Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ejendomkortet.dk Kommentarer, input ønskes

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

PROJEKTET KORT:
Kort baseret søgemaskine, hvor data er hentet med egenudviklet
robot der tillader struktureret indsamling af data fra vilkårlige websider.

Satser i første omgang på ejendomssøgning i Danmark og Europa.
Link: http://ejendomskortet.dk/#?ID_ITEM=home.dk_144-7468&ZOOM_LEVEL=13


AMBITION:

At lave en verdensomspændende søgemaskine med i første omgang fokus på
ejendomssøgning og senere udvide med andre typer søgning så som hotelpriser,
udvalgte dagligvarer, rejser og hvad der nu giver mening at vise på et kort.

ØKONOMI:
Vi har skitser til 10 - 15 måder hvorpå vi gennem aftaler i branchen,
hammerslags-plugin-spil og reklamer/sponsor kan få en god indtjening.
Det står dog og falder med at vi kan få mange brugere, og derfor
har vi brug for din hjælp til at gøre sitet perfekt.

WEBSITE:
Sitet er lavet så det understøtter plugins. Således er vores foreløbigt
eneste plugin "ejendomssøgning". Vi har dog planer om to mere:
"Hammerslag" (spil), og "Giftgrunde i Danmark".

Vi kan klare valuta konvertering, sprog, målesystemer, osv. således er vi
godt forberedt på at udvide hurtigt til andre lande.

ROBOT:
Til at indsamle data har vi udviklet en søgemaskine der vha. et “filter” kan
trække data ud fra en vilkårlig hjemmeside og samtidigt “forstå” hvad den læser.
Data fra en skanning sendes i XML format til en webservice på vores database server.

Kernen i søgerobotten er Firefox og C++, så vi kan gøre alt med en webside, som man kan
fra en browser. Vi kan f.eks. navigere frit rundt, fylde i felter, logge ind, og
aktivere links selv hvis det kræver afvikling af javascript kode osv.

Se mere her:
http://www.geooctant.com/

SKRIV TIL:
Martin Lütken: nitram@lutken.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville i foerste omgang aendre jeres domaene til ejendomskortet. Ejendomkortet lyder helt skaevt i mine oerer.

Simon S Larsen Purchasing analyst

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 283
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon S Larsen:

Jeg ville i foerste omgang aendre jeres domaene til ejendomskortet. Ejendomkortet lyder helt skaevt i mine oerer.

 

Det hedder den også hvis du kigger url, må være en slåfejl i overskriften.

Venlig hilsen Kim Johansen

www.visam.dk

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende projekt. Det vil jeg gerne følge lidt nøjere. 

Dog vil jeg sige i skal ofre noget mere tid på det grafiske. Jeg kan ikke lide jeres farvevalg, eller kasseopbygning af informationer, det hænger ikke rigtigt sammen med det flotte grafiske element som google map er. 

Synes ejendomskortet får min tunge til at slå knuder, det kunne være at i skulle prøve et lidt nemmere navn at få ud over tungen. 

-Karsten

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved ikke om jeg helt forstår hvad du mener med kasseopbygning. Hvis det  er tabellen med ikoner over areal osv. så var det fordi en ejendomsmægler fortalte mig at kunderne godt kunne lide den type.

Farverne håber jeg på at vores grafiker kigger på når han har lavet ikonerne færdigt. Men hvis du heller ikke kan lide farverne i dem, så fair nok.

Navnet er desværre lidt hvad vi kunne finde der var ledigt. En del mennesker køber desværre domæner uden rigtigt at bruge dem :-(

 

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,
Har kigget lidt. Jeg kan godt lide den måde at den grupperer boliger på og man så kan zoome ind på en gruppe indtil man finder kommer nok ind.

Der skal dog arbejdes på usability delen, jeg kunne f.eks ikke forstå hvorfor man ikke kunne se opslaget, indtil jeg klikkede febrilsk på toppen og fandt det.
 Jeg syntes heller ikke farven er så rar.

En anden ting jeg spekulerede på er hvordan i har tænkt jer at adskille jer fra f.eks boliga.dk der har det i har på nuværende og en hel del til?

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Farver og ikoner er der ved at blive arbejdet på af vores grafiker. De nuværende er blot midlertidige.

Men vil da gerne høre hvad folk/du kan lide af farver.

Der skal laves en mere tydelig henvisning til mæglerens side. Den er iøvrigt også svær at finde på boliga.dk.

 

Omkring adskille sig fra boliga:

Jeg håber da at vores side er noget nemmere at bruge, selvom der skal arbejdes mere på det. Men allerede har vi

nogle ting boliga ikke har: Beskrivelsen + flere billeder og mulighed for at se disse billeder i f.eks. fuld skærm.

Desuden ser vi mest Danmark som øve-område. Vores primære marked bliver resten af verden, idet vores søgerobot hurtigt kan

skaffe os de data, når siden er klar.

Endvidere er boligsøging blot det første af forhåbenligt mange plugins til at vise søgninger på kort.

 

Og ellers efter at jeg lige har kigget på boliga, synes jeg faktisk den er temmeligt rodet. Og jeg har ikke kunnet finde

hvilke funktioner det er de har som vi ikke har. (Dv.s vi mangle lige at få nogle data på såsom, prisudvikling osv. )

Kan du nævne nogle væsentlige ting boliga har som vi mangler vil jeg meget gerne høre ?

-Martin

 

 

 

 

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  logfit Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen Martin,

Farvevalget: Ja det er meget en smagssag, og nu ved jeg, jeg lyder pissekedelig, men en farve som blå går man meget sjældent fejl af. Den er rimelig ligetil og den klart største procentdel af voksne mennesker har blå som yndlingsfarve og så vidt jeg husker er der ikke rigtig noget negativ farvesymbolik forbundet med blå.

Hvis verden skal være jeres legeplads skal i måske overveje at lokalisere farverne så det passer med det land i vil være i, men det er måske overkill og langt ude i fremtiden.

Som jeg forstår det, så er kortet med ejendomme egentlig mest et "proof of concept", der skal kunne udbygges i alle tænkelige retninger og derved er i ikke direkte konkurrenter med f.eks Boliga.

Mht. features i bolig øjemed hvor Boliga rykker lidt mere, hvis vi kun tager kort, er f.eks deres advanced søge funktioner hvor der er lidt flere knapper at skrue på.

Nu skal du ikke forstå det som at jeg er Boliga.dk superfan, det var bare den jeg lige kom i tanker om der tilbyder en lignende funktionalitet.

Stødte lige på en lille bug i FF, når jeg åbner en mægler og lukker vinduet ned igen, kan jeg ikke åbne den igen. Bliver nødt til at genindlæse hele siden :)

Så er der åben beta på logfit.dk - Din gratis online træningsdagbog.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for input. Vi vil tage det med. Desuden er den lille fejl rettet :-)

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Umiddelbart tænkte jeg : Øh... hvad er det den her side kan give mig, som boliga.dk ikke gør bedre?
Boliga.dk har i forvejen en fin kortsøgning - på ejendomme naturligvis, så hvordan står I i forhold til dem?

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)