Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP!!! Vi RASLER ud af Google :(

Side 1 ud af 7 (65 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

For dælen da!

På www.bryllup.dk har vi altid ligget rigtig godt placeret på Google. Vi har en masse godt indhold og har altid forsøgt at opføre os pænt, seo-mæssigt.

I februar i år, lancerede vi en ny-programmeret udgave af sitet og siden da, er vi RASLET ud af Google.

Sidder her og får næsten hjertestop af at se, at vi nu er helt væk på sindssygt vigtige søgeord som "brudekjoler" og "bryllupsfotograf".

Jeg har kikket og rodet og pillet og undesøgt og luret.......... men jeg ANER ikke mine levende råd.

Jeg håber lidt at det er et eller andet helt åbenlyst - hvad ved jeg.........duplicate content eller lign. - for jeg fatter det virkelig ikke.

Er der en venlig sjæl der vil prøve at tjekke sitet og se om der er noget helt iøjnefaldende galt i forhold til Google?

Tusind tak for al input vi kan få ! :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hurtigt kørt den igennem dette værktøj:

http://www.seocentro.com/tools/search-engines/metatag-analyzer.html

Som udgangspunkt er det jeres titel, som er for lang. Men hvis I altid har haft denne, er det selvfølgelig ikke forklaringen. Men jeg er sikker på, at der er mange SEO-eksperter herinde, som nok skal knække koden for dig.

Held og lykke.

Tilmeldt 25. Jun 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et par input efter et hurtigt kig:

  • Ja, det ser ud til at der er duplicate content problemer.
  • Søgeresultatsider ser ud til at blive indekseret, det vil jeg anbefale du får stoppet.
  • Dine sidetitler er meget ens.
  • Dine Meta Descriptions er ens for mange sider.

/Tue Skaarup

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter et hurtigt kig på koden kan jeg anbefale at i flytter alt javascript og CSS til eksterne filer.

Overordnet virker koden meget rodet, en stor blanding af css, html og javascript. Selvom i har mange elementer på jeres side vil jeg mene at det hele kunne laves langt mere simpelt og derved mere søgemaskinevenligt. Det virker ikke som om jeres nye side er kodet med henblik på søgemaskinerne, men det er selvfølgelig lidt sent at tage det med i overvejelserne, nu hvor i har fået den lavet.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

I har ikke ændret URL'er, da I lancerede den nye version af sitet, vel?

Jeg klikkede hurtigt rundt på siden og faldt over, at man skulle være bruger for at kunne læse den fulde version af nogle artikler. Er det nyt?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Den er gal med dine sidetitler - der er for mange ens af slagsen.

Du har sider, der ikke virker - f.eks. http://www.bryllup.dk/forhandlerbloggen/Pip.html

Ikke læsevenlig tekst (keyword stuffing): http://www.bryllup.dk/forhandleroversigt/brudekjoler-og-herretoej/brudekjoleforhandlere.html

Duplicate content i rå mængder: http://www.google.dk/search?q=%22Billige+brudekjoler,+leje+en+brudekjole,+k%C3%B8b+en+brugt+brudekjole+eller+sy+selv+din+brudekjole!%22&hl=da&safe=off&filter=0

Ekstrem "søgeordskannibalisme" - se f.eks. denne: http://www.google.dk/search?hl=da&safe=off&q=bryllupsfotograf+site%3Abryllup.dk&meta=  (læs om fænomenet her: http://www.thomas-rosenstand.dk/interne-links-seo/)

Du har brug for en "time out", hvor du lægger en plan for, hvilke sider der skal optimeres til hvad. Får lukket for søgeresultatsider og andre former for duplicate content samt kigget nøjere på dine sidetitler og brødtekster.

Og som andre har nævnt: Prøv at få scripts og CSS lagt eksternt i stedet for inline i koden.

Held og lykke - og god påske!

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej klp29

Cher sang engang en sang, der hed: "If I could Turn Back Time"

Som jeg læser det, kunne det vidst være et stort ønske for dig lige nu.

Hvorfor ikke se at få smækket back-up'en af de gamle website op op og så tænke det hele stille og roligt igennem medens resultaterne kommer tilbage på Google?

Altså, hvis det nye site har brudt en masse gamle indgående links uden at de har fået en 301'er, så kan du da ikke forvente andet end det, der er sket - uanset alt det Thomas allerede har gjort opmærksom på.

Venlig hilsen,

Christian

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Tusind tak fordi I tager jer tid til at svare - mange tak for det!

Jeg lytter lige lidt mere - så skal jeg nok kommentere nogle af de ting I siger/spørger om :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 03:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er altid en farlig process at flytte sit website. Det svarer lidt til at flytte sin butik, skifte hele personalet og alle varerne ud fra den ene dag til den anden :)

Det kræver god planing at gennemføre en større flyning uden at det går ud over søgemaskineoptimeringen. Desværre kommer dette råd lidt sent i den konkrete situation, det ved jeg godt. Men det er bare vigtigt at understrege overfor andre der læser denne tråd, at den rigtige strtegi er, at forberede sig rigtig godt.

Det første man skal sørge for er, at det man flytter til ikke er værre end det man havde. For eksempel er det noget skidt, hvis man har et website med gode titler og META-data på alle sider og så flytter til et andet, hvor de ike er der. Det kan også vær man flytter fra et website uden duplicate problemer til et der har det. Det er naturligvis ikke så smart. Det skulle jo gerne ende som en opgradering - ikke en nedgradering.

Herefter skal der planlægges en overgang fra det gamle til det nye. Det bedste er hvis man kan bevare alle de gamle adresser - men det er langt fra altid muligt. Alternativt må man så etablere permanente redirects (301) fra de gamle til de nye adresser - en-til-en. Det kan godt være et lidt bøvlet arbejdet, hvis det er et stort website, og derfor springer mange over det. Men det kan jeg absolut ikke anbefale, at man gør.

 

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Først, igen: tusind, tusind tak for jeres mange gode råd!!!

Jeg ville lige afvente at begynde at svare til jeg havde fået lidt overblik over jeres bud og jeg har lige et par kommentarer:

@for lang titel : Jeg har nu fjernet vores lange "slogantitle" så sidetitlen kun er artikelnavn + et kort "bryllup.dk". Ser det bedre ud nu?

@duplicate content : vi bruger Joomla CMS og jeg har lavet den fejl at der er links fra menuen til vores forum og vores leverandørliste. I Joomla betyder det at hver link er unikt pga. et menuID = Google har oplevet at der var to fora, to leverandøroversigter (som så var ens). Det betød også at leverandørlisten blev linket til med både "...../forhandleroversigt/..." og også "...../mtree/....." i url'en. Det er slettet nu!

@kannibalisme: vi har faktisk netop et system, der automatisk skulle tage hånd om dette ved at omdanne sådanne ord til et link, der peger på en given 'hovedside'. Se eks. http://www.bryllup.dk/bryllup-e%11boeger/top-100-bryllupsplanlaegning/bryllupsplanlaegningens-top-100-overvej-at-gemme-brudekjolen-i-en-syrefri-opbevaringsaeske-20081021467.html - her kan I se at eks. ordene "brudekjole" og "brudekjole" peger på den side, jeg synes er hovedsiden for de to ord (og sådan er jeg ved at lave det for flere ord, men nu var det lige præcis "brudekjoler", der røg helt UD af Google for os.......)

@meta: jeg har metakeywords på 90% af vores sider, mens metadescriptions har haltet lidt. Er det noget der virkelig batter at lave om?

@ændring af url'er: da vi opdaterede sitet i februar fra Joomla 1.0-serien til 1.5-serien, blev alle URL'er lavet om, da vi har en helt ny linkstruktur. Dette forsøgte jeg at imødekomme ved at lave en alenlang liste med 301-redirects som jeg lod stå i vores .htaccess i 3 måneder.

@login for læsning af artikler: jeg eksperimenterede netop i går med et system til at kræve login for at se den fulde udgave af artikler (og dog samtidig lade botterne se hele artiklen) - det har jeg slået fra igen, for ikke at gøre det hele mere kompliceret end de er lidt nu :)

@sider der ikke virker: vores site er efterhånden for stort til at vi kan huske / overskue det hele - findes der et værktøj der kan tjekke for døde links? Hvordan fandt Thomas eks. lige dét link der, som eksempel på noget der ikke virker?

@keywordstuffing: er listen over bynavne stuffing? Jeg har det med i god mening fordi det typisk er sådan folk søger - eks. "guldsmede Århus" eller "brudekjoler Vejle"..........?

SPØRGSMÅL:
Beklager at jeg måske er ude i ugens dummeste spørgsmål her, men de her to forstår jeg desværre ikke:

@flytte scripts og css til externe filer - her er jeg helt på bar bund - aner ikke hvordan det konkret foregår? Hvad skulle det gøre for vores søgemaskineranking? Er det "nice to have" mere end det er "need to have"? :)

@indexering af søgeresultater: hvordan undgår jeg dét? Altså helt konkret: hvad gør jeg? Jeg kan se at Google iflg. webmastertools opfatter følgende som duplicate :

/index.php?searchword=bryllupstale&option=com_search&Itemid=5‎‎/index.php?
searchword=budget&option=com_search&Itemid=‎‎/index.php?
searchword=gavekoordinator&option=com_search&Itemid=‎‎/index.php?
searchword=huskeliste&option=com_search&Itemid=‎‎/index.php?
searchword=skuddag&option=com_search&Itemid=‎‎/index.php?
searchword=valentinsdag&option=com_search&Itemid=‎‎/search.html?searchword=brudekjoler‎‎/search.html?
searchword=brudepar‎‎/search.html?searchword=bryllupsbudget‎‎/search.html?searchword=bryllupsforum‎‎/
search.html?searchword=bryllupstale‎‎/search.html?searchword=budget‎‎/search.html?
searchword=festlokaler‎‎/search.html?searchword=forhandlere‎‎/search.html?searchword=forlover‎‎/
search.html?searchword=frisure‎‎/search.html?searchword=huskeliste‎‎/search.html?
searchword=morgengave‎‎/search.html?searchword=toastmaster‎‎/search.html?searchword=underholdning‎‎/
search.html?searchword=valentinsdag‎‎/search/newest-first.html?searchphrase=any&searchword=rive‎‎/
search/newest-first/Side-2-50.html?searchphrase=any&searchword=slash‎‎/search/newest-first/Side-3-50.html?searchphrase=any&searchword=bryllu‎

Måske jeg bare skulle købe Thomas' bog og gennemgå den fra ende til anden som en "helbredstjekliste" for vores sites? :)

Jeg har lavet mig en logbog i Numbers - Excel på Mac :) - og så holder jeg styr på HVAD jeg ændrer og hvor mange fejl der er iflg. Google Webmastertools.

Mange tak for jeres fantastisk inputs - hold jer endelig ikke tilbage fra evt. at kommentere dette indlæg også, hvis der er noget jeg har misforstået eller kan gøre bedre!

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Side 1 ud af 7 (65 indlæg)