Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det kun mig, som har oplevet dette?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er havnet i et lille dilemma med mit firma Pump-up.dk. Jeg blev i starten af april kontaktet af et Adwords firma, da de ønskede at administrere vores Google Adwords kampagner til 1000 DKK ex moms pr. md. Efter en god snak med deres sælger, hvor han lovede gode resultater efter 30 dage, tænkte jeg, at det skulle da komme an på en prøve! De sagde også til mig, at vi nok ville opleve et lille fald i ordrer/konverteringen de første 2-3 uger. Jamen hvis det var sådan, så var det jo sådan. Så jeg gav dem adgang til vores konto.

Efter 4 uger begyndte jeg at blive en smule bekymret. Jeg tog kontakt til dem for at forehøre mig til, hvad der var galt siden vi ingen ordrer fik. Jeg fik svaret, at de havde ændret lidt på kampagnen og rettet lidt hist og pist. Efter samtalen fik vi implementeret ordre-styring på webshoppen, således de kunne se hvor meget vi betalte pr. ordre. Det viste sig så, at vi betalte omkring 150 DKK pr. ordre! De ville så give mig 14 dages ekstra "prøvetid", for de 1000 DKK ex moms, som jeg skulle betale. Fint nok, så lader vi dem forsøge 14 dage mere. Nu er der så gået 5 uger siden de påbegyndte "optimeringen" og jeg kan så konkludere, at hvis vi sammenligner med med de foregående 4 uger før de påbegyndte optimeringen, så har vi mistet næsten 50% i ordretilgangen......

Hvordan skal jeg forholde mig til den regning, som de har sendt på 1000 DKK ex. moms? Jeg ved godt, at 1000 DKK ikke er særlig mange penge, men jeg føler lidt, at jeg har betalt penge for at få færre ordrer. Kan det passe? Stick out tongue

Ser meget frem til at høre fra jer.

Mvh
Søren Larsen

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil nu nok mene at du skal give lidt længere snor, de har jo selv fortalt dig at der ville være en indkøringsperiode (hvorfor ved jeg ikke helt, så skarp er jeg heller ikke til Adwords). Men når du har prøvet 3 mdr. og der ikke er sket en mærkbar forbedring, eller at de ikke rammer Jeres mål endnu, så mener jeg du skal stoppe samarbejdet. Den gode kunde vil allerede nu fortælle konditionerne til leverandøren Wink

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

 

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rene,

Det jeg ikke forstår er, at der er så store udspring ved at lade en professionel virksomhed varetage opgaven om vores Google Adwords, og så give et fald i ordretilgangen på lidt under 50 % på 4 uger. Det er ikke super godt i disse finanstider, hvor vi gerne skulle holde omsætningen på et rimeligt niveau for at kunne fortsætte.

Mvh
Søren Larsen

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Hej Søren.

Min umiddelbare kommentar er: "Av av, du har brændt nallerne"...

Det lyder som om din leverandør har aktiveret Conversion Optimizer (CO) programmet, som er en integreret del af AdWords interfacen. CO programmet er automatisk budstyring af din søgeordskampagne og så snart jeg hører "automatiseret" får jeg underlige ticks i ansigtet.

Jeg har researchet en del omkring brugen af CO og udfra både amerikanske og danske cases er der en meget vigtig detalje ved programmet som 99% overser - Hvis man IKKE har omkring 100-150 konverteringer om dagen (ja - om dagen!!) er programmet nytteløst. Din klikpris stiger og din konverteringsgrad stiger ligeledes, men stigningen er ikke ligeligt fordelt, hvilket vil sige at din pris per konvertering bliver højere.... For virksomheder, der har et stort antal konverteringer er denne faktor ligegyldig, da deres samlede omsætning stiger. For virksomheder der har få konverteringer hvor man er mere afhængig af profitmargin frem for omsætning kan dette være ensbetydende med underskud.

Sekundært - 1.000 kr/måned???? Dvs. at der max. bruges 2 timer om måneden (hvis de er billige i drift vel og mærke) på optimering af din konto....

Mit bedste råd til dig er find et firma eller en person, der har fuldstændig gennemsigtighed med sine priser, samt en løbende dialog, hvor du får at vide hvad der er blevet gjort og hvorfor det er blevet gjort.

Hvis du evt. vil læse lidt om de forskellige betalingsmodeller, som bureauer benytter sig af så kig lidt på mit indlæg: SEM-bureau eller SEM-selv?
Her får du en total gennemgang af AdWords betalingsmodellerne, samt fordele og ulemper ved de enkelte modeller.

Og så lige en "far-kommentar": Pris og kvalitet hænger oftest sammen, så hvis det lyder for godt til at være sandt...

Ja og hvis du har brug for professionel assistance, så må du lige rive fat i mig.

God fornøjelse.

Søren J Wink

www.sorenj.net

 

Søren J ;o)

Partner hos www.nosuchagency.dk 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes det lyder mystisk at der skulle være et fald i antallet af ordrer?
Vi har fået vores hjemmeside "fixet" ved Thomas Rosenstand fra concept-I (som jeg absolut kan anbefale)..
Og der var ikke noget fald i ordre på noget tidspunkt - men der gik nogle uger før vi kunne se, at det rigtigt begyndte at virke.

Men hvad skulle årsagen være til et fald i ordre det første stykke tid?

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren og Nina,

Tusind tak for jeres indlæg.

Nu er det sådan, at de ville have mig til at betale for 3 måneder., dvs. 3000 DKK ex moms. De siger til mig, at man først rigtig kan mærke forskellen efter 3 måneder. Først siger de 1 måned og nu siger de ligepludselig 3 måneder, efter den første måned er gået.

Så kan jeg også hurtigt blive ekspert indenfor Google Adwords. Jeg er bange for, at de har fået 2-300 webshop ejere med utrolig dårlige eller slet ingen Google Adwords kampagner og så får de ellers en ok løn for at bruge et par timer på kundernes kampagner om måneden..

Jeg kan nemlig heller ikke forstå ordrenedgangen. Det var noget andet hvis det bare var et par procent, men hele 50 %! Vi har sat en anden på sagen, da det jo ikke er særlig sjovt at miste så mange ordrer på så kort tid! De bliver ved med at sige at kampagnen er optimeret osv osv, men jeg kan ikke se nogle ordrer i shoppen og så kan kampagnen være nok så god! De burde da ikke forringe kampagnen siden de selv siger, at de kan optimere den til en bedre konvertering og flere ordrer til mindre penge.

Mvh
Søren Larsen

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Søren

Hvis du ønsker at få andre til at optimere dine Adwords, vil vi gerne hjælpe dig videre. Vi har stået for Adwords for firmaer som just-eat, billigvvs og jyllandsposten, og vi har den viden og erfaring, som det kræver. Så tag fat i mig, hvis du ønsker at flytte din optimering til os, så du ikke skal spilde din tid på at tænke over om arbejdet bliver udført ordenligt. Så kan du koncentrere dig om det, som du er god til.

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Samme her - du ringer/skriver bare.

Søren J Wink

Søren J ;o)

Partner hos www.nosuchagency.dk 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare en tanke - er du helt sikker på, at nedgangen i ordre skyldes seo-fejl?

Jeg kan se du sælger reklamer - og ved fra andre kunder, at reklamebranchen ikke har det allerbedst lige nu mht. krisen. (Ja, selvfølgelig nok ikke alle i branchen, men mange).
faktisk fortalte en kunde mig i går, at de i sidste måned var 68 % bagud i forhold til sidste år - simpelthen fordi at deres kunder i disse krisetider sparer på reklame-pengene, fordi de ikke har så mange penge i kassen..

Hvem er jeres kunder - detailhandlen?

Kan også være jeg tager fejl - men det kunne da meget vel være krise-relateret.

Har du set om antallet af besøgende på siden er det samme som før?
Hvis antallet af besøgende er det samme - men de bare ikke køber noget..
.. og den virksomhed som har lavet seo, ikke har redigeret i selve hjemmesiden..
Så kan det jo ikke rigtigt være deres fejl.

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina,

Du blander det vist lidt sammen Geeked

Jeg driver Pump-up.dk med en kammerat som en slags hobby virksomhed, hvor vi sælger sportsernæring til private. Derudover driver jeg inmobile ApS, som leverer SMS kommunikation.

Jeg har ingen problemer med driften i inmobile ApS, men jeg vil da gerne holde samme omsætningsniveau/ordretilgang på Pump-up.dk, som jeg har lagt de seneste måneder...

Jeg har valgt Martin Maglebjerg til at styre vores Google Adwords i første omgang. Jeg ved, at han er kniv skarp til SEO og Google Adwords! Jeg vil hive fat i jer, hvis det bliver nødvendigt Stick out tongue

Tak for alle jeres inputs.

Mvh
Søren Larsen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)