Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

må man ringe til folk for at høre om de vil på ens nyhedsbrev ?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Middelfart
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa 

Må man ringe rundt til ens kunder for at høre om de kunne tænke sig at blive tilmeldt ens nyhedsbrev ?

 

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du ikke. Af en underlig grund er det kun bogforeninger og forsikringer og så nogle andre småting der må tage kontakt direkte til folk.

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke sikker hvis dine kunder selv er handlende. Hvis de går ind under forbrugerbegrebet, altså hr. og fru jensen, så vil jeg ikke tro det er nogen god idé. Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke er 100% sikker her, da et nyhedsbrev jo ikke er helt det samme som en reklame. Jeg tænker bare at det jo f.eks. ikke er lovligt at henvende sig til forburgere pr. telefon for at sælge eller reklamere for et produkt og det er jo lidt det du har i sinde. Man kan sige at du så vil reklamere for en reklame for dine produkter, men det er nok hip som hap og jeg tror ikke du kan omgå reglerne på den måde. Derfor tror jeg det vil være klogest i hvert fald at undersøge sagen grundigt inden du begiver dig ud i noget, da du ellers risikerer at blive meldt til forbrugerombudsmanden.

Alt godt.

Fra Middelfart
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa 

Nej jeg tænke nok at man ikke måtte.

Bare ærgeligt når man nu har rigtige mange trofaste kunder, som kunne være potentielle modtagere af ens nyhedsbrev.

Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo altid gøre det at du kan lave en lille fleyer hvor der står informationerne på og så sender det til dine faste kunder. det er ikke ulovligt.

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig god idé. Blot skal man nok huske at respektere hvis folk har fravalgt husstandsomdelte reklamer og evt. tjekke robinsonlisten.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du sender opfordringen i et adresseret brev til dine kunder, er det ikke husstandsomdeling :-)
Og "Reklamer nejtak " skiltet gælder derfor ikke. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må vel godt ringe til sine kunder for at høre om de var tilfreds med sidste levering?.. og så nævne, når du nu alligevel har dem i tlf., at du forresten har fået nyhedsbrev, om de vil med på det? Altså på en pæn og høflig måde.

Eller er vi så ude i en grå-zone?

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må gerne ringe til erhvervsdrivende, når bare de ikke har bedt om reklamebeskyttelse i CVR.
Private er mere tricky. Dengang da jeg for MANGE år siden selv sad og solgte alt muligt slags lort i et callcenter, der brugte nogle firmaer tricket at ringe ud og lave en "brugerundersøgelse" ala:

1) Er du glad for dine nuværende forsikringer?
2) Har du fået gennemgået dine forsikringer indenfor det sidste år
3) Kunne du tænke dig at blive ringet op med henblik på et gratis forsikringscheck?

Du kan selv gætte hvilket spørgsmål vi fik bonus for at få ja til :-)

Dit problem kommer til at ligge i

1) det er skide vanskeligt at fortælle mange emailadresser, tag bare helle_og_carsten_willumsen47@hotmail.com, der er mange fejlled :-)
2) du skal rent faktisk kunne fremvise en form for bevis for at folk selv har accepteret at modtage dit nyhedsbrev. Med mindre du rent faktisk optager samtalerne, så skal du sende dem en email med et link de skal bekræfte for at blive tilmeldt. Mit gæt er, at mange vil falde af under disse processer... men det kunne da være spændende at høre dine erfaringer hvis du kaster dig over sagen.
Det er jo ikke den mest krævende opgave at sætte et callcenter til, og kan man finde ud af at sælge via sit nyhedsbrev så er der da ganske sikkert penge i det :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm, læste det som "ringe til folk" og ikke "ringe til kunder" (eksisternede antager jeg)
Mit svar var nok lidt mere rettet mod hvad jeg læste og ikke hvad der stod :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)