Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scannet web shop - billede opsætning?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

 

Jeg har lidt problemer med opsætning af produktbillederne i min shop. Jeg vil derfor gerne høre jer der benytter scannets løsning, hvordan i har sat det op. Hvilken kvalitet i uploader i osv.

Har ringet til support, men føler ikke rigtigt at jeg kommer problemet til livs med deres hjælp!

Fra Holbæk
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej dine billeder skal være weboptimeret, da der er max. størrelse på filen. Jeg bruger Photoshop til dette.

Hilsen

Per

Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja de må maks være 150 kb, ikke?

 

Men det er mere hvilken opsætning jeg skal have i mit stylesheet også.

 

Hvad størrelse uploader du i? 1000 x 1000px?

Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville gerne have mit forside produkt billede har en str., og så når man trykker ind på produktet bliver billedet større. Når man så trykker på 'gøre billedet større' skal det blive endnu større!

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1315
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger Photoshop og følgende fremgangsmåde:

  • Billedet resizes til 10 cm bredde, 60 pixels pr. cm.
  • Gemmes som JPEG-fil i den kvalitet, der nu engang er plads til  som regel bruger jeg kompression = 5 - det giver i de fleste tilfælde et billede, der opfylder kravene til størrelse
  • Bliver billedet for stort med kvalitet = 5, sætter jeg det ned i kvalitet, 2-3 giver OK resultater. Kun hvis jeg er nødt til at gå under 2, ændrer jeg pixels/cm - jeg ændrer ALDRIG billedets størrelse, da det er vigtigt for mig at have ensartet størrelse på alle billeder.

Det skal siges, at de fleste af mine billeder er scanninger af A4-formater (af og til scanninger af A3-formater), der er kun sjældent fotografier eller andre større billeder.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Størrelsen på forsideprodukt sætter du under "udseende"
Denne størrelse gælder også i produkt listningen.

Jeg ved ikke hvor du sætter størrelsen på varebilledet. Vores er som standard  på 200 pix.

Den størrelse du vil have det, når man trykker for større billede, er blot den størrelse billedet har, når du uploader det.

Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg optimerer gennem Photoshop. Som standard har jeg valgt at mine billeder skal være 500px X 500px, når de er størst.

Scannet nedskallerer selv til de andre størrelser.

Som udgangspunkt vil jeg ikke have billeder meget større end 20 kb. det vil med et modem på 56 tage ca. 4 sekunder at oploade.

Se www.keramikkat.dk

Venlig hilsen

Erling

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 562
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan.:

Størrelsen på forsideprodukt sætter du under "udseende"
Denne størrelse gælder også i produkt listningen.

Jeg ved ikke hvor du sætter størrelsen på varebilledet. Vores er som standard  på 200 pix.

 

Du kan ændre størrelsen på produktbillederne inde under stylesheet, MEN du skal gøre det inden du oploader billeder for ellers kommer dine billeder til at ligne noget der er løgn (du kan jo lave en test  for at se hvad jeg mener.)

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor ændrer jeg så selve størrelsen på billedet når man er inde på et givende produkt? Hvad hedder denne inde under stylesheet? Jeg kan se at dine billeder har en størrelse som forsidebillede, men en større størrelse når man trykker ind på produktet?

Fra Randers
Tilmeldt 11. Mar 09
Indlæg ialt: 218
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der slet ingen som kan komme mig til undsætning?Confused

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)