viden til det egentlige møde.

For at være sikker på at du får det meste ud af mødet, bør du finde et firma, som har erfaring med at booke møder og præsentere løsninger, som ligner din. Også derfor kan det være farligt at ansætte en studerende til at ringe. Nok kan det lyde som en billigere løsning, men hvis de ikke ved, hvad de taler om, kan de hurtigt komme til kort, hvis der bliver spurgt nærmere ind til din software og det kan i sidste ende få dit produkt til at fremstå dårligere end det er og det er jo aldrig godt. Derfor vil jeg til en hver tid anbefale at du kontakter et firma, som er i stand til at løfte opgaven fra start af (Det kan selvfølgelig være os, vi du ønsker det).

Kontakt mig gerne for mere info - håber det var svar på dit spørgsmål?

MVH

 

Christian Kirkedal, NyeKunder Aps

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christine (Bertil - jeg respekterer dit indlæg og din måde at se tingene)

Christine Andersen:

men ved heller ikke hvordan jeg skal "sælge" ordninger via nettet når jeg ikke vil f.eks. bruge google adwords som koster kassen.

Det koster kassen fordi du, naturligt nok, ikke ved, hvordan det skal gøres. Vores seneste klient betaler nu ca. 1/4 af det hvad han betalte til en af vores allerstørste konkulegaer, så når selv de ikke kan finde ud af det, er der ikkke noget at sige til at det driller for mange.

Og når de besøgende kommer ind på hjemmesiden er der også mange "huller" de kan falde i, hvis man ikke er opmærksom.

Men får man prisen ned på AdWords og gjort hjemmesiden mere effektiv, så står du pludselig med helt andre kort på hånden Smile

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)