Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SKAT - Rend mig

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 7/15/2006 3:08:36 AM Forfatter: K. Jensen Så vidt jeg ved, så kan du sagtens tage noget fra i skat. Jeg mener dog, at min revisor sagde, at det kun er muligt, at tage de kvadrat meter, som benyttes til virksomheden som kan trækkes fra den månedtligebidrag.

Dvs. hvis der bliver betalt 20000kr pr måned, og 1/4 del af huset''s størrelse bliver brugt til virksomhed, så kan du trække 1/4 af  det månedtlige bidrag(5000) . (Jeg ved så ikke om han har ret)

 

Det er korrekt, forudsat at vi taler egentlig virksomhedsbrug og ikke lidt af hvert. Det at man har en erhvervsmæssigt anvendt computer stående i et opholdsrum gør ikke i sig selv rummet til et fradragsberettiget arbejdsværelse. Kan det også bruges til andet end det vil man normalt ikke kunne få fradrag. Her kigger man dog også på virksomhedens intensitet/omfang og boligarealet. Det er nemmere at få fradrag for arbejdsværelse i en bolig på 350 m2 - som jeg selv bor i - end i en 2 værelseslejlighed.  

 

Vær opmærksom på at når I driver virksomhed i egen bolig, ja så skal der en særskilt ejerboligfordeling på hvis den erhvervsmæssige anvendelse udgør 25% eller mere. Det gør at jeres bolig får status som blandet bolig og ved et senere salg ikke kan sælges fuldstændig skattefrit (den erhvervsmæssige del bliver skattepligtig).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :
 

 

Sorry - jeg har formuleret mig uklart
 

Det var ikke et spørgsmål om hvad og hvordan det er muligt at gøre nævnte ting

Det var bare et surt opstød og nogle eksempler på hvad jeg i prencippet kunne gøre

 

Og mindst af alt ønsker jeg at snyde i skat!!!!

 

 

Jeg havde bare et surt opstød over "Den fantastiske service SKAT Levere" Når man ringer til dem

(det er sku nemmere at komme igennem til telefonselskabets kundeservice end at få kontakt med en medarbejder "Der faktisk ved noget" hos skat)

 

Undskyld til alle der arbejder eller har arbejdet ved Told og skat / Nu SKAT

- Det er ikke de ansatte der er problemet - det er systemet de arbejder i -

 

 

Jeg har ikke tænkt mig at trække 7000 fra på lager og betale 1000 kr i husleje

 

 

Jeg betaler 3000 kr i husleje og resten går til lageret - Det er udarbejdet med revisoren så der er ingen problemer og det er også en rimelig fordeling

 

Derud over var der en der nævnte noget om lagerets omsætning

 

Og selvføldig skal der være omsætning på lageret - ellers var det jo en dårlig ide? Der er jo kun en til at tjæne pengene - også selv om de bliver brugt i firmaet

 

 

           Men jeg formulerede mig nok lidt forkert - Jeg var sur på skat (Det hænder)

 

Med Venlig hilsen Flyttemanden


 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :


Igen handler det ikke om at snyde. Det vi taler om her er som før nævnt skøn, men det er klart at der er grænser (de 7.000). De 3.000 er vel ok hvis det er baseret på en forholdsmæssig fordeling over anvendelsen.

 

Hvad SKAT angår. Det er ikke bare systemet. Generelt syntes jeg at niveauet hos medarbejderne hos SKAT er dalende. Flere medarbejdere tror at det er deres eget husholdningsregnskab de sidder og administrerer. For mig at se er det et ledelsesproblem. Der er ofte ingen overreference på de ting som mindre kyndige medarbejdere sender ud og det er uheldigt.

 

Eksempel: En jurist mener at en af "mine" revisionsfirmaers kunde ikke kan få fradrag for afholdte udgifter til El og varme som er betalt vedr. en forældrelejlighed der er udlejet til sønnen. Jeg kører op til ham. Forklarer ham og dokumenter at det er forældrene og ikke sønnen der har betalt disse udgifter. Endvidere forklarer jeg ham at det jo i bund og grund blot er et spørgsmål om fastlæggelse af lejens størrelse, som så bare er det mindre, når man tager højde for det faktum at det er forældrene der har betalt el og varme udgifterne.

 

Han henviste så til vejledningen til den standardkontrakt som parterne havde anvendt. Den skulle efter hans opfattelse fortolkes sådan og sådan. Jeg fortæller ham så at jeg ikke har læst den vejledning og at det havde parterne stensikkert heller ikke + at han jo skulle forholde sig til faktum. At det klart og entydigt var angivet i selve kontrakten at det var forældrene der betalte el og varme. Dvs. at den leje som sønnen betalte reelt set var mindre end det der fremgik af kontrakten, hvis man lagde til grund at sønnen som lejer - hvad der er normalt skulle have afholdt disse udgifter.

 

Herefter siger jeg til ham: Så tilsidesæt da lejen som værende for lav, så jeg har noget at påklage til Landsskatteretten. Han siger så at han mener lejen er ok, hvorefter jeg siger: Jamen hvis I mener at en leje på 52.000 kr. årligt er ok afviger en leje på 48000 kr. (efter fradrag af el og varme) jo ikke væsentligt herfra. Hvad er så problemet ? At manden hæfter sig ved en vejledning til en standardkontrakt som ikke har nogen bindende virkning i skattemæssig henseende men blot er en aftale formular. 

 

Why: Fordi manden mangler praktisk erfaring på området, så det basker  

 


Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)