Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Modtager ikke betaling fra dansk firma - Ejer bosiddende i udlandet

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 

Jeg har udført noget arbejde for et dansk firma og har kun modtaget halvdelen af betalingen (upfront).

Da ejeren af firmaet er bosiddende i udlandet er der blevet betalt til mit IBAN-nummer. Efter 4 uger er der stadig ikke kommet nogen betaling, og da jeg tidligere kun har arbejdet med kunder i udlandet ved jeg, at det bare ikke burde tage så lang tid for pengene at gå igennem.

Fakturaen er udstedt til det danske firma (som er cvr-registreret) i Vejle.

Ejeren er imidlertidig fuldstændig forsvundet for mig, og kan ikke komme i kontakt med ham.

Hvad kan jeg gøre for at få mine penge (der er ikke tale om et stort beløb, kun nogle tusind kroner, men det er da alligevel surt ikke at blive betalt for sit arbejde!) udbetalt?

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I første omgang skal du rykke firmaet skriftligt du giver dem en frisk på 10 antal dage til at betale i. Du gør dem samtidig opmærksom på at såfremt de ikke betaler vil de uden yderlige varsel vil blive sendt til inkasso med heraf følgende omkostninger for dem.

Send brevet anbefalet og som almindelig post (så har du dokumentationen i orden)

Betaler kunden stadig ikke kan du nu sende dem til inkasso direkte hos domstolen eller via en advokat.

 

Mvh

Ravn

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Og jeg skal bare sende til adressen opgivet i det centrale virksomhedsregister, muligvis selvom den er "tom"?

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Elias Sørensen:

Og jeg skal bare sende til adressen opgivet i det centrale virksomhedsregister, muligvis selvom den er "tom"?

 

Hvad mener du med den er tom ?   Hvad type firma er der tale om A/S , I/S eller enkeltmans virksomhed ?  Har du undersøgt om virksomhenden er gået konkurs ?

Mvh

Ravn

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det drejer sig om en enkeltmandsvirksomhed registreret et sted i Jylland. Den er ikke gået konkurs.

Grunden til, at jeg går ud fra adressen er tom er fordi, at ejeren selv har sagt at han boede i udlandet. og da det står som en enkeltmandsvirksomhed går jeg så ud fra at adressen må stå tom.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12667
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej send det til den adresse du oprindeligt har fået oplyst.  måske kommer brevene retur, men det er ikke noget hindring for at sende vedkommende til inkasso.  Husk at genne en kopi af rykkeren samt evt. post kvittering for brevet.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

- det at det er et enkeltmandsfirma er ikke betydende med, at kontoret er tomt, - der kan jo sidde adskillige hundrede medarbejdere!

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at kunden skal have 3 skriftlige advarsler inden du kan sende dem til inkasso og i det trejde brev skal der trues med inkasso.

Når formalia er  i orden kan du sende dem til inkasso. Hvis du vil spare advokat omkostning, så har jeg selv tidligere med held gjort det via www.domstol.dk

Hilsen

Per

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Grønning:

Husk at kunden skal have 3 skriftlige advarsler inden du kan sende dem til inkasso og i det trejde brev skal der trues med inkasso.

Når formalia er  i orden kan du sende dem til inkasso. Hvis du vil spare advokat omkostning, så har jeg selv tidligere med held gjort det via www.domstol.dk

Hilsen

Per

Der er ingen krav om at der skal sendes 3 rykkere når der er tale om erhvervskøb. Der kan man sådan set knalde den til inkasso så snart betalingsfristen på fakturaen er overskredet (såfremt fristen på denne har været minimum 10 dage).

Mvh Peder

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

En lille opdatering herfra. Anden og sidste rykker er sendt af sted i dag, og så må vi se hvad der kommer ud af det.

Tak for hjælpen, allesammen.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)