Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af "burberry" logo

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Sidder og leger med en hypotese.

Må man bruge et logo salgsfremmende på en hjemmeside hvis man har lavet noget parallel import?

Lad os sige burberry ikke ville handle direkte med mig. Jeg finder deres produkt via en bagdør/anden agent må jeg bruge deres ”burberry” logo på min hjemme side samt i vores nyhedsmail? Eller kan de komme efter mig med bål og brand? for jeg er ret sikker på hvis jeg spørg får jeg et nej, da de ikke ønsker deres produkter i denne type forretning

For alt andet lige vil dette jo kunne bruges til at løfte et salg af deres produkt.

Håber der er en som kender reglerne på dette område.

 

 

 

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

det helt korte svar er at Burberry ejer rettighederne til varemærket i DK hvorved du krænker deres rettigheder såfremt du anvender deres logo i din forretni´ng.

Som angivet af dig selv er formålet med anvendelsen af logoet dels at skabe tillid omkring dit varelager, dels at sørge for at kunder genkender logoet og forledes til at tro at der er tale om en "str8 up" Burberry forretning.

De vil formentlig, afhængigt af varepartiets oprindelse, kunne kræve vederlag-  omkring 25 % af den gængse listepris; Erstatning for makedsforstyrrelse; destruktion af varelager samt dækning af sagsomkstninger.

So go easy - der er en grund til at der ikke findes "rigtige" outlets i DK 

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

så må jeg droppe logoet [:'(]

men varene er købt inden for EU så salget kan de nu ikke stoppe

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare du er sikker på at det ikke er kopivarer, som du har købt - for så kan du rigtigt komme på den.

Selv dygtige indkøbere i Dansk Supermarked og Coop har brændt nallerne på mærkevare-kopier, så vær forsigtig med at få tjekket ægtheden af dine produkter.

Held og lykke med salget.

Flemming

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

det er korrekt at en vare der er bragt i handel i EU kan forhandles på tværs af landegrænser. Men du skal være opmærksom på at netop det vareparti der nu er i dine hænder skal være bragt i omsætning af rettighedsindehaveren eller med dennes samtykke. Hvis ikke det er tilfældet så er du på spanden. Vær også opmærksom på at bevisbyrden er din. Og i den forbindelse er det værd at bide mærke i at bevisbyrden kan være ret svær at løfte i det en sælger i f.eks. spanien omgående vil blive lagt på is i det omfang denne sælger uden om rettighedsindehaverens kanaler. Afhængigt af varelageret størrelse kan du forvente at rettighedsindehaveren vil være temmelig aggressiv da deres kendskab til din handling samt undladelse af reaktion således at det for andre danner præcedens - Hvis du vil gardere dig forsøger du at kontakte rettighedsindehaveren for at høre om de har "indvendinger". Det har de sikkert men de skal liste en række plausible argumenter. Hvis ikke de kan det så kan du give den gas og i øvrigt påberåbe dig "god tro" eftersom du du rent faktisk forsøgte at undersøge om der forelå en krænkelse.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)