Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance sælgere, hvordan fungerer det i praksis...?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg har nu kastet mig ud i et projekt mere - men jeg har ikke tid til at sælge produkterne.

Jeg gik lidt og tænkte på freelance sælgere som jeg før har læst lidt om herinde, men hvordan fungerer det i praksis.

Man kan jo både løbe ind i en god og dårlig sælger, og der er jo mange andre faktorer der spiller ind, men det jeg egentlig er ude efter er, hvordan sikrer man sig at disse sælgere holder sig til virksomhedens strategi - det er jo nemt nok og stikke en plan i hånden på en sælger og dele landet op i områder mv, men hvordan kan man følge op og kontrollerer dette?

Er der nogen der har erfaringer med dette ser jeg meget gerne frem til nogle gode input.

På forhånd tak.

Bendtsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra København V
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

du ringer bare Michael, så skal jeg gerne give dig nogle input......

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej min ven

Det er i orden - holder du påske ferie eller kan jeg fange dig i starten af næste uge?

Bendtsen

Tilmeldt 13. Jan 09
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

hvilke produkter snakker vi om?

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Produktet er sådan set underordnet i denne debat - det jeg godt kunne tænke mig at vide var hvordan man kan styre/kotrollerer en freelance sælger - ud fra virksomhedens strategi mv.

Håber der er nogen der kan komme med noget godt input.

God aften

Bendtsen

Tilmeldt 18. Dec 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Bendtsen

Hvis du udover selve håndteringen også skulle mangle en dygtig sælger "freelance" kunne jeg muligvis være interesseret.Jeg arbejder til daglig med salg (opbygning af relationer) med udgangspunkt fra mit hjem. Jeg forstår godt dine tanker omkring opfølgning og kontrol, men udover selve aftalen kan jeg kun se en fremgangsmåde: Tillid, samarbejde og resultater. Ingen kontrol og opfølgning i min hverdag. Hver især (baglandet og sælgeren) klarer sin del af opgaven og samarbejder med udgangspunkt i tillid om at nå det fælles mål. (Måske det lyder flot - men det kan lade sig gøre til alles tilfredshed)

Hvis det har din interesse vil jeg gerne have lejlighed til at præsentere mig selv lidt nærmere og selvfølgelig også høre lidt om din forretning, produkterne og jobbet. Du er velkommen til at sende mig en mail: v.johnny@jubii.dk , så tager vi den derfra !

God påske !

Mvh - Johnny

 

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johnny

Det kunne sagtens være interessant, men lad os tage den dialog senere .

Som du skriver vil en freelance sælger jo gerne sælge så mange varer som muligt, da de typisk er aflønnet med provision. Det jeg mener er som sådan ikke en kontrol med hvordan en sælger får produktet solgt, men mere til hvem og hvor.

Vi vil gerne give sælgeren nogle retningslinjer om hvilket segment af kunder der må sælges til, således at vi undgår at vi får vores varer ud i handlen, steder hvor vi f.eks. ikke ønsker og se vores varer, trods at produktet sikkert sagtens kunne sælges i disse segmenter. Dermed begrænser vi sikkert sælgerens mulighed for indtjening, men tilgengæld styrer vi bedre varens "værdi" via vores samlede strategi for hele serien.

Kan man lægge sådanne begrænsninger og hvordan kan man være sikker på at sælgeren ikke blot går efter og få solgt så mange produkter som muligt til kunder vi på en måde ikke er interesseret i og sættes i forbindelse med.

Der jeg vil hen er at jeg mener det er farligt for en produkt serie som vi lancerer meget snart at baserer et samarbejde med freelance sælgere på tillid alene - og derfor ville jeg høre om der er nogle der har erfaringer med sådan et setup der vil dele ud af deres oplevelser.

Håber og høre fra jer.

Bendtsen

Fra København V
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 156
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan altid bare ringe....

Jeg arbejder man, tir, ons og lørdag i næste uge. Vi har travlt med kursus og et par nye kunder for tiden.

Så der er ikke tid til ferie hele ugen! ville ellers være lækkert.

vi ses!

Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen.

Det kan godt være at jeg har misforstået din problemstilling, men som jeg læser det er det en forholdsvis lille målgruppe du ønsker at sælge til.

Så er det vel ikke sværere end at trække en liste fra KOB og give sælgeren en emne-base med de virksomheder i hans område, som du gerne vil have produkterne ud i? Det er ikke sværere at håndtere, end at indføre i kontrakten at det ikke udbetales provision ved salg til emner der ikke er i hans base, samt nogle andre uforståelige juridiske uforståeligheder som en advokat sikkert kan hjælpe dig med.  

Men jeg kan som nævnt sagtens have misforstået pointen, for det virker umiddelbart som noget der ligger lige til "højre-skøjten" Big Smile

Andrè

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)