Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrenternes navne som søgeord

Side 7 ud af 7 (62 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil i denne debat give Mikkel ret. 

Der er ingen retspraksis på området, og advokater kan have deres egen tolkning af loven. Når en bruger søger specifikt på et brand eller navn, så er det nok fordi de gerne vil noget med det navn eller brand, og når der så popper en konkurrent op, synes jeg altså ikke vi skal hoppe i havnen over det.

Der er mange meget mere udiøse tricks og virkemidler i dagens markedsføring der vil få almindelige mennesker meget mere op af stolene end et så småt og tildels tydeligt forsøg på at drille konkurrenterne.

Spørg jer selv om hvorfor Coca Cola ønsker at smide 250 millioner kroner for at blive officiel partner for American Idol, når de ikke ønsker reklameblok-tid ? Og hvis du svarer at det koster det nok at have de 3 dommere til at drikke af et rødt Coca cola krus, så er svaret nej. 60% af tiden du glor på American Idol bliver din underbevidsthed bombarderet med påvirkninger der minder hjernen om Coca Cola som brand, og selvom logoet kun er vist på glassene, så har det efterfølgende vist sig at Coca Cola klarer sig markant bedre end de 2 andre hovedsponsorer (Ford og AT&T) når det handler om at styrke branded. 

Der er tonsvis af eksempler på at markedsføring er en krig, som man skal være parat til at kæmpe hvis man gerne vil frem i verden. Det kan godt være at man vælger visse elementer fra, fordi de ikke er moralsk særligt tiltalene men det er et valg, og som Mikkel siger, en risiko vurdering som man altid skal være oprigtig overfor, og tænke på, før man gør noget. 

 

-Karsten

 

Fra Skibby
Tilmeldt 7. Feb 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg må indrømme, at jeg synes det er total useriøst at hængte sig på andres succes på den måde, at man ligefrem bruger deres domænenavn i Adwords - Find dog selv på noget!!

Der ER altså også andre butikker der har vundet i sådanne sager, se venligst denne tråd

http://www.amino.dk/forums/t/29638.aspx?PageIndex=3

Desuden ville jeg også som kunde, blive rigtig irriteret over at klikke mig ind i en butik, som så viser sig overhovedet ikke at ha' de mærker/produkter som de reklamerer med. Det vil absolut gøre at jeg aldrig går i den butik mere.  

Som det ser ud i øjeblikket, er det jo også nødvendigt at skille sig ud / finde på noget nyt, for at overleve Wink

God dag til jer alle Big Smile

Wicky

www.butik-bambino.dk

Super lækkert børnetøj fra Bambino

Side 7 ud af 7 (62 indlæg)